|
کدخبر: 323139

میز ناهار خوری چه مدلی بهتر است؟

میز ناهار خوری در پذیرایی علاوه ‌بر زیبایی کاربردی نیز هست. بیش‌تر دورهمی‌ها، پذیرایی‌ها و خاطرات خوش دور یک میز شکل می‌گیرند. این میز به‌شکل گرد، مستطیل، مربع یا بیضی خواهد بود. این اندازه فقط ازلحاظ زیبایی برای سازنده و خریدار اهمیت ندارد. فضای در نظر گرفته‌شده برای میز، محدودیت اندازه آن را تعیین خواهد کرد.

کسب و کار میز ناهار خوری چه مدلی بهتر است؟

در این مقاله به معرفی انواع مبل و ویژگی‌های آن می‌پردازیم. همچنین در انتهای مقاله به نکات خرید میز ناهارخوری اشاره می‌کنیم.

انواع مدل میز ناهار خوری کدامند؟

صرف یک غذای خوشمزه در کنار خانواده و محیطی سرشار از عشق با میز ناهارخوری مناسب، راحتی و آسایش را بالا خواهد برد. سنت نشستن خانواده دور یک میز و صرف غذا به قرن 16 میلادی برمی‌گردد. در آن زمان‌ یونانیان باستان، اولین سازنده این وسیله رفاهی زیبا بودند. میزهای ساخته‌شده آن دوران بسیار ساده و کلاسیک بودند. در گذشته میزهای سلطنتی، گرد و چوب از انواع مدل میز ناهارخوری به‌حساب می‌آمد. در ادامه با انواع مدل‌ میز ناهارخوری جدید بیشتر آشنا خواهید شد.

معرفی میز ناهار خوری کلاسیک

انتخاب یک میز کلاسیک به دکوراسیون داخلی منزل بستگی دارد. هماهنگی و قرارگیری این میز و صندلی‌ها در جای مناسب نیز به یک سلیقه خوب نیازمند است. همچنین سازندگان این میزها باید به فضای جدید در کنار کلاسیک‌بودن آن توجه کنند. طبق آماری که از فروش میز ناهارخوری کلاسیک دیده می‌شود، هنوز سلیقه‌ها متوجه این نوع سبک‌ قدیمی است.

تفاوت این نوع میز با سایر چیدمان ناهارخوری فقط در سبک و جنس به کار رفته است. جنس غالب این میز و صندلی‌ها از چوب بوده و طراحی ساده یا سلطنتی دارد. جنس مجموعه کلاسیک از چوب، سنگ، شیشه و فلز است. درصورتی‌که جنس میز‌تان کاملا از چوب باشد، باید دور از رطوبت و دمای بالای آشپزخانه قرار بگیرد.

ویژگی های میز ناهار خوری کلاسیک

میز و صندلی کلاسیک تجملات و زرق‌وبرق میزهای سلطنتی را ندارد و ازطرفی در عین سادگی نیز زیبا هستند. پس یک مجموعه میز و صندلی ناهار خوری کلاسیک با سلیقه افراد زیادی منطبق خواهد بود. در ادامه با ویژگی‌های میز کلاسیک بیشتر آشنا خواهید شد:

  • طراحی ساده با نقوش و منبت‌کاری کمتر
  • هماهنگی با تمام سبک دکوراسیون
  • ابعاد و اندازه‌های انعطاف‌پذیر و متنوع
  • دوام بالا و مقاومت در برابر ضربه و خط‌‌وخش (به‌دلیل استفاده از چوب طبیعی)
  • وزن و چوب کم‌تر، همچنین قیمت مقرون‌به‌صرفه

معرفی میز ناهارخوری ساده

مدل میز ناهار‌ خوری ساده بسیار مناسب خانه با فضای کم است. همچنین افرادی با وسواس شلوغی و دکور ساده این مدل را می‌پسندند. این میزها به نمونه‌های کم‌جا نیز معروف هستند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. چوب نرم، چوب سخت و چوب کامپوزیت از انواع جنس چوب به‌کار رفته در این میزها است. کامپوزیت (چوب صنعتی) از قرارگیری الوارهای پلاستیک بازیافت شده روی هم تشکیل شده است. از دیگر ویژگی‌های میز ناهاخوری ساده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی ساده و شیک
  • ساختار راحت و مناسب تمام افراد و ایجاد آرامش حین صرف غذا
  • کیفیت و دوام بالا
  • قیمت مناسب

معرفی میز ناهار خوری جدید و مدرن

این نوع میز ناهارخوری تفاوت زیادی با انواع کلاسیک دارد. در میزهای کلاسیک از مواد اولیه طبیعی استفاده شده، درحالی‌که در نمونه مدرن از مواد مصنوعی و شیشه بیشتر استفاده کرده‌اند. همچنین میزهای کلاسیک ظاهر ساده‌تری دارند؛ ولی میزهای مدرن تجملاتی و لوکس طراحی شده‌اند.

در بحث قیمت، میزهای مدرن پیشتاز هستند، چرا‌که به‌خاطر مواد اولیه مصنوعی هزینه کم‌تری برای ساخت‌شان صرف می‌شود. ازطرفی ظریف‌کاری‌ها و نقوش روی میز ناهارخوری کلاسیک هزینه آن را افزایش خواهد داد. استفاده از رنگ سیاه، سفید، خاکستری و کرمی در این سبک بسیار استفاده می‌شود.

خرید مبل کلاسیک باروس یا نمونه مدرن به دکوراسیون منزل‌تان بستگی دارد. پس با درنظرگرفتن هارمونی، سبک و هزینه می‌توانید یکی از این 2 مدل را انتخاب کنید.

میز-ناهارخوری-1

معرفی میز ناهار خوری لاکچری

یکی از انواع مدل میز ناهارخوری، سبک لاکچری است. وقتی روی یک میز ناهارخوری لاکچری دست گذاشته‌اید، پس باید یک دکوراسیون لوکس نیز داشته باشید و ازطرف‌دیگر، هزینه کار جزء اولویت‌های آخرتان به‌حساب بیاید.

هزینه میز ناهارخوری لاکچری به‌نسبت بالا است، پس حین انتخاب مدل و هارمونی نوع آن باید دقت کنید. در طراحی این مدل سادگی و کلاسیک‌بودن جای ندارد و همه‌چیز تجملاتی و توی‌چشم است.

ویژگی برتر چنین مدلی، هماهنگی رنگ‌ها و سلیقه سازنده کار است. در این مدل کیفیت نباید فدای ظاهر شود و به استحکام و دوام کار نیز باید توجه شود. در ادامه با برخی ویژگی‌های این مدل بیشتر آشنا خواهید شد تا انتخاب درستی حین خرید داشته باشید:

  • از رنگ‌هایی مانند بنفش، صورتی، زرد، طوسی و سبزآبی در آن‌ها استفاده شده است.
  • قیمت بالای محصول
  • کیفیت بالا در حین حفظ ظاهر تجملاتی
  • استفاده از دسته و پایه‌هایی با رنگ طلایی
  • طرح و نقش‌های بسیار دیدنی و جذاب

میز-ناهارخوری-2

هنگام خرید میز ناهار خوری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید یک میز ناهارخوری باید بسیار دقت کرد. شما یک میز ناهار‌خوری خریده‌اید، اما در واقع یک میز تحریر، میز نقشه‌کشی و میز آشپزخانه به خانه برده‌اید. یک میز ناهارخوری باید کاربردی باشد و به‌اندازه اشغال فضا مورد استفاده قرار بگیرد.

برای خرید یک میز کاربردی، زیبا و مستحکم نیاز به اطلاعات مفید درباره این میزها خواهید داشت. همچنین سلیقه، وضعیت مالی، دکوراسیون منزل از عوامل موثر در انتخاب‌تان خواهد بود.

باروس مبل با ایجاد شرایط خرید قسطی، فروش آنلاین و راهنمایی مشاوران شما را در امر خرید یاری خواهد کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه با نکات خرید بیش‌تر آشنا شوید:

  • سبک دکوراسیون منزل را در نظر داشته باشید.
  • به محدودیت فضای منزل توجه کنید.
  • جنس متناسب با دکوراسیون و سلیقه خود را انتخاب کنید (چوبی، پلی استر، فلزی)
  • اندازه میز را با تعداد نفرات در منزل تعیین کنید.
  • شکل میز متناسب با دکوراسیون هماهنگ باشد.
  • برای خرید بودجه را در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

میز ناهار خوری یکی از لوازم مهم منزل به‌حساب می‌آید. توجه به رنگ، نقش و جنس آن حائز اهمیت است و باید آن را مطابق با سلیقه و سبک دکوراسیون هماهنک کرد. در میز ناهار‌خوری مدرن عناصر مینیمال قابل توجه است. اگر بخواهید یک میز مناسب انتخاب کنید که فضای کمی را اشغال کند، میز ناهارخوری کلاسیک توصیه می‌شود. هزینه مدل کلاسیک نسبت به مدرن بیشتر است، چراکه میز کلاسیک از جنس چوب مرغوب و طبیعی ساخته شده است. شرکت تولیدی مبل باروس از برند های معروف در زمینه محصولات چوبی و کیفیت می‌باشد که انواع محصولات چوبی، مبلمان، میز ناهار خوری، میز تلویزیون، انواع سرویس خواب را ارائه می‌دهد که می‌توانید از تمامی محصولاتشون به صورت حضوری در کارخانه جنوب تهران و شعبه فروشگاه در نیاوران مراجعه نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها