|

نکات بسیار مهم پیش از نصب آسانسور

نکات بسیار مهم پیش از نصب آسانسور

آسانسورها را می‌توان به عنوان شریان‌های حیاتی ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها دانست که بدون وجود این تجهیزات، کار و زندگی ساکنان بسیار سخت و طاقت‌فرسا می‌شود. برای آن که آسانسور هم از کیفیت بالایی برخوردار بوده و هم عملکرد مطلوبی داشته باشد، لازم است نکاتی را مد نظر قرار داد. این نکات شامل دو بخش می‌شود. یک بخش از نکات به پیش از عملیات نصب آسانسور و بخش دیگر به هنگام اجرای آن مربوط می شود. با رعایت نکات هر دو بخش، کیفیت سیستم نصب شده و ایمنی آن بسیار بالا می رود.

در این مطلب به بررسی نکات بسیار مهمی پرداخته ایم که ضروری است پیش از نصب و راه اندازی آسانسور  به آن توجه شود.  

  • توجه به زمان اوج ترافیک

شرکت سازنده آسانسور باید پیش از نصب سیستم، حجم ترافیک کاربران و اوقاتی که این ترافیک به اوج خود می رسد، مورد بررسی قرار داده و آن را مدیریت کند. به عبارتی در یک ساختمان بلند یا برج چند طبقه، اوقاتی از شبانه روز ترافیک رفت و آمد کاربران به اوج خود می رسد. در این صورت باید سازنده آسانسور به این مساله توجه کند که با توجه به حجم ترافیک رفت و آمد در اوقات اوج آن، به چه تعداد آسانسور نیاز است تا برنامه ریزی دقیقی برای آن به عمل آورد.

  • توجه به ظرفیت آسانسور

پیش از آغاز مرحله نصب و راه اندازی آسانسور، باید شرکت آسانسور ظرفیت مورد نیاز برای تولید سیستم را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. به این منظور باید با توجه به جمعیت ساکن در ساختمان و افراد دیگری که از آسانسور استفاده می کنند، ظرفیت آسانسورها را تعیین کرد. همچنین توزیع افرادی که در  قسمت های مختلف ساختمان ساکن بوده و در ساعات مختلف شبانه روز از آسانسور استفاده می کنند، برای تعیین ظرفیت آسانسور مساله مهمی است. به طور کلی آسانسورهایی با ظرفیت معمولی می توانند تا حداکثر بین 250 تا 300 نفر را در طول روز جابجا کنند که تعیین ظرفیت آن ها به نسبت جمعیت کاربران بستگی دارد.

  • در نظر گرفتن مکان نصب آسانسور

معمولا به هنگام طراحی ساختمان ها نقاط خاصی به عنوان مکان نصب آسانسور هم پیش بینی می شود. به هنگام احداث ساختمان هم محل های مورد نظر به شکل دالان های توخالی در قسمت های مختلف ساختمان درآورده می شود. این نقاط می تواند مناسب ترین مکان ها برای نصب آسانسور باشد. از این رو یک شرکت آسانسور در راه اندازی انواع سیستم های آسانسور باید مناسب ترین نقاط را برای این کار انتخاب کرده و در آن تغییراتی ایجاد کند. برای مثال نصب آسانسور هیدرلیک نسبت به مدل های کششی متفاوت است و هر کدام مکان خاصی را برای نصب نیاز دارد. در این صورت انتخاب یک مکان مناسب برای نصب و راه اندازی آسانسور هیدرولیک نیاز به بررسی های تخصصی و انجام محاسبات فنی دارد.

آسانسور

  • بررسی ایمنی آسانسور

 یکی از مسائل بسیار مهمی که باید پیش از نصب و راه اندازی آسانسور به آن توجه شود، مساله ایمنی آسانسور است. زیرا در صورت عدم ایمنی کافی در آسانسور، بروز سوانح و حوادث جبران ناپذیر، امری بسیار محتمل و غیر قابل پیشگیری است. از این رو سازندگان آسانسور باید پیش از آن که سیستم را در مکان مورد نظر نصب کنند، باید ایمنی آن را چندین بار تست کنند. همچنین آسانسورها پیش از نصب باید به طور کامل مجهز به سیستم های ایمنی و هشدار خطر باشند تا کاربران را از بروز خطرات احتمالی آگاه کند. محل نصب آسانسور هم باید از لحاظ مقاومت و استحکام مورد ارزیابی قرار گیرد تا پس از نصب آسانسور دچار ریزش و خرابی نشود. زیرا در ساختمان های قدیمی تر امکان ریزش محل آسانسور و بروز سوانح مختلف وجود دارد.

  • توجه به تناسب آسانسور با ساختمان

پیش از آن که اقدام به انتخاب یک مدل آسانسور و نصب آن در ساختمان کنید، باید به همخوانی آسانسور با ساختمان توجه کنید. منظور از هماهنگی و همخوانی، تناسب آسانسور با نوع ساختمان و دکوراسیون آن است. برای مثال ساختمان های لوکس و مدرن نیاز به آسانسورهای لوکس هم دارند. در این ساختمان ها استفاده از آسانسور معمولی به لحاظ زیبایی و معیارهای دکوراسیون، چندان مناسب نیست. از این رو توجه به دکوراسیون داخل و بیرون ساختمان به منظور انتخاب یک آسانسور که با آن تناسب و همخوانی داشته باشد، نکته مهمی محسوب می شود.

  • انتخاب یک شرکت آسانسوری معتبر

نکته دیگری که باید قبل از نصب آسانسور مورد توجه قرار گیرد، مساله انتخاب یک شرکت معتبر آسانسوری است. شرکت های مختلفی در زمینه تولید، نصب و راه اندازی آسانسورها فعالیت می کنند که انتخاب یک شرکت معتبر از میان این شرکت ها کار دشواری است. به این منظور برای انتخاب یک شرکت معتبر، باید ویژگی های چنین شرکتی را مد نظر قرار داده و پس از تحقیق کامل آن را انتخاب کرد.

  • توجه به سرعت آسانسور

سرعت آسانسور از جمله مسائل مهمی بوده که ضروری است پیش از انتخاب و نصب آسانسور به آن توجه شود. زیرا سرعت آسانسور باید با معیارهایی همانند نوع کاربری ساختمان، ارتفاع و تعداد طبقات آن و همچنین میزان تردد کاربران تناسب داشته باشد. به طور کلی هر چه ارتفاع ساختمان بلندتر بوده و ترافیک کاربران هم بیشتر باشد، نیازی به آسانسوری وجود دارد که سرعت بالاتری هم داشته باشد. اما آسانسور با سرعت پایین برای ساختمان هایی مناسب است که ارتفاع کم تری دارند. 

  • توجه به کیفیت آسانسور و طول عمر آن

پیش از نصب آسانسور باید میزان دوام و ماندگاری قطعات آن و هم چنین طول عمر آسانسور را مورد بررسی قرار داد. زیرا آسانسور وسیله ای نیست که به راحتی امکان جایگزینی آن با مدل جدید وجود داشته باشد.

شرکت نصب آسانسور

معرفی بهترین شرکت نصب آسانسور

شرکت هیرو آسانسور از جمله شرکت‌های باسابقه و معتبری بوده که سال‌هاست در صنعت آسانسور کشور، خدمات بسیاری به کارفرمایان ارائه کرده است. این شرکت در طول سال‌ها فعالیت حرفه‌ای، کوشش بسیاری کرده است که آسانسورهای تولیدی، بالاترین کیفیت و کارایی را داشته باشند. در این خصوص شرکت هیرو از قطعات و تجهیزات درجه یک و بسیار باکیفیت استفاده می‌کند که با کوشش تکنسین‌های متخصص و توانمند تبدیل به آسانسورهای پیشرفته می‌شوند. شرکت هیرو، آسانسورهای خود را با توجه به نیازهای کارفرمایان و کاربری ساختمان‌ها با قابلیت‌های متعدد تولید و راه‌اندازی می‌کند. کارشناسان شرکت هیرو با ارائه مشاوره‌های تخصصی، به کارفرمایان کمک کرده تا مناسب‌ترین آسانسوری را انتخاب کنند که بالاترین کارایی را برای ساختمان مورد نظر داشته باشد. خدمات شرکت هیرو شامل سه مرحله قبل از نصب آسانسور، حین اجرا و حتی پس از آن می‌شود. این خدمات با پشتیبانی کامل فنی و با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان ارائه می شود.

نویسنده: رپورتاژ
کدخبر: 318620

ارسال نظر

 

آخرین اخبار