|
کدخبر: 227398

نوشتن بیزینس پلن ( طرح توجیهی Business Plan )

نوشتن بیزینس پلن

بیزینس پلن (طرح توجیهی) نباید پیچیده باشد. در این راهنمای گام به گام ، به شما نشان می دهم که چگونه به سرعت و به راحتی یک بیزینس پلن بنویسید که نتایج مورد نظر شما را بدست آورد.

نگران نباشید ، لازم نیست مدرک شغلی یا حسابداری داشته باشید تا بتوانید یک بیزینس پلن عالی را جمع کنید. این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه می توانید برنامه خود را گام به گام و بدون هیچ گونه پیچیدگی و ناامیدی انجام دهید.

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید، یک بیزینس پلن می تواند به شما کمک کند تا قبل از سرمایه گذاری زمان یا پول در آن، دوام تجارت را بررسی کنید. همچنین بینشی در مورد مراحلی که باید طی شود، منابع مورد نیاز برای دستیابی به اهداف تجاری شما و جدول زمانی نتایج پیش بینی شده را ارائه می دهد.

کسب-کار

شش مؤلفه یک بیزینس پلن

این که آیا شما در حال ایجاد یک بیزینس پلن برای جمع آوری پول و رشد کسب و کار خود هستید یا فقط باید بدانید که آیا ایده شما کار می کند ، هر برنامه کاری باید ۶ موضوع اساسی را پوشش دهد.

در اینجا یک مرور اجمالی از هر موضوع وجود دارد. جزئیات و دستورالعمل های بسیار بیشتری برای هر مرحله بعد در این راهنما وجود دارد. توجه نمایید برای دریافت بیزینس پلن ویزای استارتاپ انگلیس ، استرالیا و یا کانادا باید این مولفه های رعایت شود.

خلاصه اجرائی

خلاصه اجرایی ، مروری بر شغل و برنامه های شما است. این برای اولین بار در برنامه شما آمده است و در حالت ایده آل فقط یک تا دو صفحه است. اگرچه اکثر مردم آن را آخرین بار می نویسند.

فرصت

بخش فرصت به این سؤالات پاسخ می دهد: شما واقعاً چه چیزی را می فروشید و چگونه می توانید یک مشکل (یا "نیاز") برای بازار خود را حل کنید؟ بازار و رقابت هدف شما کیست؟

اجراء

در فصل اجرای بیزینس پلن خود ، به این سؤال پاسخ خواهید داد: چگونه می خواهید از فرصت خود استفاده کرده و آن را به یک تجارت تبدیل کنید؟ در این بخش برنامه بازاریابی و فروش ، عملکردها و نقاط عطف و معیارهای موفقیت شما را پوشش می دهد.

خلاصه شرکت و مدیریت

سرمایه گذاران علاوه بر ایده های عالی ، به دنبال تیم های عالی هستند. برای توصیف تیم فعلی خود و افرادی که باید استخدام کنید از فصل شرکت و مدیریت استفاده کنید. اگر از قبل و در حال کار هستید ، همچنین می توانید یک مرور سریع از ساختار حقوقی ، مکان و تاریخ خود ارائه دهید.

برنامه مالی

برنامه کاری شما بدون پیش بینی مالی کامل نیست. ما به شما می گوییم در برنامه مالی خود چه مواردی را لحاظ کنید ، اما شما قطعاً می خواهید با پیش بینی فروش ، صورت جریان پول ، بیانیه درآمد (که به آن سود و زیان نیز گفته می شود) و ترازنامه خود را شروع کنید.

پیوست

اگر برای تصاویر محصول یا اطلاعات اضافی به فضای بیشتری نیاز دارید ، از ضمایم آن جزئیات استفاده کنید.

بیزنس

 ۳ قانون در نوشتن بیزینس پلن

قبل از شروع به نوشتن بیزینس پلن، اجازه دهید در مورد برخی از "قوانین" صحبت کنیم که کل نوشتن طرح توجیهی را آسان تر می کند. هدف داشتن یک برنامه کسب و کار حرفه ای است.

·بیزینس پلن را کوتاه نگه دارید

بیزینس پلن باید کوتاه و مختصر باشد.

استدلال بر این است:

ابتدا ، شما می خواهید که طرح توجیهی شما خوانده شود (و هیچ کس قصد ندارد یک طرح توجیهی ۱۵۰ صفحه ای یا حتی ۱ صفحه ای را بخواند).

دوم ، بیزینس پلن شما باید ابزاری باشد که شما برای اداره و رشد کسب و کار خود استفاده می کنید ،چیزی که همچنان با استفاده از آن و به مرور زمان فعالیت خود تصحیح می کنید. یک طرح توجیهی بیش از حد طولانی ، دردسر بزرگی برای به روز رسانی است. بیزینس پلن طولانی تقریباً تضمین می کنید که طرح شما به کشو میز منتقل شود ، هرگز دوباره دیده نمی شود.

مخاطب خود را بشناسید

متن بیزینس پلن خود را به زبانی بنویسید که مخاطبان شما آن را درک کنند.

به عنوان مثال ، اگر شرکت شما در حال پیشرفت در یک روند علمی پیچیده است ، اما سرمایه گذاران آینده شما دانشمند نیستند ، از استفاده از اصطلاحات مخفف یا کلمات اختصاری خودداری کنید.

سرمایه گذاران با توضیحات ساده و مستقیم آگاه سازید. با استفاده از عباراتی که همه می توانند درک کنند.

·مرعوب نشوید

آیا می دانید اکثریت قریب به اتفاق صاحبان مشاغل و کارآفرینان کارشناسان تجارت نیستند؟ آنها مدرک MBA یا مدرک حسابداری ندارند. 

نوشتن یک بیزینس پلن ممکن است یک مشکل بزرگ به نظر برسد ، اما اینگونه نیست. شما تجارت خود را می شناسید - شما در این زمینه خبره هستید.

به همین دلیل ، نوشتن یک بیزینس پلن و سپس به کار بردن برنامه رشد خود ، به همان شکلی که فکر می کنید چالش برانگیز نخواهد بود.

بیزنس-پلن

مزایای نوشتن بیزیسن پلن

·نوشتن بیزینس پلن موجب افزایش وضوح

یک طرح کسب و کار می تواند فرآیند تصمیم گیری در مورد جنبه های کلیدی کسب و کار مانند سرمایه گذاری های سرمایه ای، اجاره نامه ها، منابع و غیره را شفاف کند.

یک بیزینس پلن خوب به شما کمک می کند اولویت ها و نقاط عطف حیاتی کسب و کار را شناسایی کنید.

· ایجاد نقشه راه بازاریابی

بازاریابی یک جنبه مهم از یک بیزینس پلن است. این کمک می کند تا بازار هدف، مشتریان هدف و اینکه چگونه محصول/خدمت خود را به این بازارها/مشتریان تبلیغ و عرضه شود را مشخص کنید.

· حمایت از بودجه

چه به دنبال اعتبار از بانک باشید و چه سرمایه از سرمایه گذاران، یک بیزینس پلن که به سؤالات مربوط به سودآوری و درآمدزایی پاسخ می دهد اغلب مورد نیاز است.

· داشتن بیزینس پلن به حفظ استعدادها کمک می کند

برای موفقیت یک تجارت، جذب کارگران و شرکای با استعداد حیاتی است. بخشی از هدف نوشتن بیزینس پلن کمک به جذب استعدادهای مناسب و در زمان مناسب است. کارکنان می خواهند چشم انداز سازمان را دانسته، و اینکه چگونه از طریق این کسب و کار به اهداف خود دست خواهند یافت، و چگونه می توانند در نقش خود به این امر کمک کنند.

· ساختار را ارائه می دهد

یک بیزینس پلن ساختاری را ارائه می دهد و اهداف مدیریت کسب و کار را تعریف می کند. این ابزار به یک ابزار مرجع برای حفظ تجارت در مسیر اهداف فروش و نقاط عطف عملیاتی تبدیل می شود.

نویسنده: رپورتاژ
  • علی ارسالی در

    عالی بود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها