|
کدخبر: 285741

راهنمای خرید و قیمت مش فایبرگلاس (ویژه پیمانکاران و کارفرمایان ساختمان)

صنعت و معدن راهنمای خرید و قیمت مش فایبرگلاس (ویژه پیمانکاران و کارفرمایان ساختمان)

مش فایبرگلاس چیست؟ مش فایبرگلاس یکی از انواع مش‌‌هایFRP بوده که بعلت تکنولوژی ویژه ساخت آن مناسب استفاده در محیط‌های قلیایی می باشد. مش فایبرگلاس که به عنوان مش فایبرگلاس AR و یا مش فایرگلاس مقاوم به قلیا نیز شناخته می شود در ابعاد چشمه و گرماژ مختلفی تولید و به فروش می رسد. مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در سیستم وال مش دیوار بوده و همچنین می توان از آن برای ترمیم و مقاوم‌سازی سازه های بنایی و تاریخی استفاده کرد.

در این مقاله همراه با کارشناسان مقاوم سازی تکنوپل باشید تا به طور جامع به بررسی مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا و کاربردهای آن بپردازیم.

مش فایبرگلاس چیست؟

مش فایبرگلاس به صورت مشبک با رشته الیاف شیشه بافته شده‌اند و با اعمال یک لایه پوشش زیرکونیوم روی رشته‌های الیاف شیشه در برابر محیط‌های قلیایی مقاوم شده‌اند. مش فایبرگلاس از جمله تولیدات نوین و به روز جهت مقاوم‌سازی قسمتهای مختلف ساختمان است. مش فایرگلاس کاربردهای متنوعی دارد که شاید بتوان مهمترین آن را مقاوم سازی دیوار و استفاده از آن در سیستم وال مش دیوار دانست.

مش فایبرگلاس AR چگونه تولید شده و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ساخت و تولید این محصول کاربردی از الیاف شیشه به همراه مواد پلیمری صورت می گیرد. به علت پوشش زیرکونیوم که در بالا اشاره شد مش فایبرگلاس مقاوت بالایی در برابر محیط های قلیایی دارد و از این رو از آن به عنوان مش فایبرگلاس مقاوم در برابر قلیا یا به اختصار مش فایبرگلاس AR نام برده می شود. مش فایبرگلاس عموما در تماس مستقیم با مصالح ساختمانی نظیر سیمان و گچ می‌باشد. هیدروکسیدهای سیمانی در واکنش با سنگدانه های درون مخلوط بتن تشکیل محیط قلیایی می‌دهند و به عنوان واکنش قلیایی سنگدانه‌ شناخته می‌شوند. محیط قلیایی خاصیت خورندگی داشته و می تواند متریالی که با آن در تماس بوده را از بین ببرند . مش فایبرگلاس اما به خاطر پوشش زیرکونیوم وارد واکنش قلیایی نشده و دچار خوردگی نمی‌شود و در برابر محیطهای قلیایی مقاومت دارد.

همچنین عایق الکتریکی بسیار قوی، استحکام کششی و الاستیسیته، ضد حریق و مقاومت در انبساط حرارتی بالایی دارد. مش فایبر‌گلاس قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد و در برابر آتش سوزی مقاوم بوده و نمی‌سوزد و به وزن کم و استحکام بالا شناخته می‌شود. این ویژگی ها اجازه می دهد تا با موفقیت در شکل گیری نماهای گچی و همچنین در سطوح داخلی دیوار و سقف استفاده شود. بعلاوه از مش فایبرگلاس در زوایا و گوشه‌های دیوار که امکان خم کردن برای خیلی از مصالح دیگر وجود ندارد استفاده می‌شود.

قیمت-مش-فایبرگلاس-2

انواع مش فایبرگلاس کدام است؟

مش فایبرگلاس AR معمولا بر مبنای ابعاد چشمه و وزن مش تقسیم بندی و به فروش می رسد. بر این اساس انواع مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا در وزن های 110 گرم بر متر مربع تا 200 گرم بر متر مربع و با ابعاد چشمه 3، 4، 5، 8 و 10 میلیمتر مربع جهت وال مش و یا مقاوم سازی سازه های بنایی و تاریخی به روش FRCM مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد کاربرد مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا چیست؟

کاربردهای اصلی مش فایبرگلاس عبارتند از:

  • استفاده در سیستم وال مش فایبرگلاس (نوین وال پست دیوار)
  • ترمیم و مقاوم سازی ساختمان های تاریخی
  • ساخت قطعات و پانل بتنی پیش ساخته
  • اجرای قطعات بتن اکسپوز

وال مش فایبرگلاس چیست؟

دیوارها در هر ساختمان انواع مختلفی دارد که در تقسیم بندی کلی شامل دیوارهای سازه‌ای و غیرسازه‌ای می‌شود. دیوارهای سازه‌ای شامل دیوارهای برشی و باربر هستند و دیوارهای غیرسازه‌ای خود شامل دیوارهای درون قاب و میانقاب هستند. دیوارهای میانقاب برای اینکه در هنگام وقوع زلزله عملکرد مناسبی ارائه دهند نباید اتصال گیرداری با قاب پیرامون خود داشته باشند، از این رو با اتصالات وال پست از قاب پیرامونی خود مجزا می‌شوند. امروزه انواع مختلف وال پست مانند وال پست های فلزی وجود دارد. اما یکی از انواع وال پست که اخیر استفاده از آن در ساختمان متداول شده است وال پست مش یا به اختصار وال مش می باشد.

در این نوع از وال پست، مش فایبرگلاس با استفاده از پلاستر سیمانی ویژه بر روی دیوار اجرا می گردد. استفاده از مش فایبرگلاس به عنوان وال پست مزایای فوق العاده‌ای دارد. اجرای وال مش سرعت و به آسانی انجام می‌گیرد و همچنین قیمت وال مش در مقایسه با وال پست فلزی بسیار پایین تر می باشد.

ترمیم و مقاوم سازی ساختمان های تاریخی با مش فایبرگلاس

ساختمان های ﺗﺎرﯾﺨﯽ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه ﺑﺎ ﻣﺼﺎﻟﺢ آﺟﺮ و ﻣﻼت در اﯾﺮان ﺑﺴﯿﺎر اﺳﺖ، برخی از اﯾﻦ ﺑﻨﺎﻫﺎ در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ در وﺿﻌﯿﺖ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﻗﺮار ﻧﺪارﻧﺪ و نیازمند ترمیم و مقاوم سازی می باشند. بنابراین انتخاب روش ترمیم و مقاوم سازی ساختمان های تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. یکی از روش های مقاوم سازی بناهای تاریخی استفاده از روش کاپوزیت FRCM یا شبکه الیاف TRC می باشد. در  این روش مقاوم سازی با استفاده از ترکیب مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا و ملات ترمیمی ویژه بناهای تاریخی با سرعت بالا و هزینه پایین مقاوم سازی میگردد.

قیمت-مش-فایبرگلاس

ساخت قطعات و پانل بتنی پیش ساخته با مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا

امروزه به دلیل مزایای قطعات پیش ساخته  بتنی، استفاده از آن‌ها بین مصالح ساختمانی بیش از قبل شده است. از نمونه قطعات پیش ساخته مورد مصرف در مهندسی عمران می‌توانیم به دیوار، سقف، ستون، تیر، جداول بتنی، کفپوش بتنی و… اشاره کنیم. استفاده از مش فایبرگلاس مقاوم در برابر قلیا یکی از روش‌های افزایش مقاومت و استحکام قطعات و پانل بتنی پیش ساخته می باشد.

اجرای پنل بتن اکسپوز با مش فایبرگلاس

امروزه استفاده از نمای بتن اکسپوز در طراحی نماهای مدرن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. استفاده از مش فایبرگلاس AR در ساخت بتن اکسپوز نما یکی دیگر از کاربردهای این محصول می باشد. پیشنهاد می شود اگر به‌دنبال طرح خاص با شکل‌ها و قوس‌های متفاوت در نما هستید حتما از قطعات بتن اکسپوز مسلح شده با مش فابرگلاس استفاده کنید.

ویژگی‌های یک مش فایبرگلاس استاندارد کدام است؟

یک مش فایبرگلاس استاندارد باید برخی از پارامترهای اساسی را داشته باشد. مش فایبرگلاس استانداردمقاوم در برابر قلیا، تجزیه نشده و همچنینی در طول زمان دچار فرسودگی نمی‌شود. مکش فایبرگلاس استاندارد  مواد سمی و مضر منتشر نمی کند، مقاومت بالایی در برابر پارگی و کشش دارد و همچنین سطح را از ترک خوردن محافظت می کند.

قیمت فروش مش فایبرگلاس و مشاوره خرید از شرکت مقاوم سازی تکنوپل

مش فایبرگلاس به‌ عنوان یکی از پرکاربردترین محصولات در صنعت ساختمان شناخته می‌شود. عوامل متفاوتی وجود دارند که می‌توانند روی قیمت مش فایبرگلاس تاثیر مستقیم داشته باشند. از مهمترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند تولید کننده مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا
  • وزن مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا
  • ابعاد چشمه فایبرگلاس مقاوم به قلیا

شرکت مقاوم‌سازی تکنوپل به عنوان یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان مش فایبرگلاس و انواع پلاسترهای ویژه سیمانی و پلاسترهای گچی جهت استفاده در سیستم وال مش و مقاوم سازی بناهای تاریخی در کشور فعالیت دارد. جهت استعلام قیمت مش فایبرگلاس و مشاوره جهت خرید مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا می توانید به وبسایت شرکت مقاوم سازی تکنوپل به آدرس www.technopol.ir مراجعه بفرمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ
  • مهندس ملکی هستم ارسالی در

    سلام برای شرکت ساختمانی قصد خرید وال مش را از شما عزیز دارم لطفا ادرس نمایندگی یا فروشگاه بفرستید بتونم خریدم را انجام بدم متراژ بالا نیاز دارم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها