|
کدخبر: 277049

قیمت چسب بتن، روان کننده و ترمیم کننده بتن در شهر مفتول

افزودنی بتن، در واقع ماده‌هایی هستند که به صورت پودر یا مایع بوده و به دلایل مختلف به بتن اضافه می‌شوند.

افزودنی بتن، در واقع ماده‌هایی هستند که به صورت پودر یا مایع بوده و به دلایل مختلف به بتن اضافه می‌شوند. هر یک از افزودنی‌های بتن کاربرد خاصی در بتن دارند و نمی‌توان آن‌ها را به جای هم استفاده کرد. مواد افزودنی از تخریب بتن جلوگیری کرده و سبب ایجاد خواصی در بتن می‌شوند. اصلی‌ترین  ویژگی برخی از افزودنی‌های بتن کاستن از آب بتن به منظور بهبود خاصیت‌های آن است. به طور کلی بتن‌هایی که بسیار با دوام هستند، حتما در آن‌ها از افزودنی‌های مخصوص استفاده شده است.

عملکرد این افزودنی‌ها نیز افزایش مقاومت، کارایی و دوام بتن هاست. از جمله مهم‌ترین  افزودنی‌های بتن می‌توان به چسب بتن، روان کننده و ترمیم کننده‌های بتن اشاره کرد. هر یک از موارد نامبرده کارایی خاصی داشته و هر یک خواصی را به بتن اضافه می‌کنند. در ادامه در مورد قیمت این افزودنی‌ها در شهر مفتول و سایر مشخصات آن صحبت می‌کنیم. چنانچه قصد خرید هر یک از آن‌ها را دارید با ما همراه باشید.

قیمت چسب بتن

قیمت چسب بتن

یکی از انواع افزودنی‌های بتن، چسب بتن است. این محصول به صورت مایع بوده و به منظور آب‌بندی بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. شکل ظاهری این چسب شیری رنگ است. البته در صورتی که این محصول با سیمان مخلوط شود حالت بی رنگ پیدا می‌کند. از جمله اصلی‌ترین  مزیت چسب بتن مقاومت بالای آن در برابر رطوبت، گرما، سرما، احتراق، ضربه و... است. استفاده از چسب بتن در سازه و در بتن سبب صرفه جویی در هزینه، ایجاد استحکام و مقاومت بیشتر می‌شود. از طرفی سرعت عملیات بالاتر رفته و وزن سازه نیز کاهش پیدا می‌کند. برخی از چسب‌های بتن آنتی باکتریال هستند. بنابراین از رشد باکتری جلوگیری می‌کنند.

انواع این محصول شامل اپوکسی، لاتکس و آب‌بندی است. هر یک از آن‌ها دارای ویژگی و کاربرد خاصی هستند. به طور مثال چسب اپوکسی دارای قدرت بالا در چسبندگی بوده و مقاومت زیادی دارد. از این چسب در عملیات مرمت و ترمیم بتن، اتصال بتن به مقاطع فلزی، تزریق در میان ترک و... استفاده می‌شود. چسب بتن لاتکس نیز در مکان هایی استفاده می‌شود که نیاز به مقاومت بالا در برابر آب و مواد شیمیایی باشد. چسب بتن آب بندی نیز در استخر، ستون ها، فوندانسیون، مقاوم سازی کاشی در برابر آب، سرویس بهداشتی و... استفاده می‌شود. قیمت چسب بتن به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین  آن‌ها انواع، کاربرد و مشخصات آنهاست.

قیمت روان کننده بتن

قیمت روان کننده بتن

از دیگر افزودنی‌های بتن، روان کننده‌ها هستند. این محصولات سبب کاهش آب در بتن می‌شوند و در نتیجه عدد اسلامپ افزایش میابد. با افزایش عدد اسلامپ در نهایت بتن روان‌تر و نرم تر می‌شود. در صورتی که از روان کننده بتن به اندازه مناسب استفاده شود، در نهایت خواص بتن افزایش یافته و استانداردهای آن حفظ می‌شود. در صورتی که مقدار بیش از حد از این افزودنی استفاده گردد، سبب از هم پاشیدگی بتن می‌شود. چرا که این ماده سبب روان شدن بتن شده و در صورت استفاده بیش از حد تاثیر منفی می‌گذارد. از این رو قبل از استفاده می‌بایست به روش استفاده توجه کنید. لازم به ذکر است برخی از روان کننده‌ها خاصیت کندگیر یا زودگیر در بتن ایجاد می‌کنند.

روان کننده بتن به سه دسته کربوکسیلاتی، نفتالینی و لینگو سولفات تقسیم می‌شود. روان کننده کبوکسیلات بر پایه اتر بوده و دارای زنجیره‌های جانبی مولکولی است. در صورت استفاده در بتن سبب افزایش عدد اسلامپ تا 12 می‌شود. روان کننده نفتالینی بر پایه نفتالین بوده و در صورت افزودن به بتن سبب دیرگیر شدن بتن می‌شود. جهت استفاده در مناطق گرم توصیه می‌شود. روان کننده لیگنو سولفات نیز بسیا قوی بوده و تاثیر کندگیری روی بتن می‌گذارد. این افزودنی عدد اسلامپ را تا 21 افزایش می‌دهد. به منظور استعلام قیمت روان کننده بتن با شهر مفتول همراه باشید.

قیمت ترمیم کننده بتن

قیمت ترمیم کننده بتن

ترمیم کننده بتن همانطور که از نامش پیداست به منظور ترمیم بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول بر پایه سیمان بوده و معمولا آماده به مصرف است. تنها کافیست مقدار مناسبی آب به آن اضافه شود. این محصول از دوام و استحکام عالی برخوردار است. پایه اصلی آن سیمان و لاتکس است. از این محصول در موارد مختلفی استفاده می‌شود. مهم‌ترین  موارد استفاده آن شامل تعمیر سازه هایی که قابلیت پاششی یا ماله کشی داشته باشند، تعمیر اجزای ساختمانی، تعمیر تیر و ستون پیش تنیده، تعمیر سازه‌های دریایی و... است. به طور کلی در صورتی که بتن ترک داشته باشد نیز از این ماده می‌توان استفاده کرد.

انواع ترمیم کننده بتن شامل ترمیم کننده بر پایه سیمان، بر پایه اپوکسی و بر پایه سیلان است. ترمیم کننده بر پایه سیمان رایج‌ترین  نوع ترمیم کننده بوده و به منظور ترمیم و نگهداری از بتن استفاده می‌شود. بیشتر برای پر کردن درزها و مقاوم سازی کاربرد دارد. نوع دیگر اپوکسی است که سبب انعطاف‌پذیری بیشتر  می‌شود. ساختار اصلی این نوع معمولا از رزین‌های اپوکسی است. ترمیم کننده سیلان، در میان دو نوع قبلی بیشترین تاثیر را در ترمیم بتن دارد. از طرفی استفاده از آن نیز راحت تر است. از ترمیم کننده سیلان به منظور ترمیم ترک‌های بسیار نازک در بتن استفاده می‌شود. این ترمیم کننده در جلوگیری از ورود آب تاثیر زیادی دارد.

به منظور خرید انواع افزودنی‌های بتن و اطلاع از قیمت ترمیم کننده بتن و سایر محصولات مفتولی در شهر مفتول با شماره 02154483 تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان دریافت کنید و یا با مشاهده از وب سایت شهر مفتول خرید خود را ثبت کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها