|
کدخبر: 204552

علت بوی بد ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی وظیفه تمیز کردن البسه را دارد، با همین دلیل هم استشمام بود بد از لبسته پس از اتمام فرایند شستشو اصلا برای هیچکس خوشایند نخواهد بود، اگر تا به حال با این مشکل مواجه شده اید اما با منشاء آن و نحوه رفع آن اشنا نیستید به شما توصیه می کنیم تا در ادامه با بررسی علت بوی بد ماشین لباسشویی آشنا بشیید.

11

بررسی 5 علت بوی بد ماشین لباسشویی

باقی ماندن البسه در دستگاه یکی از دلایل بوی بد ماشین لباسشویی

بستن سریع درب ماشین لباسشویی بعد از فرایند شستشو می تواند منجر به بوی بد در این دستگاه شود

تمیز نکردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی و ارتباط آن با بوی بد دستگاه

عدم تمیز کردن فیلتر و پمپ تخلیه یکی از علل بوی بد ماشین لباسشویی

مشکل در جاپودری و ارتباط آن با بوی بد ماشین لباسشویی

بررسی 5 علت بوی بد ماشین لباسشویی

طبیعتا ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی امری طبیعی نیست و تابع موارد مختلفی می تواند باشد، درون دیگ ماشین ظرفشویی محلی تاریک و مرطوب می باشد که همین موضوع موجب تسریع سرعت رشد میکروب ها و قارچ های مختلف شده است، در ادامه با بررسی 5 علت بوی بد در ماشیین لباسشویی راه های جلوگیری از این مشکل را به شما گوشزد می کنیم:

    • باقی ماندن البسه در ماشیین لباسشویی پس از طی شدن فرایند شستشو

    • بستن سریع درب ماشین لباسشویی بعد از شستشو

    • تمیز نکردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

    • عدم تمیز کردن پمپ تخلیه و فیلتر ماشین لباسشویی

    • بروز مشکل در جاپودری ماشین لباسشویی هم می تواند دلیل بوی بد البسه در ماشین لباسشویی باشد.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی میدیا و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی میدیا در آی پی امداد با نمایندگی های این شرکت در تماس باشید.

باقی ماندن البسه در دستگاه یکی از دلایل بوی بد ماشین لباسشویی

فرایند شستشو در ماشین لباسشویی بدین صورت است که اب همواره در جریان است و همین موضوع مشکلی ایجاد نمی کند، اما پس از اتمام شستشو و مرطوب بودن البسه و دستگاه اگر لباس ها چند ساعتی را در ماشین لباسشویی تاریک و مرطوب باقی بمانند موجب ایجاد بوی بد در این دستگاه خواهد شد، از همین بابت این موضوع را می تواند یکی دیگر از علل بوی بد ماشین لباسشویی دانست.

به شما توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز این اتفاق پس از اتمام فرایند شستشو البسه را در سریع ترین زمان ممکن از ماشین لباسشویی خارج نمایید تا بوی لباس ها بوی نم نگیرند.

بستن سریع درب ماشین لباسشویی بعد از فرایند شستشو می تواند منجر به بوی بد در این دستگاه شود

در بسیاری از مواقع کاربران پس از اتمام فرایند شستشو البسه را خارج می کنند و بسیار سریع درب دستگاه را می بندند، زمانی که این اقدام انجام می شود حرارت ناشی از داغ شدن آب و رطوبت خود آب درون دستگاه باقی می ماند و این به معنی مهیا شدن فضای رشد برای باکتری ها و قارچ های مختلف می باشد، از هیم رو اغلب کارشناسان توصیه می کنند تا بعد از خارج کردن لباس ها ا مدتی درب ماشین لباسشویی خود را باز بگذارید.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی توشیبا و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی توشیبا خود از خدمات نمایندگی تعمیر این محصول بهره مند شوید.

تمیز نکردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی و ارتباط آن با بوی بد دستگاه

با آغاز فرایند شستشو درون ماشین لباسشویی درب دستگاه باید به خوبی چفت شود و لاستیک های درب این وظیفه را بر عهده دارند که مانع از خروج آب دستگاه شوند، به همین دلیل هم پس از خیس شدن درب ماشین لباسشویی و باقی ماندن ذرات آب در لاستیک دور درب آلددگی های بسیاری به مرور در آن ناحیه دارد به همین جهت هم تمیز نکردن درب ماشین لباسشویی به طور مداوم می تواند یکی از علل بوی بد ماشین لباسشویی باشد.

عدم تمیز کردن فیلتر و پمپ تخلیه یکی از علل بوی بد ماشین لباسشویی

فیلتر و پمپ تخلیه جزو آن دسته از لوازم لباسشویی هستند که در خروج اب ماشین لباسشویی از دستگاه دخیل می باشد؛ به همین دلیل هم ایجاد رسوب گیری و الودگی در این دو قطعه می تواند امری طبیعی باشد، در صورتی که مدت زیادی این دو قطعه را تمیز نکنید به قطع با مشکل عدم تخلیه ماشین لباسشویی هم مواجه خواهید شد، اما با تمیر کردن فیلتر و پمپ تخلیه ماشین لباسشویی می توانید از این علت بوی بد ماشین لباسشویی جلوگیری نمایید.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی دوو و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی دوو نمایندگی این محصول استفاده نمایید.

مشکل در جاپودری و ارتباط آن با بوی بد ماشین لباسشویی

22

آخرین دلیل بوی بد ابسه در ماشین لباسشویی که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم بروز مشکل در جاپودری است که در ادامه به طور کامل به بررسی آن خواهیم پرداخت:

    • جاپودری وظیفه وارد کردن پودر و یا هر شوینده دیگری را به مدار شستشو دارد، در صورتی که بخشی از این مواد شوینده به طور کامل تخلیه نشود و به دیواره های ماشین لباسشویی بچسبد ممکن است موجب ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی شود.

    • علاوه بر این توجه داشته باشید که ماده شوینده ای که استفاده می کنید هم روی تخلیه سری یا کند تاثیر گذار خواهد بود، در غیر این صورت مشکل از جاپودری شما می باشد.

    • به شما توصیه می کنیم ماهی یکبار جاپودری را از جای خود در بیاورید و بشورید.

 

  • نازنین صارمی ارسالی در

    من نمیدونستم بوی ماشی لباسشویی مهمه! روی لباس ها هم تاثیر میذاره؟ من همه این کار ایی که گفتین نکن رو انجام میدم همیشه. مر سی که منو مطلع کردین.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها