|
کدخبر: 241714

با برگزاری ۹ سخنرانی بین المللی و ۴۱ کارگاه تخصصی:

کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار به پایان رسید

در این کنفرانس تلاش شده است تا با همراهی اساتید برجسته ای از کشورهای مختلف و دانشگاه های مطرح دنیا، مطالب ارزشمندی به شرکت کنندگان منتقل شود.

اقتصاد کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار به پایان رسید

اولین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، با مشارکت ۱۸۳ عضو هیأت علمی و مدرس از ۳۹ دانشگاه داخلی و خارجی و همچنین با مشارکت ۵۸ کشور، توسط موسسه پترو آموزش یارا در مرکز همایش های وزارت کشور برگزار شد.

این کنفرانس با همکاری انجمن مدیریت کسب و کار ایران و با مشارکت و همکاری نهادهای علمی و تخصصی مرتبط از جمله شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو – ایران، وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تلاش موسسه پترو آموزش یارا به عنوان مشاور و مجری برگزاری کنفرانس، اجرا شد.

این رویداد با برنامه هایی از جمله اعطای جایزه ملی مدیریت کسب و کار سال ۱۴۰۰ کشور، انتخاب و معرفی کتاب سال مدیریت کسب و کار کشور در سال ۱۴۰۰ در دو بخش تألیف و ترجمه، سخنرانی های کلیدی و همچنین سخنرانی های تخصصی برای نخستین در سطح حرفه‌ای برگزار شد.

در این کنفرانس تلاش شده است تا با همراهی اساتید برجسته ای از کشورهای مختلف و دانشگاه های مطرح دنیا، مطالب ارزشمندی به شرکت کنندگان منتقل شود.

اساتید مطرحی که در این رویداد به عنوان سخنران حضور داشتند، به شرح زیر است:

•       دکتر فرهاد رستمیان؛ عضو هیأت علمی دانشگاه UCLA ایالات متحده امریکا، با عنوان: مدیریت محصول در دوره عمر خود از شروع ایده محصول تا پایان عمر محصول

•       پروفسور حسین وظیفه دوست؛ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، با عنوان: کاربرد عدد فی در بازاریابی

•       دکتر حسین راغفر؛ عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا، با عنوان: موانع توسعه فضای کسب و کار در ایران و راه حل های آن

•       دکتر محمدابراهیم محجوب؛ عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با عنوان: فرصت های کارآفرینی موجود در فرهنگ تاریخی ایران

•       پروفسورROBERTO PASCA DI MAGLIANO: عضو هیأت علمی دانشگاه ایتالیا، با عنوان: همکاری های بین المللی در کسب و کار

•       دکتر آذر صائمیان؛ رییس هیأت مدیره اتحادیه انجمن های علمی فناوری، نوآوری و تجاری سازی کشور، با عنوان: برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک کسب و کار مبتنی بر مدل OKR

•       دکتر کیا گلسرخی؛ عضو هیأت علمی دانشگاه PEC مجارستان با عنوان: تفکر سیستمی در کسب و کار در مدل اقتصاد آبی و ۱۰۰ میلیون فرصت شغلی در ۱۰ سال

•       مهندس ناصر بیک زاده مرزبانی؛ مدرس دانشگاه و مدیرعامل سابق شرکت های ایساکو و سرمایه گذاری ایران خودرو، با عنوان: مدل توسعه اقتصادی پیشنهادی برای ایران

•       پروفسور Sussie Morrish: عضو هیأت علمی دانشگاه Canterbury نیوزلند، با عنوان: بازیابی کسب و کارها پس از بحران

•       پروفسور اصغر افشار جهانشاهی؛ عضو هیأت علمی دانشگاه UDLAP مکزیک با عنوان: اهمیت دیجیتالی شدن کسب و کارها برای صنعت

•       پروفسور اکبر مأنوسی؛ عضو هیأت علمی دانشگاه OTAWA کانادا، با عنوان: تأثیر کسب و کارهای نوین در اقتصاد ایران

وی از امضای تفاهم نامه رسمی بین انجمن مدیریت کسب و کار ایران و دانشگاه Sapeinza ایتالیا و رونمایی از این توافق در این کنفرانس خبر داد و ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک این توافق نامه مهم علمی اجرایی شود.

کمیته انتخاب و معرفی کتاب سال ۱۴۰۰ مدیریت کسب و کار کشور، کتاب طرح ریزی کسب و کار نوشته دکتر محمدرضا حمیدی زاده که توسط انتشارات ادبیان روز منتشر شده، به عنوان کتاب سال ۱۴۰۰ مدیریت کسب و کار در بخش تألیف و کتاب ۶۰ الگوی کسب و کار ترجمه مازیار نوربخش و محمدرضا درخشان که توسط انتشارات راه پرداخت منتشر شده است را در بخش ترجمه به عنوان کتاب سال ۱۴۰۰ مدیریت کسب و کار کشور، معرفی و تجلیل کرد.

در این زمینه سعید محمدی دبیر اجرائی اولین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در یادداشتی نوشت:

به نام خداوند خرد آفرین خرد آفرین را هزار آفرین

عرض سلام و مراتب احترام و خوش آمد گویی بر شما فرهیختگان علمی و فرهنگی، همچنین جمع وزین اساتید و موثرین مرزی و فرامرزی عرصه ی علم و صنعت؛ که با تشریف فرمایی خودتان آذین بخشِ برنامه ی خودتان شدید.

سعیدمحمدی

یکی از متدهای سیاست گذاری، گفتمان سازی است – در پارادایم امروزِ جهان با مواجهات تجدد، پارادایمِ اقتصاد و مدیریت به زبان آناتومیکال، به مانند ستون فقراتِ اندام واره‌ی حکومت هاست.

لذا در این گفتمان – دالِّ مرکزی بر مبنای عرضه و تقاضا میتواند به تصویرِ نقشه درآید، که دال های شناور، شاخص های تولید از زنجیره تامین تا مصرف را میتواند پوشش دهد –

لذا با یک نگاه استراتژیک و متانسب با نیازِ جهانی و به الاتبع نیازِ جامعه ی ایران ، مسئله اقتصاد، اشتغال و مدیریت کسب و کار در اولویت اهداف برگزاری دغدغه مندان و سیاست گذارانِ این کنفرانس قرار گرفت.

این رویداد بزرگِ اقتصادی با نگاهِ ملی، منطقه‌ای و جهانی طراحی شد که از ۹۰ روز پیش، با برنامه ریزی های هدف مندی در ریل عملیاتی قرار گرفت و با بهره گیری از علمِ IT به هدف کنفرانس نزدیک تر شدیم.

پیشآمد بیماری کرونا نیز نتوانست مانعِ این رویداد بزرگِ علمی و اقتصادی قرار بگیرد، لذا با مدیریت صحیحِ تمامیِ منابعِ مادی و غیر مادی، امروز مفتخریم در کنار یکدیگر، اولین و با شکوه ترین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار را برپا کنیم. لذا به همین منظور فرآیندِ برگزاری این کنفرانس را به صورت مختصر شرح می دهم:

۱-این کنفرانس با مشارکت ۵۸ کشور و با حضورِ ۱۸۳ عضو هیئت علمی و اساتید بیش از ۳۹ دانشگاه داخلی و خارجی برگزار شد.

۲-مجموعاً ۱۲ سخنرانی و ۴۴ کارگاه تخصصی طراحی شد که امروز شاهد ثمره‌ی این درخت علمی خواهیم بود.

۳-این کنفرانس علاوه بر اجرای حضوری، ۵ روز به صورت مجازی با محتوای کارگاه های تخصصی در جریان بود. در این رابطه دو گواهینامه‌ مورد تایید و قابل ترجمه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری – و مدرک بین المللی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو به افرادی که در این کارگاه‌ها حضور داشتند. اهدا شد. همچنین مدرک سوم از دانشگاه ساپینزا ایتالیا نیز برای این افراد صادر شده است.

این کنفرانس روز پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور بیش از یکهزار نفر از علاقمندان در مرکز همایش های وزارت کشور برگزار گردید و کارگاه های تخصصی طی روزهای ۱۶ تا ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ به صورت آنلاین با حضور بیش از نهصد و پنجاه نفر به شکل آنلاین کلید خورد.

ارسال نظر