|
کدخبر: 290744

سفر به شهرهای رنگارنگ

سفر حواس را بیدار می کند، به خصوص اگر مقصد مورد نظر به خاطر سرزندگی اش شناخته شود. رنگ‌های پر جنب و جوش در مناطق شهری تقریباً مانند ایده‌ای از کتاب کودکان به نظر می‌رسند، مانند جاده آجری زرد در جادوگر شهر اوز. با این حال، شهرهای رنگارنگ فقط برای کتاب داستان‌ها نیستند. تعدادی شهر رنگارنگ در سرتاسر جهان وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

سفر به شهرهای رنگارنگ

سفر حواس را بیدار می کند، به خصوص اگر مقصد مورد نظر به خاطر سرزندگی اش شناخته شود. رنگ‌های پر جنب و جوش در مناطق شهری تقریباً مانند ایده‌ای از کتاب کودکان به نظر می‌رسند، مانند جاده آجری زرد در جادوگر شهر اوز. با این حال، شهرهای رنگارنگ فقط برای کتاب داستان‌ها نیستند. تعدادی شهر رنگارنگ در سرتاسر جهان وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

کپنهاگ ، دانمارک

کپنهاگ یکی از زیباترین شهرهای اسکاندیناوی و ذاروپای شمالی است. شهرهای ماهیگیری وایکینگ ها و روستاهای تاریخی؛ شهری با کلیساهای آجری و موزه های درجه یک. قلعه هایی که شبیه افسانه ها هستند، خیابان های باریک سنگفرش شده، خانه های چوبی قدیمی، کانال های شهری،آسیاب بادی، دوچرخه ها، معماری مدرن و البته مجسمه معروف پری دریایی کوچک، کپنهاگ خانه همه آنهاست. شهری که ترکیبی از قدیم و جدید است و با وجود تاریخ هزار ساله اش، هنوز سرحال و جوان است.

این منطقه رنگارنگ که زمانی خانه چندین هنرمند، از جمله خانه نویسنده مشهور داستان‌های پریان، هانس کریستنسن اندرسون بود. اکنون این منطقه مملو از کافه‌ها و رستوران‌های گران‌قیمت است که مردم می‌توانند در کنار آب و در کنار تماشای کشتی‌های چوبی که از کانال عبور می‌کنند، از یک وعده غذایی خوب لذت ببرند.

جیپور، هند

پایتخت رنگارنگ راجستان پر از هرج و مرج و جذابیت است. جیپور به عنوان "شهر صورتی" شناخته می شود، اما چیزی بیش از معماری منحصر به فرد ارائه می دهد. از قلعه آمبر بالای تپه دیدن کنید، در بازارهای مسحور کننده قدم بزنید و با یک بالون هوای گرم بر فراز شهر بروید تا از همه چیز دیدن کنید.

این شهر دهمین شهر پرجمعیت هند و یکی از سه مقصد در تور مثلث طلایی هند است، یک تور که بازدید از برخی نقاط برجسته شمال هند (دهلی، آگرا و جیپور) را به شما ارائه می‌دهد. اما آنچه واقعاً آن را متمایز می کند، جدای از کاخ صورتی و ساختمان های رنگارنگ مشابه، این واقعیت است که این شهر بهشتی ​​برای خریداران است. چه به دنبال لباس یا جواهرات، کفش یا روتختی باشید، شهر قدیمی جیپور همه چیز را دارد. پس توصیه میکنیم در تور هند شرکت کنید تا از این شهر دیدن کنید.

شفشاون، مراکش

این شهر که به "مروارید آبی" معروف است، در بین کوه های ریف قرار گرفته است. ظاهراً جامعه یهودی ساختمانها را با تقلید از رنگ آسمان به رنگ آبی درآوردند تا احساس کنند به خدا و بهشت ​​نزدیکتر هستند. سایر مردم محلی معتقدند که آبی برای دفع گرما یا پشه ها با رنگ های سردش وجود دارد. از آنجایی که بازدید از این شهر مقرون به صرفه است، مسافران از سراسر جهان برای بازدید به این شهر می‌آیند.

در مدینه عجیب و غریب خرید کنید، برای طلوع یا غروب خورشید به مسجد اسپانیایی نزدیک بروید و به سادگی نفس عمیق بکشید و تمام زیبایی های این شهر کوهستانی سورئال را ببینید.

هاوانا ، کوبا

هاوانا ترکیبی از معماری قدیمی و جدید است. ساختمان های پاستلی رنگ که در اطراف میدان قرار گرفته اند، همگی بخشی از جذابیت هاوانا هستند. با قدم زدن در خیابان‌های آن، احتمالاً نمونه‌های جالب و زیبایی را در سراسر جهان خواهید دید که چگونه این شهر سبک زندگی مدرن امروزی را با معماری کلاسیک استعماری سال‌های گذشته خود ترکیب می‌کند.

بورانو ، ایتالیا

هنگام بازدید از ونیز ، بسیاری از مردم فقط برای یک روز به آنجا می آیند، یا حداکثر آنقدر می مانند تا به مورانو بروند، اما اغلب جزیره بورانو نادیده گرفته می شود. این جزیره کوچک پر از خانه‌های کوچک با رنگ‌آمیزی روشن قرار دارد که زمانی متعلق به ماهیگیران بود و حتی امروز هم پیرزن‌ها بیرون از خانه می‌نشینند و توری‌های ظریف جزیره را می‌پیچند و گره می‌زنند.

مسکو با جاذبه های رنگارنگ

مسکو، پایتخت روسیه، شهری پر جنب و جوش است که دارای برخی از برجسته ترین معماری های رنگارنگ که همگی در یک نقطه قرار دارند. از کلیسای جامع بسیار زیبای سنت باسیل و میدان سرخ گرفته تا کرملین مسکو، سازه‌های مختلفی وجود دارد که به رنگ آبی، سفید، قرمز و سبز هستند. در اینجا تعدادی از رنگارنگ ترین جاذبه های مسکو وجود دارد که باید در تور روسیه خود از آنها دیدن کنید.

میدان سرخ: میدان سرخ باشکوه در قلب مسکو یکی از قدیمی ترین و بزرگترین میدان های شهر و در کل اروپا است. این مرکز تاریخی، نقطه عطف مسکو است که ساختمان های زیبایی در اطراف آن وجود دارد و از سال 1990 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

کرملین مسکو : کرملین به معنای قلعه درون شهر یکی از پرطرفدارترین جاذبه ها در تور مسکو است. این بنا توسط روریکیدها، سلسله حاکم روسیه تأسیس شد و دارای کاخ ها، کلیساهای جامع و برج های رنگارنگ است. اکنون به عنوان اقامتگاه سلطنتی رئیس جمهور روسیه عمل می کند.

کلیسای جامع سنت باسیل : این کلیسای جامع نیازی به معرفی ندارد. این ساختار پر جنب و جوش شبیه یک قلعه دیزنی است و مسافران را از سراسر جهان جذب می کند. این یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در مسکو است و نقطه عطفی در شهر است که در وسط میدان سرخ قرار دارد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها