|
کدخبر: 275361

برای سفر این کشورها را انتخاب کنید

دلار امریکا چند سالی است که در مسیر روند صعودی بلند مدت خود قرار گرفته و هر از گاهی پس از افت و خیز موقتی، دوباره با کاهش ارزش پول ملی، به مسیر افزایشی خود ادامه می‌دهد و به نظر می‌رسد که اگر اتفاقی در تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران رخ ندهد، دلار بالای ۳۰ هزار تومان تثبیت خواهد شد.

در این صورت، گردشگری خارجی برای طیف گسترده‌ای از مسافران ایرانی جهانگرد، گران و سخت می‌شود. اما هم‌چنان در روزگار دلار گران، می‌توان سفر خارجی کم هزینه و خوبی را برای خود و خانواده به ارمغان آورد.

از بین تورهای خارجی پر طرفدار آن مورد را انتخاب کنید که تاکنون تجربه سفر به آن جا را نداشته و طبق برنامه‌ریزی مناسب اقدام کنید. حتما جایی را انتخاب کنید که متناسب با سلیقه و علایق و روحیات شما باشد و در این گفتار، به شماری از معروف‌ها اشاره کردیم.

استانبول گردی

مقصد شماره یک گردشگری خارجی اطراف ایران، حتما استانبول، پایتخت گردشگری و اقتصادی ترکیه است. با کاهش ارزش لیر ترکیه در ۲ سال اخیر، شاهد افزایش تقاضای ایرانیان برای سفر به استانبول ترکیه هستیم. استانبول ترکیه هم‌چنین یکی از بهترین مقصدهای گردشگری بوده و تورهای استانبول، هنوز در فهرست پرطرفدارترین مسیرهای گردشگری ایرانیان هستند.

تورهای استانبول را می‌توانید در طول سال از سفرمارکت انتخاب و خریداری کنید و با نرخ‌های مختلف عازم این شهر خاطره‌انگیز با خیابان‌ها و پاساژهای نوستالژیک برای ایرانیان شوید. استانبول، جایی خوب برای خرید و شکم گردی است.

اگر به دنبال کافه‌گردی و رستوران‌گردی و تفریح چند روزه هستید، استانبول هم در نیمه اول سال و هم نیمه دوم، گزینه خوبی برای سفر خانوادگی و ماه عسل است. در روزگار دلار گران نیز می‌توان با چند میلیون تومان عازم استانبول شد.

اگر قصد دارید تا در بودجه خود صرفه جویی کنید، زمینی عازم استانبول شده و پولی که قصد دارید صرف خرید بلیط هواپیما کنید، اقامتی خوش و خوب را در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره این شهر در نیمه دوم سال، تجربه کنید.

سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا حتما در نیمه نخست سال، یکی از پر طرفدار‌ترین مقصدهای گردشگری هموطنان و عاشقان دریا و استخر و شنا و تفریحات ساحلی شبانه است. آنتالیا پاتوق لاکچری گردهای ایرانی نیز محسوب می‌شود اما از میزان درخواست به سفر به این شهر در نیمه دوم سال کاهش می‌یابد.

اگر قصد سفر ارزان نرخ به آنتالیا دارید و خیلی اهل ساحل‌گردی نیستید و به تفریجات درون هتلی علاقه دارید، آنتالیا در نیمه دوم سال، انتخاب خوبی برای سفر شما خواهد بود. سفر به آنتالیا در نیمه دوم سال، ارزان‌تر از نیمه اول سال است که هوا خیلی گرم می‌شود و برای عاشقان سواحل آنتالیا، فرصت مهیا می‌گردد.

ارزان‌ترین و بهترین و قسطی‌ترین تورهای آنتالیا را در طول سال از سفرمارکت رزرو کنید. اگر قصد دارید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، سفر زمینی به آنتالیا و اقامت در هتل‌های لوکس این شهر را توصیه می‌کنیم.

سفر به وان

وان‌گردی چند سالی است که در فهرست سفرهای ایرانیان به ترکیه قرار گرفته است. وان، جایی است که می‌توان بهترین و با کیفیت‌ترین کفش و لباس را خریداری کرد. نزدیک مرز ایران است و به راحتی می‌توان با خودرو شخصی از مناطق شمالی و شمال غربی کشور به این شهر مرزی سفر نمود.

شهر مدرن وان ترکیه در فاصله پنج کیلومتری از ساحل دریاچه وان با بلوارهای وسیع و خیابان‌های دیدنی به یک مقصد توریستی خیلی مهم و پر طرفدار ترکیه در سال برای هموطنان تبدیل شده است و به نظر می‌رسد پاسخ‌گوی همه نوع سلیقه جهانگردان ایرانی باشد. مراکز تجاری متعدد و رستوران و هتل و کافه‌های خوبی دارد و برای خرید ارزان قیمت، بهترین گزینه به شمار می‌رود.

وان در واقع بزرگ‌ترین شهر شرق ترکیه است. بافت تاریخی و مدرن دارد و برای سفر چند روزه زمینی، انتخابی عالی به نظر می‌رسد.

وان، شهری گران نیست اما افزایش نرخ دلار می‌تواند در خوشی یا ناخوشی سفر شما تاثیر بگذارد. لذا سفر خود را به این شهر مرزی ترکیه با ایران به خوبی برنامه‌ریزی کنید. هم‌چنان تورهای وان یکی از ارزان‌ترین تورهای سفر ایرانیان به ترکیه است. سفر به وان با قطار و اتوبوس و خودرو شخصی امکان‌پذیر است.

سفر به دبی

دبی، هم‌چنان در روزهای نزدیک به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و هم‌چنین پس از این رویداد ورزشی مهم، در اولویت گردشگری ایرانیان قرار دارد. دبی در نیمه دوم سال، هوای بهتری از نیمه اول دارد و در روزهای منتهی به ژانویه، شاهد هجوم گردشگر از سراسر جهان هستیم.

تور دبی سفرمارکت از جمله تورهای پرطرفدار است. با خرید دبی کارت می‌توان در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرد. پایتخت گردشگری امارات متحده عربی و خاورمیانه، جایی است که می‌توان لاکچری‌گردی کرد، شکم‌گردی کرد، ارتفاع‌گردی کرد و از انواع و اقسام تفریجات روی زمین و زیر آب، بهره برد. پارک‌های آبی دبی و پاساژهای بزرگ این شهر، یکی از بهترین مقصدهای توریستی و خرید خاورمیانه است. با رزرو تور سفرمارکت، بهترین نرخ را تجربه کنید.

ایروان‌گردی

یکی از پاتوق‌های کریسمس گردی ایرانیان در کشور ارمنستان است. ایروان، جایی است که می‌توان با یک سفر زمینی به نسبت ارزان‌تر از دبی و استانبول، خارج‌گردی ارزانی را تجربه کرد و از تفریحات مختلفی سود برد. ایروان ارمنستان، تقارن فرهنگی بالایی با ایران دارد و برای طیف‌های زیادی از گردشگران ایرانی، گزینه خوبی برای سفر است.

اگر در نیمه دوم سال عازم ایروان هستید، حتما لباس گرم همراه داشته باشید. متوسط دمای ایروان از متوسط دمای مراکز استان‌های ایران بعضا بیش‌تر است. ایروان همیشه از تورهای پرطرفدار بین ایرانیان بوده و سفر به این کشور زیبا و تاریخی و مهمان‌نواز را در طول سال توصیه می‌کنیم.

سفر به تفلیس

تفلیس پایتخت زیبا و تاریخی و رنگارنگ گرجستان، یکی از مقصدهای گردشگری پر طرفدار در میان گردشگران ایرانی در یک دهه اخیر بوده است. شمار تفلیس گردهای ایرانی به نسبت استانبول گردها کم است اما به هر حال، تفلیس و باتومی در فهرست مناطق گردشگری پر طرفدار و محبوب بین ایرانی‌ها هستند. تفلیس پایتخت دوست‌داشتنی گرجستان به نسبت تایلند و مالزی و دبی، انتخاب توریستی خارجی ارزان نرخ است.

عروس شهرهای قفقاز، گزینه خوبی برای سفر چند روزه و یک هفته است. پارک‌های بی‌نظیر و رودخانه متکواری و پاساژها و موزه‌ها و گالری‌ها و سالن‌های تئاتر و کنسرت مجهز، این شهر را به انتخاب هوشمندانه‌ای برای یک سفر خاطره‌انگیز تبدیل کرده است. اگر قصد گرجستان گردی دارید، سفر زمینی هم می‌تواند در دستور کار شما هم در نیمه اول سال و هم نیمه دوم سال باشد.

غذاهای تفلیس و مراکز تاریخی تفلیس، حتما ارزش یک بار تست کردن را دارد. دقت کنید که برای سفر به تفلیس، نقشه مترو تفلیس را برای صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل‌ونقل خود دانلود و روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید.

سفر به باکو

باکو، پایتخت گردشگری و سیاسی و اقتصادی جمهوری آذربایجان، یکی از پر طرفدار‌ترین تورهایی است که ایرانیان عزیز برای سفر خارجی در دستور کار دارند. سفر به باکو هم به صورت زمینی و هوایی امکان‌پذیر است و هزینه سفر به باکو از هزینه سفر به دبی و مالزی و تایلند کم‌تر است. تورهای باکو را می‌توانید با رقابتی‌ترین نرخ‌ها و بهترین کیفیت از طریق رزوراسیون تور سفرمارکت انتخاب کنید.

تور باکو یکی از ارزان‌ترین تورهای خارجی به مقصد کشورهای اطراف ایران است. توجه داشته باشید که سفر به باکو هم در نیمه اول سال و هم نیمه دوم سال، سفری خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان خواهد آورد اما از میزان سفر به باکو در روزهای سرد نیمه دوم سال کاسته می‌شود.

جاهای دیدنی باکو بسیار است. از مرکز خرید گانجلیک و نظامی گنجوی تا مرکز حیدر علی اف و برج‌های MAIDEN. این شهر ۲.۴ میلیون نفری، مملو از جاذبه‌های دیدنی مدرن و کافه و رستوران و بار و مقصدهای گردشگری و گالری گردی و موزه گردی متنوع و دوست داشتنی است که سفری لذت بخش را برای گردشگران ایرانی به ارمغان می‌آورد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها