|
کدخبر: 307310 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

فاتحه پرسپولیس را خواندم / سرلک را از لُپ‌لُپ درآوردند / آقای بیرانوند مرد باش!

بهروز سلطانی، بازیکن پیشین پرسپولیس بیان کرد: من همیشه از بیرانوند حمایت کردم و در روزهای خوب حامی او بودم اما ظاهراً او همه را سرکار گذاشته بود. درصورت مصدومیت و ناآمادگی، دلیل حضور ثابت او چه بود؟ آقای بیرانوند حداقل مرد باش و به مردم دروغ نگو! شما با این حرکات به دنبال چه چیزی هستی؟

ورزش فاتحه پرسپولیس را خواندم / سرلک را از لُپ‌لُپ درآوردند / آقای بیرانوند مرد باش!

پرسپولیس فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را با شکست تلخی آغاز کرد. قرمزهای پایتخت در ورزشگاه آزادی میزبان النصر بودند و در پایان مغلوب تیم پرستاره عربستانی شدند.

یحیی گل محمدی در این بازی از ترکیبی آشنا استفاده کرده بود و تغییر خاصی را شاهد نبودیم. حضور علیرضا بیرانوند از ابتدا برای یحیی قوت قلب محسوب می‌شد اما بازگشت گلر شماره یک تیم ملی خوب و پرفروغ نبود. در سمت مقابل تیم مهمان با حضور ستارگان خارجی خود، شمایل ترسناکی داشت. آیمریک لاپورته، مارسلو بروزویچ، اتاویو مونتیرو، سادیو مانه و کریستیانو رونالدو در ترکیب اصلی النصر قرار گرفته بودند. بازیکنانی مثل تالیسکا از با صلاحدید کادر فنی از لیست خط خوردند.

بازی تحت تأثیر وضعیت عجیب و بسیار بد چمن ورزشگاه آزادی قرار داشت. مصدومیت مهدی ترابی در نیمه اول و خروج او از زمین، بدترین اتفاق ممکن برای یحیی گل محمدی بود. شهاب زاهدی جایگزین ترابی مصدوم شد اما او عملکرد جالبی را ارائه نداد. بازی در نیمه اول با نتیجه بدون گل به اتمام رسید.

پرسپولیس-النصر

النصر در ۴۵ دقیقه اول برتری نسبی به میزبان داشت ولی موفق به گلزنی نشد. اخراج میلاد سرلک در دقیقه ۵۲، کار را برای پرسپولیس سخت‌تر از قبل کرد. در ادامه النصر گل اول مسابقه را به ثمر رساند تا آب سردی بر پیکر سرخپوشان بریزد. دانیال اسماعیلی فر در دقیقه ۶۲ دروازه خودی را به اشتباه باز کرد. پس از این گل، میل النصری ها برای زدن گل بعدی بیش از پرسپولیس به نظر می رسید.

محمد النخلی گل دوم را در دقیقه ۷۲ وارد دروازه بیرانوند کرد تا به این ترتیب سه امتیاز النصر تضمین شود. نمایش پرسپولیس در این دیدار منجر به اعتراض و نقد پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس شد. آن ها توقع عملکرد این‌چنینی را از تیم محبوب خود نداشتند. پرسپولیس در مصاف بعدی خود در این تورنمنت، در دیداری خارج از خانه برابر الدوحیل قطر صف‌آرایی خواهند کرد. این مسابقه ۱۰ مهرماه و در ورزشگاه عبدلله بن خلیفه برگزار خواهد شد.

گسترش نیوز برای بررسی عملکرد سرخپوشان مقابل النصر عربستان، گفت‌وگویی با بهروز سلطانی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

بهروز-سلطانی

مدیران ما به دنبال نمایش و خودنمایی هستند

بهروز سلطانی درباره حواشی پیش از بازی گفت: امیدوارم خداوند دختر آقای درویش را حفظ کند و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم اما ای‌کاش آقای مدیرعامل کمی در نوع گفتار و تصمیمات خود تجدیدنظر کند. آیا اهدای آن فرش به نیازمندان واقعی بهتر، تصمیم بهتر و معقولانه‌تری نبود؟

او ادامه داد: رونالدو انسان فقیری نیست و همه این را می‌دانند. متأسفانه مدیران ما صرفاً به دنبال نمایش و خودنمایی هستند و برای این نیت خود به هر دستاویزی چنگ می اندازند. آقای درویش بهتر است حداقل به حرف خود عمل کرده و کمی صادق باشد. حرف و عمل درویش یکی نیست و این مسئله را نمی‌توان کتمان کرد.

کارشناس فوتبال در مورد عملکرد پرسپولیس مقابل النصر بیان کرد: من تا لحظه آخر از تیم محبوبم حمایت کردم و در جهت حفظ روحیه هواداران تا پیش از شروع این بازی در تلاش بودم اما عملکرد پرسپولیس برابر النصر، مصداق فاجعه بود. انگار تیم نوجوانان پرسپولیس در زمین بود و النصری‌ها با خیال راحت کار خود را کردند.

پورعلی-گنجی

باید فاتحه این تیم را خواند

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: خبری از تاکتیک و برنامه در تیم پرسپولیس نبود و همه‌چیز افتضاح پیش رفت. از نمایش ضعیف خط دفاعی تا اخراج مضحک سرلک، همه‌چیز بد بود. مجری تلویزیون هم به جز ماله کشی و توجیه، کار دیگری بلد نبود. دقیقاً همانند کشتی، همه‌چیز به گردن مسائل غیرمنطقی انداخته و شکست را توجیه می‌کنند.

سلطانی افزود: مدام از تأثیر مصدومیت و غیبت مهدی ترابی صحبت می‌شد. تیمی که به یک بازیکن متکی باشد، به هیچ دردی نمی‌خورد و نباید روی آن حسابی باز کرد. در کیفیت بالای ترابی شکی نیست اما باید فاتحه تیمی که بر مبنای یک بازیکن ساخته شده را خواند.

رونالدو-تهران

خوار و خفیف شدیم!

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جایگزین ترابی در این بازی هم بسیار بد عمل کرد و مدافعان النصر را حتی یک درصد هم اذیت نکرد. اخراج سرلک به معنای دقیق کلمه احمقانه بود. این بازیکن را لابد از لپ‌لپ درآوردند و به مردم قالب کردند. لباس پرسپولیس برای بسیاری از بازیکنان گشاد است و برخی پیشکسوتان باشگاه با وجود اطلاع از این موضوع، سکوت اختیار کردند. النصر در ورزشگاه آزادی، پرسپولیس میلیاردی را خوار و خفیف کرد. خط میانی پرسپولیس توسط بروزویچ از جریان بازی خارج شده و هافبک‌ها حتی قادر به ارسال یک پاس ساده هم نبودند.

بازیکن اسبق پرسپولیس در ارتباط با عملکرد علیرضا بیرانوند در این دیدار اظهار کرد: من همیشه از بیرانوند حمایت کردم و در روزهای خوب حامی او بودم اما ظاهراً او همه را سرکار گذاشته بود. درصورت مصدومیت و ناآمادگی، دلیل حضور ثابت او چه بود؟ آقای بیرانوند حداقل مرد باش و به مردم دروغ نگو! شما با این حرکات به دنبال چه چیزی هستی؟

تیم-النصر

النصر با تیم نوجوانان پرسپولیس بازی کرد

سلطانی در ادامه مطرح کرد: متأسفانه فوتبال ایران به فضایی برای مسخرگی و لودگی و فریب اذهان عمومی تبدیل شده است. او روی گل دوم مقصر اصلی بود و پذیرفتن آن گل از زاویه بسته قابل توجیه نیست. بیرانوند دروازه بان اول تیم ملی است و این اشتباهات در شان او نیست.

او ادامه داد: من برای کادر فنی پرسپولیس متأسف هستم؛ زیرا که این عملکرد فوق العاده ضعیف، جای هیچ‌گونه توجیهی ندارد. با این مقدار هزینه و ریخت و پاش، عملکرد این‌چنینی فقط جای تأسف دارد. در نیمه دوم بدن بازیکنان پرسپولیس اصطلاحاً خالی کرده بود و همگی روی زمین کشاله پای خود را گرفته بودند. باز هم تکرار می‌کنم که النصر با تیم نوجوانان پرسپولیس بازی کرد.

دروازه بان پیشین پرسپولیس در پایان در خصوص وضعیت میزبانی و چمن ورزشگاه آزادی عنوان کرد: پیش از این مورد، کمی در مورد اتفاقات پیش از بازی صحبت می‌کنم. در بزرگی رونالدو شکی وجود ندارد ولی وضعیت استقبال از او در هتل و بیرون از آن جای تأسف داشت. این اتفاق منجر به تمسخر جهانی ما شد و همه هم از این واقعه متأسف شدند. تیم های ما لایق بازی در شرایط بهتر و روی چمن مناسب‌تری هستند. اینکه AFC چگونه اجازه میزبانی به ما داده را درک نمی‌کنم. شرایط بازی برای بازیکنان سخت شده بود و حتی حرکت عادی توپ روی چمن هم به مشکل خورده بود.

  • سعید ارسالی در

    متاسفانه تیم آقا یحیی از قبل بازنده وارد زمین شد و هیچ برنامه تاکتیکی نداشت من به جرات میتونم بگم که تیم استقلال همین تیم النصر را در ایران شکست میده یحیی گل محمدی از اول فصل در فکر خرید مهاجم نیست چون تفکر تهاجمی ندارد اگر بتونه تمام خریدهاشو رو فقط در جهت تقویت خط دفاعی انجام میده از آقای گولسیانی از همان دقیقه اول بجای آقای سرلک استفاده میکرد خیلی بهتر بود تا تفکر تدافعی در این تیم حاکم است هواداران باید توی هر بازی خون دل بخورند بابا دیگه بسه

  • تاجی ارسالی در

    چوب خدا صدا نداره سرلک رو با لابی معاف ک ردن اینم چوبش .خخخخخخخ

  • روی ارسالی در

    بعنوان یه استقلالی که هیچوقت از سلطانی ب ابت مصاحبه های قبلیش خوشم نمیومد اما الا ن میگم اقای سلطانی واقعا از شکم حلال زا ییده شده ای مخصوصا در مورد مجری تلوزیون و فضای فوتبال ما که تبدیل شده به لودگی ا قای درویش قلبا به حرفای که در دیدار با ر ونالدو زد اعتقاد ندارد وقتی توی رینگ باب ت دخترش قرار گرفت فقط اومد حرفی را زد که باب دل سیاسیون و خبرگزاری فارس و تسنیم باشه. من تعجب میکنم گزارشگر حین گزاراش چ را حاضر نشد بگه چمن داغون است. یعنی این افراد قانون و واقعیت را فقط به نفع حکومت تفسیر میکنند وگرنه پیچ خوردن پای ترابی که عاملش چمن بود هم برایشان مهم نبود همی ن ترابی خودش هم همیشه تو باند همین افراد ماست مال بود. متاسفانه دولت ریسی هرکسی که ازشون تعریف الکی کرد یا مثل درویش پسل ه دخترش را ربط بده مسله فلسطین بعنوان وط ن دوست یاد میکنند اگر هم کسی گفت چمن خرا ب بود نمای ورزشگاه ازادی شبیه میدان گلاد یاتور های ایتالیا بود بهش میگن وطن فروش . هیچ جای دنیا اینجوری نیست این چیه شما یاد گرفتید که هرکی از شرایط بازی پرسپول یس و حواشی ان احساس شرمندگی و حقارت کرد بهش میگین در راستای رسانه های معاند گام برداشته. اقا به پیر به پیغمبر من ایرانیم به امام حسین احساس حقارت و کوچکی کردم ا حساس کردم ما در مقابل اونها حیوان هستیم و لیاقت نداریم حتی از خدا هم گله کردم که این چه حکومتی بود که برا ما فرستادی این چه افکاری هست که بر ما حاکم شدند به اما م حسین نود درصد مردم ایران از فلسطین خوش شان نمیاد اقای درویش اقای ریسی.هرکی مرد هست و ایران را دوست دارد بیایید برای اثب ات حرف من بریم تو خیابونا از تک تک مردم بپرسیم اگه من دروغ گفتم حاضرم هر جا بگین تعهد رسمی بدم که اعدامم کنید. بابا بخدا مردم ایران و دنیا خودشون میفهمند که حرف اس شماها فقط دروغ و ریاکاری و کلاشی هست

    • امیران ارسالی در

      عالللللللللییییییییی کوکا حققققققق

    • هادی ارسالی در

      احسن کاملا موافقم فوتبال و ورزش باید از سیاست جدا باشه که نیست ما اگه حرفی بزنیم در راستای ارتفاع ورزش ملی وباشگاهی به ق ول معروف به گروه معاند وضد کشور شناخته م یشیم دست بردارید ازاین عقاید پوسیده همه کشورهای همجوار دارن سطح ورزش وفوتباشون ب الا می برند متاسفانه ما هنوزم ما۱۰۰ سال ازشون عقبیم امثال درویش وحتی سرمربی تیمم نمی تونن این عقب ماندگی را جبران کنند م ااصل را به فرع ترجیح دادیم وهیچ حرفی برا ی گفتن نداریم .

  • سعید اصفهان ارسالی در

    تو رو خدا سرلک رو به خدمت نفرستید که یک ارتش را به فنا میده

  • عشقپولیس ارسالی در

    آقای سلطانی احترام شما به عنوان پیش کسوت واجب اما با داشتن چنین پیش کسوتایی مثل شما و قلیچ پرسپولیس به دشمن احتیاج نداره .به نظرتون اگه بیرانوند بازی نمی کرد شما باید تو دروازه می ایستادی؟تازه اونم خیل ی خوب از دروازه دفاع کرد.یکی دو موقعیت ص د در صدی از حریف گرفت وقتی تیمی جلو اونه مه بازیکن میلیون دلاری ۱۰ نفره میشه به ن ظرت باید چکار کنه؟پس انصاف داشته باش حد اقل روحیه نمیدی سکوت کن کسی بهت نمیگه لا لی

  • لنگ پاره ارسالی در

    لنگیا از این آقای سلطانی مردانگی یادبگیر ند در مورد تیم خودش کارشناسانه نظر خودشو نو گفتن بعد بعضی از شماها فقط حرف مفت و بی ادبانه میزنید دم آقای سلطانی گرم کاش پیروانی و یحیی مقداری از شعور آقای سلطان ی را داشتن.

  • هشتائیا ارسالی در

    سرلک باید درتیم فوتبال دستی بازی کنه ، م ن از آقای قلعه نویی تعجب می‌کنم چرا این حماقت رو کرد؟

  • لنگلیس ارسالی در

    سلطانی مردی در دیار نامردان

  • مجید انصاری ارسالی در

    اینکه پرسپولبس بد بازی کرد حرفی نیست اما کیسه کشا یادشون نره اون شش تایی که العی ن تو پاچشون کرد . حالا که‌بروز سیاه افتا دن شروع به زبون دارازی میکنند.و جلزو‌واز شون دراومده.

  • مجید انصاری ارسالی در

    پس چرا نظر من را چاپ نکردید. شما هم ریگی به کفشتونه شدن ماله کش کیسه کشا.

  • ارتش سرخ ارسالی در

    جناب سلطانی ضمن احترام به شما الان موقع همدلی هس.

  • ناشناس ارسالی در

    در تایید حرف های آقای سلطانی اگر بیرانوند مصدوم بود چرا حداقل یکبار در بازی با النصر پرتاب توپ با دست را تکرار کرد ونشانه هایی از مصدومیت در او دیده نمی شد

  • ناشناس ارسالی در

    سرلک یاهمون لک لک واقعا لپ لپ آوردن حتی ملوان بندرانزلی هم برای سربازی هم نخواستش منتهی یحیی کینه چون جاسوسی میکنه التماس به امیرمافیکه دعوتش کنه تیم ملی.. فاتحه تیم ملی باید خوند که لک لک بازیکنشه.. ترابی هم همیشه نامرده خودشون به موش مردگی چون از قبل میدونست یارای مقاومت ندارن تابعدشکست بگن ترابی نیود.. یحیی یه بار مصرف هم هرچه بش میگیم دانیال خائن بازیکن جاسوسی برای تیم سابقش میکنه گوش نمیکنه حال نتیجه اش رابا خیانت دیدیم. واقعا فاتحه این تیم پیرمرد هارا بایدخوند.. پرسپولیس بااصالت جای آدمای بی خاصیت وبی حیا وبی شخصیت مثل ترابی وسرلک ودانیال خائن وریس دلالان یحیی کینه نیست

  • اسماعیل ارسالی در

    بیرانوند یک ****زاده تمام عیار است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها