|
کدخبر: 296628 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

۸-۷ بازیکن استقلال اضافی هستند / ساپینتو مستحق اخراج نبود / برای کادر پرسپولیس متاسفم

سعید مراغه چیان؛ پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: در گذشته مربیان یا بازیکنان پرسپولیس رفتارهای زننده‌ای داشتند و شاهد هیچ محرومیتی نبودیم. این برخوردهای دوگانه از سوی کمیته انضباطی واقعا آزاردهنده است. ظاهرا قرار نیست هیچ گاه شاهد برقراری عدالت در فوتبال ایران باشیم.

ورزش ۸-۷ بازیکن استقلال اضافی هستند / ساپینتو مستحق اخراج نبود / برای کادر پرسپولیس متاسفم

استقلالی‌ها به دیدار پایانی جام حذفی و به پایان بردن یک فصل عجیب همراه با یک جام، امید زیادی داشتند ولی اوضاع به سود آن ها پیش نرفت. آخرین سکانس استقلال در فصل گذشته، به تراژیک‌ترین شکل ممکن پیش رفت.

باخت مقابل رقیب سنتی و از دست رفتن یک جام دیگر، کام هواداران استقلال تلخ کرد. تیمی که فصل گذشته بدون شکست قهرمان لیگ شده بود، این بار زیر نظر یک مربی اروپایی از کسب جام حذفی نیز بازماند.

استقلال بازی را نسبتا خوب شروع کرد و درصورت عدم بی دقتی محبی، می توانست خیلی زود به گل اول برسد. نیمه اول با شکست آبی ها به اتمام رسید. مهدی ترابی تک گل پرسپولیس را در نیمه اول به ثمر رساند. محمدحسین مرادمند در واپسین لحظات بازی، موفق به زدن گل تساوی شد تا امیدهای استقلال برای قهرمانی زنده بماند اما عملکرد آبی‌ها در وقت‌های اضافه شباهتی به یک تیم فاتح نداشت.

شاگردان ریکاردو ساپینتو در جریان ۳۰ دقیقه وقت‌های اضافه، به لحاظ بدنی دچار افت شده بودند و از نظر کیفی هم چیزی برای عرضه نداشتند. امید عالیشاه در دقیقه ۱۱۵، تیر خلاص را بر پیکر استقلال وارد کرد تا به این ترتیب پرسپولیس یک جام دیگر را نیز تصاحب کند.

وضعیت نیمکت استقلال پس از این باخت تلخ، مبهم شده و حالا پیش‌بینی می‌شود که مربی پرتغالی آینده‌ای در استقلال نخواهد داشت. با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، ریکاردو ساپینتو، به مدت ۴ ماه از حضور در میادین محروم شد.

گسترش نیوز برای بررسی شرایط استقلال، گفتگویی با سعید مراغه چیان، پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می خوانید.

ساپینتو-دربی

ساپینتو مستحق دریافت کارت قرمز نبود

سعید مراغه چیان درباره شکست آبی های پایتخت در دربی گفت: پرسپولیس تیم بهتری بود و در جریان بازی نسبت به استقلال برتری مشهودی داشت. استقلال در نیمه دوم عملکردی بدی نداشت و درنهایت به گل هم رسید اما در ادامه نشانی از یک تیم برنده نداشت. شاید یکی از علل این عملکرد ضعیف، اخراج سرمربی و برهم خوردن تمرکز بازیکنان بود.

او در ارتباط با اخراج ریکاردو ساپینتو از بازی بیان کرد: در ابتدا این تصمیم داور بازی را درست تصور می‌دانستم ولی بعدها مشخص شد که ساپینتو مستحق دریافت کارت قرمز نبود. او برای انجام خوشحالی حاصل از گل تساوی، به داخل زمین رفته بود و به شادی کردن با بازیکنان پرداخت.

مراغه چیان ادامه داد: در ادامه یکی از نیمکت نشینان پرسپولیس به داور چهارم نکته‌ای را گوشزد کرده و آقای ظهیری نیز آن نکته را به داور وسط انتقال داده است. این رفتارهای غیرحرفه‌ای در شان کادر پرسپولیس نیست. حداقل در تصاویری که دوربین‌های اطراف زمین ضبط کردند، ما رفتار ناپسند یا تحریک کننده‌ای از سوی ساپینتو ندیدم. برای دادن کارت قرمز مستقیم باید دلیل محکمه پسندی وجود داشته باشد.

ساپینتو-هوادار

این پیشکسوت استقلال در خصوص محرومیت ۴ ماهه ساپینتو توسط کمیته انضباطی اظهار کرد: این حکم هم در نوع خود جالب است. حتی در بحث اخراج هم ابهامات زیادی وجود دارد و آن مسئله هنوز حل نشده است. حالا با این حکم به نوعی ساپینتو را نقره داغ کردند.

مراغه چیان افزود: در گذشته مربیان یا بازیکنان پرسپولیس رفتارهای زننده‌ای داشتند و شاهد هیچ محرومیتی نبودیم. این برخوردهای دوگانه از سوی کمیته انضباطی فدراسیون واقعا آزار دهنده است. ظاهرا قرار نیست هیچ گاه شاهد برقراری عدالت در فوتبال ایران باشیم. من برای کادر فنی پرسپولیس و آقای گل محمدی احترام زیادی قائل هستم اما برخی حقایق را نمی‌توان کتمان کرد.

وی تصریح کرد: ساپینتو به لحاظ فنی تاثیر خوبی روی عملکرد استقلال گذاشت. در این فصل و به خصوص در نیم فصل دوم، نظاره‌گر این مطلب بودیم اما واقعا برخی رفتارهای پرخاشگرانه ساپینتو به تیم ضربه زد. در بعضی بازی‌ها مثل همین دربی، تمرکز بازیکنان برهم خورد و شرایط  به ضرر استقلال پیش رفت.

تمرینات-استقلال

برخی بازیکنان استقلال اضافی هستند

مراغه چیان در مورد وضعیت مبهم نیمکت استقلال و ادامه همکاری با ساپینتو به گسترش نیوز گفت: من بارها از عملکرد کلی ساپینتو در استقلال دفاع کردم و منکر توانایی‌های او نمی‌شوم. او با وجود تمام مشکلات مالی و بد بسته شدن تیم در ابتدای فصل، نتایج بدی نگرفت و نمایش تیمش نیز قابل دفاع بود اما برخی مسائل را نمی توان نادیده گرفت.

این کارشناس فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: ساپینتو در بحث فنی ایراداتی هم داشت. برخی انتخاب های اشتباه در طول فصل، استقلال را اذیت کرد. به عنوان مثال عدم به کارگیری بازیکنان جوان و مستعدی نظیر ابوالفضل جلالی و امیرعلی صادقی قابل توجیه نیست. لجبازی بیش از اندازه در بازی دادن به یامگا در پست دفاع راست قابل باور نبود. این تصمیم او برای صالح حردانی بسیار گران تمام شد.

مراغه چیان در رابطه با وضعیت نقل و انتقالاتی استقلال و نیازمندی های این تیم برای فصل آتی توضیح داد: به جرات می گویم که ۷ تا ۸ بازیکن استقلال در حد و اندازه‌های این تیم نیستند و باید فورا عذر آن‌ها خواسته شود. این بازیکنان در لیست استقلال اضافی هستند.

حسینی-و-ساپینتو

مراغه چیان در ادامه اذعان کرد: استقلال در خط میانی نیاز به بازیکن جدید دارد. در درون دروازه هم نقایصی وجود دارد. حسینی فصل خیلی خوبی را سپری نکرد. او در دربی هم عملکرد ضعیفی داشت. این بازیکن روی گل دوم پرسپولیس مقصر بود و باید عکس العمل خوبی از خود نشان می داد. حسینی باید رقیب خوبی داشته باشد.

او در ارتباط با بازگشت حسین زاده و نادری به استقلال مطرح کرد: من از شرایط فعلی حسین زاده خبر ندارم و باید دید که آیا با بازگشت به استقلال می‌تواند همان عملکرد سابق خود را داشته باشد یا خیر. محمد نادری از نظر فنی و اخلاقی، بازیکن خوب و شاخصی محسوب می شود. من به شخصه جلالی را بهترین گزینه برای پست دفاع چپ می‌دانم. او به لحاظ سنی هم می تواند تا سال ها سمت چپ استقلال را بیمه کند. ای کاش در این فصل از او بیشتر بازی گرفته می‌شد.

  • ع ق ارسالی در

    پیش کسوتهای جنجالی بی منطق را از فضای مجازی بیرون کنید اینها و نوری بنظر می اید باید به روانشناس مهرفی شوند

  • آنتی کلام یاوه ارسالی در

    خفه کیسه

  • احمد ارسالی در

    سلام،بزرگترشون که اینجوری حرف میزنه دیگه از مابقیشون چه ؟ فقط داره توجیح میکنه ی ک کلام به بطری پرت کردن مربیشون اشاره کر د یا بازیکناشون که دست ندادن ووووووو؟؟؟؟ ؟؟

  • , رضا ارسالی در

    همش کری الکی که کیسه عالی هست و ساپینتو ...بالاخره آقای مهندس مراغه چیان با دو ک لاس سواد ما نفهمیدیم ساپینتو خوب بود یا بد پرسپلیس باعث اخراج ساپینتو‌ شد یا رفت ار چاله میدونیش تقریبا تو‌ اکثر مسابقات. ..یک بار هم قبول نکردید بدون حرف مفت و ا ضافه پرسپلیس از هر نظر تو بازی بهتر بود فقط یک نفر مرد و مردانه صحبت کرد اوننم ح سن آقا روشن بود همش کری و آخرش بازنده وا لله هر تیم دیگه بود لااقل بدتر خودشو سبک نمی‌کرد همین صحبت‌ها باعث میشه حساسیت ه ا بیشتر میشه و در هر بازی بی منطقی بیشتر لطغا باخت را قبول کنید الان ۱۰ ساله از رییس فدراسیون گرفته تا وزیر و وکیل و حکو مت را مسعول باختها کردید دست بردارید از بچه بازی از زمان شاه هم همینطور بودید بچ ه لوس پادشاه ...باز هم هستید همانطور ژوگ ولی وزیر ورزش ولی در مقابل تیم مردم ایرا ن یعنی همانطور. که از اسمش پیداست حافظ ا یران ترکیب پارس و پلییس به تعبیری زبان ی ونانی ...کلمه آینده از ریشه مستقبل یعنی استقلال عرب ها نیستیم

  • محمد ارسالی در

    فقط بلد هستید هوچیگری کنید ، الحق که عنو ان پیشکسوت استقلال برازنده شماست ، میگه درست زمانی که ایتقلال گل تساوی زد خوب لا مصب اون گل تقدیمی داور به شما بود اگر دا ور جانب شما رو نمی گرفت شما در جریان نود دقیقه باخته بودید . دقیقا زمانی که گل ت قدیمتون میشه مربی فوق العاده بی فرهنگ و بی ادبتون شروع می کنه به بلوا ، می گید ک میته انضباطی یک طرفه هست فراموش کردید سر یک مساله کوچک همین کمیته گل محمدی را چن د جلسه محروم کرد

  • . ارسالی در

    مثل اینکه این پیشکسوت هم جز اوناییه که رفتار زشت و فحش های ساپیمتو رو دوست داشت ه.....گوارای و جودت پیش کسوت!

  • زارع ارسالی در

    آقای مراغه چیان **مفت نخور دارین میسوزین که همیشه زیر ما هستید من جای شما باشم ر وزی دوساعت تو آب یخ میشینم دیگه از ***سر ورت نخور

  • ناشناس ارسالی در

    درود بر ستاره‌همیشه‌درخشان‌استقلال‌‌سعید خلن‌مراغه‌چیان

  • غلام رضا درویش ارسالی در

    درود بر‌شرف‌آقای مراغه چیان‌حرف دل همه ه وداران را بر‌زبان آورد.
    وقعیت این است که امسال برای اینکه تیم مورد نظرشان را قهرمان کنند.شاهد بازیهای کثیفی بودیم. که این وسط همه کاسه گوزه ها برسر ساپنتو ی بیچاره شکست. عجبا که مدیران استقلال مر بی خوب شان را‌‌درمقابله با گلّه گرگ تنها گذشته بود..ازقدیم گفته اند که‌زمستان می گذرد ولی روسیاهی‌برای ذغال می ماند. ما ه وادران بازی کثیف تیم ....وففدراسیون مظل ومیت ساپنتو وبی‌لیاقتی مسئولین باشگاه اس تقلال تا ابد درذهن مان می ماند

  • احمد ارسالی در

    آقای سعید مراغه چیان از فوتبالیستها و کا رشناسهای خوب فوتبال میباشند و همیشه حرفه ای درست و منطقی میزنند (قابل توجه هیئت م دیره و مدیر عامل استقلال)

  • حسین زاده ارسالی در

    آقای محترم
    توصیه میکنم حد و اندازه خودتان را بدانید ، اگر خیلی بلد بودید قبل از شکست ها راه حل ارائه می‌کردید و حالا نمک روی زخم نباشید ، خیلی خودتان را شایسته میدانید بعنوان سرمربی قرارداد ببنید ، در ضمن ادب ورزشی حکم می‌کند که بجای توهین به سایر تیم‌ها توانایی‌های دیگران را تحسین کنیم ویاد بگیریم

  • ا.م ارسالی در

    اولا توخودت برو احترام وشخصیت یادبگیرکه بادستی که توجیب کردی بی احترامی نکنی وبد ترازاون تعظیم بازیکنان وسرپرست امررابرات اشتباه کرده،نه جونم کسی نیستی
    دوم اً تومتن خبرکه نبودتیترتاسف برای پرسپولی سی ها،توکی هستی‌مگه که تأسف بخوری؟ اما ه مانطورکه اشاره کردی ازبی شخصیتی مربیتون ونالایقی چندتابازیکن خوردی ربطی به سرورت نداره

  • sheri.beizaei ارسالی در

    لگد پرانی امری عادی در اون باشگاه فش دادن به داورا هم امری عادی لگد زدن به برانکارد هم امری عادی درگوش داور پچ پچ کردن امری عادی مشت کوباندن نربی دروازبان ها به بازیکن حریف امری عادی بطری پرت کردن به تماشاگران حریف امری عادی تف انداخان به داور امری عادی اما عکس انداختن یک داور چهارم اونم بعداز پایان سوت بازی میشه حالا بقول خودشون میشه فسادو تبانی پیشکسوتشون اینقدر بی منطق و هوچیگر باشه وای به حال اون طرفدارای ده ساله شون که دنباله رو حرفای این هوچیگران هستن

  • مسعود ارسالی در

    تا وقتی سرتون تو در خودتون نیست همین آش است و همین کاسه
    دو قهرمانی با اقت دار مبارک همه ی هواداران پرسپولیس 🧿🧿

  • حسین دوام ارسالی در

    با سلام و عرض ادب حضور جناب سعید خان مرا غه چیان
    خواستم از ایشان جویای احوا ل برادران بیانی شوم ....
    راستی از تیم دارایی چه خبر ؟!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    کاملا یکطرفه و به دور از حقیقت و به دور از عدالت بنفع استقلال صحبت کردند. ایکاش به اندازه یک ارزن انصاف داشت.

  • حسین ارسالی در

    مراغه چیان کیه که بخواهد اظهار نظر کند

  • ناشناس ارسالی در

    آقای مرغه چیان چرااینقدرجرمیزنید؟ شکست د رلیگ وحذفی روقبول کنید.تمام دنیادیدندکه پنالتی وغیره روبرای قهرمان نگرفتند.مربی بی ادب واجنبی شما که ظاهرااخلاقش روخیلی دوست دارید،چون اجنبی است که البته انتظار ی ازامثال شمانیست !!!! چرابهانه جویی میک نید.؟ ازقدیم هم بعضی ازبازیکنانتان هم مش کل داشتندطبق گواه اسنادتلویزیون.پس چرابز ورمیخواهیدخودتان رامحق جلوه بدید؟ فصل گذ شته هم اگه بعضی ازداوران نبودندلیاقت قهر نانی رانداشتید.پس تمام قدبه پرسمولیس بزر گ احترام بزار.

  • Aa ارسالی در

    آقای مراغه چیان عزیز پنالتی روی آل کثیر رو نگرفتند ، مربی تیمت آبروی همه مربیان رو برد شماها جفا در فرهنگ مردم کشور کردی د وووووووو تیمت جام هارو واگذار کرده سوز ش از کجاست ....

  • ناشناس ارسالی در

    نکونام خوب نیست چون فقط به فکر دفاع کردنه تاکتیک دفاعی داره الگریا مهاجم اسپانیای فولاد گفت نکونام خوب نیست استقلال مربی هجومی و مطرح و کاربلد میخاد مثل آنجلوتی

  • رسول ارسالی در

    راست میگن وقتی سن به حدی رسید دیگه بیخود میشن .خالا این آقا .کور بودی ندیدی وحشی بازی این دلقک رو ..انشالله که غم قهرمان ی پرسپولیس همتون نابود کنه

  • محمد از ایران بزرگ ارسالی در

    حالا موضوع اونقدر ها هم دردناک نیست که بخوای وسط مجلس ختم سکته کنی گُل،!!!

  • جمشید ارسالی در

    اقای مراغه چیان اقای ساپینتو اب دهان به سمت داور انداخت اگه این حرکت را کمیته انظباطی محکوم نمیشد مطمعن باش در اینده همه مربیان لیگ برتر انجام میدادن

  • عشقپولیس ارسالی در

    اینا که هنوز دارن میسوزن یعنی واقعا تو ش هر در اندشت تهران آتش نشانی نیست؟ اگه نی ست زنگ بزنین شهرای اطراف من تو شهرستان ز ندگی میکنم از توابع شهرستان رستم شهر کوپ ن ماشین آتش نشانی کوچکی داریم به نظر برا ی چند تاش کافیه میخاین از شهردار تقاضا ک نم بفرستش،خاموش کنن این بندگان خدارا

ارسال نظر