|
کدخبر: 296266 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس مستحق برد بود / استقلال باید خانه‌تکانی کند / ساپینتو با همه دعوا دارد

بهروز سلطانی؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: استقلال را در بازی دربی تیم خوبی ندیدم. آن‌ها به سختی بر بازی مسلط شده و برای نزدیک شدن و باز کردن دروازه پرسپولیس به زحمت زیادی افتادند. پرسپولیس عملکرد بسیار بهتری داشت و کاملا مستحق برد هم بود.

ورزش پرسپولیس مستحق برد بود / استقلال باید خانه‌تکانی کند / ساپینتو با همه دعوا دارد

پرسپولیس فصل را به بهترین شکل ممکن به اتمام رساند. قرمزهای پایتخت با شکست رقیب سنتی، دومین جام فصل را نیز تصاحب کردند.

فینال جام حذفی فوتبال کشور، چهارشنبه شب بین سرخابی‌های پایتخت برگزار شد. یحیی گل محمدی تیم خود را با ترکیبی آشنا به میدان فرستاد. بازی به صورت متعادلی آغاز شد و دو تیم مشغول محک زدن یکدیگر بودند.

ارسال دانیال اسماعیلی فر در دقیقه ۳۰ و دفع ناقص صالح حردانی، زمینه ساز گل اول بازی شد. مهدی ترابی به خوبی از توپ برگشتی استفاده کرد و دروازه حسینی را با شوتی دقیق و سرکش باز کرد. نیمه اول با تک گل ترابی به پایان رسید.

در نیمه دوم استقلال برای به ثمر رساندن گل تساوی به آب و آتش زد اما حملات آن ها راه به جایی نبرد. علیرضا بیرانوند و خط دفاعی پرسپولیس اجازه عرض اندام را به مهاجمان استقلال نمی دادند. به نظر می رسید بازی با نتیجه یک بر صفر تمام می شود اما محمدحسین مرادمند اجازه رخ دادن این اتفاق را نداد. سانتر خوب سعید مهری در دقیقه ۱۰۱ بازی با ضربه سر دقیق مرادمند همراه شد تا به این ترتیب قفل دروازه پرسپولیس باز شود.

دربی-تهران-حذفی

مدافع پیش تاخته آبی‌ها موفق شد تا دیرهنگام ترین گل تاریخ دربی در وقت قانونی را به نام خود ثبت کند. البته این بازیکن در ادامه دچار مصدومیت شد و همانند ارسلان مطهری، زمین مسابقه را ترک کرد.

در وقت های اضافه این پرسپولیس بود که بار دیگر نبض بازی را در دست گرفت. امید عالیشاه روی غفلت عجیب مدافعان و دروازه بان استقلال، گل دوم بازی را روی یک ارسال اتفاقی به ثمر رساند. کاپیتان اول سرخپوشان، دومین گل خود در دربی‌ها ثبت کرد. گل قبلی او در دربی نیز یک گل پیروزی بخش بود. احتمالا این گل شیرین‌ترین گل دوران حرفه‌ای امید محسوب می‌شود.

در ادامه بازی توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا پرسپولیس به این شکل دومین جام فصل را از آن خود کند. گسترش نیوز برای بررسی دربی شماره ۱۰۱، گفتگویی با بهروز سلطانی انجام داده که در ادامه می خوانید.

بهروز-سلطانی

پرسپولیس مستحق برد بود

بهروز سلطانی درباره برد دلچسب پرسپولیس در دربی و فتح جام حذفی گفت: استقلال را در این بازی تیم خوبی ندیدم. آن ها به سختی بر بازی مسلط می‌شدند و برای نزدیک شدن و باز کردن دروازه پرسپولیس به زحمت زیادی افتادند.  پرسپولیس عملکرد بسیار بهتری داشت و کاملا مستحق برد هم بود.

او ادامه داد: پرسپولیس هر زمان که اراده کرد، صاحب فرصت گلزنی شد. ما می توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم ولی تمرکز کادر فنی بیشتر روی مدیریت بازی بود.

سلطانی در پیوند با اخراج ساپینتو از بازی و عملکرد کلی استقلال در دربی توضیح داد: ساپینتو فقط به دنبال شلوغ کاری و ایجاد حاشیه بود. یک مربی فهیم و دلسوز از این قبیل کارها که تمرکز تیم خود را بگیرد، انجام نمی‌دهد. او با همه سر جنگ دارد و با مربی، بازیکن و داور سرشاخ می‌شود.

ساپینتو-دربی

پیشکسوت پرسپولیس افزود: به لحاظ فوتبالی، پرسپولیس یک سر و گردن از استقلال بالاتر بود.  یکی از مشکلات عمده و اساسی استقلال، وجود بازیکنان به شدت معمولی در ترکیب این تیم است که موجب شده تا آن ها فوتبال با ثبات و باکیفیتی را ارائه ندهند. استقلال در تقابل با تیم های مدعی، اسیر بازی حریف می شده و رو به ارائه بازی دیمی و باری به هرجهت می آورد.

سلطانی در ادامه خاطرنشان کرد: به عقیده من برخی بازیکنان این تیم اصلا در حد لیگ برتر نیستند. استقلال به وضوح در خط میانی خود مشکل دارد. همین مشکلات در دربی قبل هم وجود داشت و در آن بازی نیز ما شاهد تفاوت سطح آشکار میان هافبک های دو تیم بودیم.

استقلال به خانه تکانی نیاز دارد

او تصریح کرد: من به هافبک های فعلی استقلال جسارت نمی کنم ولی واقعیت امر این است که این نفرات باوجود تلاش بسیار، در حد استقلال نبوده و نهایتا باید ذخیره باشند. درصورت عدم چیرگی استرس به بچه های پرسپولیس، شکست سنگین تری برای استقلال رخ می داد.

این پیشکسوت پرسپولیس در ادامه مطرح کرد: استقلال به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد. در حال حاضر اگر این دو تیم ۱۰ مرتبه دیگر هم با یکدیگر بازی کنند، برنده مسابقه تیمی نیست جز پرسپولیس.

حسینی

حسینی روی گل دوم مقصر بود

سلطانی در ارتباط با عملکرد علیرضا بیرانوند در فینال جام حذفی اظهار کرد: بیرانوند دروازه بان شماره یک تیم ملی است. در مصاحبه‌های اخیر خود به انتقاد از او و حرکاتش بعد از برد در دربی گذشته پرداختم که خوشحال هستم او حالا رفتار پخته‌تری را در فینال نشان داد. بیرانوند کاملا روی فوتبال خود و کمک به پرسپولیس متمرکز شد و به حاشیه نپرداخت.

او در رابطه با نمایش حسین حسینی در شب شکست تلخ استقلال بیان کرد: حسینی دروازه بان خوبی است و من بارها روی این موضوع صحه گذاشتم ولی او روی گل دوم مقصر بود. حسینی باید شیرجه می‌زد و برای گرفتن توپ اقدام می کرد.

پیشکسوت قرمزها در ادامه به گسترش نیوز گفت: البته دید او تقریبا کور بود و این ایراد متوجه مدافعانی چون سیلوا هم می شود اما تماشا کردن و ایستا ماندن حسینی قابل توجیه نیست. این گلر یکی از سرمایه های فوتبال ملی ما است و به صرف یک بازی، نباید علیه او جو سنگینی شکل بگیرد.

پرسپولیس-حذفی

در آسیا به مشکل می‌خوریم

سلطانی در ارتباط با تقویت ترکیب پرسپولیس برای حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: میانگین سنی تیم پرسپولیس نسبتا بالا است. به نظر من برای فصل جدید، پرسپولیس باید اقدام به جوان‌تر کردن ترکیب خود کند.

او افزود: به عنوان مثال در خط میانی، نیاز به حضور نفرات جوان‌تر و آینده دار‌تری مثل عمری دارد. با وجود فرم مطلوب تیم فعلی، در آسیا با این نفرات به مشکل خواهیم خورد. پرسپولیس به جوانگرایی نیاز مبرمی دارد.

بازیکن پیشین پرسپولیس در خصوص عملکرد تیم داوری در دربی به گسترش نیوز گفت: به اعتقاد من تیم داوری خوب کار کرده و از این آزمون سربلند بیرون آمد. هم آقای خورشیدی و هم آقای زاهدی‌فر و کمک‌ها همگی شب خوب و کم اشتباهی را سپری کردند. بازی سنگین و حساسی بود و در درمجموع عملکرد خوبی داشتند. به آن ها خسته نباشید می‌گویم و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

سلطانی در پایان اضافه کرد: به کادر فنی، بازیکنان و همین طور هواداران پرسپولیس این موفقیت را تبریک می‌گویم. امیدوارم این قهرمانی‌ها ادامه دار بوده و شاهد اقتدار پرسپولیس در قاره آسیا هم باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها