|
کدخبر: 306903 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با سرمربی تیم جوانان پرسپولیس؛

نقطه ضعف النصر / این پرسپولیسی همه را غافلگیر می کند

احسان خرسندی؛ بازیکن اسبق پرسپولیس اظهار کرد: چند بازی آخر این تیم را با دقت تماشا کردم و تا حد زیادی متوجه نقاط ضعف و قوتشان شدم. آن‌ها پس از عبور از نیمه زمین، فوق‌العاده تیم خوب و زهرداری هستند. با این وجود، النصر در خط دفاعی ضعف های آشکاری دارد و در یارگیری‌ها متزلزل است.

ورزش نقطه ضعف النصر / این پرسپولیسی همه را غافلگیر می کند

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از این هفته به طور رسمی کلید می‌خورد. نمایندگان ایران کار دشوار خود را از سه شنبه آغاز کرده و به مصاف حریفان خود خواهند رفت. پرسپولیس، سپاهان و نساجی نمایندگان ما در این رقابت‌ها محسوب شده و برای صعود به دور بعد کار سختی در پیش دارند.

پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی میزبان النصر عربستان خواهد بود. سپاهان مهمان نیروی هوایی عراق است و نساجی در یک دیدار خارج از خانه به مصاف تیم بمبئی سیتی می رود.

قرمزهای پایتخت در حالی برابر النصر پرستاره صف‌آرایی خواهند کرد که هنوز تکلیف حضور سنگربان شماره یک آن‌ها مشخص نشده است. علیرضا بیرانوند به علت آسیب‌دیدگی به احتمال زیاد این دیدار را از دست می دهد اما کادر پزشکی پرسپولیس در تلاش است تا این ستاره تأثیرگذار را به این مسابقه بزرگ برساند.

لیگ-قهرمانان-آسیا

نماینده عربستان با برخورداری از ستاره های بزرگی نظیر کریستیانو رونالدو، مارسلو بروزویچ، سادیو مانه  و آیمریک لاپورته، به اعتقاد اکثر کارشناسان جزو مدعیان اصلی قهرمانی در این دوره از مسابقات محسوب می شود. از این جهت پرسپولیس برای تقابل با چنین تیم پرمهره‌ای باید بسیار هوشیار باشد و در ابتدا اقدام به خنثی سازی نفرات کلیدی النصر کند. پرسپولیس یکی از برترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارد و حداقل از این بابت جای نگرانی زیادی برای هواداران این تیم وجود ندارد.

حضور نفرات باکیفیت و باتجربه‌ای مثل محمدحسین کنعانی زادگان، مرتضی پور علی گنجی و گئورگی گولسیانی در لیست پرسپولیس، خیال یحیی گل محمدی را تا حد زیادی از بابت فاز تدافعی راحت می کند. شاید دل‌نگرانی اصلی کادر فنی و دوست داران باشگاه پرسپولیس بیشتر به خط حمله این تیم مربوط می‌شود.

عملکرد شهاب زاهدی در لیگ برتر چنگی به دل نزده و پرسپولیس هنوز در پست مهاجم هدف دچار مشکل است. باهویی، مهاجم جدید این تیم نیز هنوز شرایط بازی را پیدا نکرده و حالا باید صبر کرد و دید که یحیی برای این پست چه تصمیمی خواهد گرفت.

گسترش نیوز در این راستا، گفت و گویی با احسان خرسندی، سرمربی تیم جوانان پرسپولیس انجام داده که در ادامه می خوانید.

خرسندی-پرسپولیس

النصر برای هرتیمی مشکل ساز است

احسان خرسندی درباره مصاف حساس پرسپولیس برابر النصر عربستان گفت: طبیعتاً حضور تیم پرستاره النصر در تهران، جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت. همیشه جدال ما با تیم‌های عربی جذاب از آب درآمده و از حساسیت‌های بالایی برخوردار بوده است. حضور رونالدو، مانه، بروزویچ و سایر ستارگان النصر، مسلماً این جذابیت‌ها را مضاعف خواهد کرد.

او ادامه داد: در ضمن باید اضافه کرد که عدم حضور هواداران در ورزشگاه باعث ناراحتی و تأسف است. النصر تیم فوق‌العاده خوب و باکیفیتی است و با تکیه بر ستارگان پرتعداد خود می تواند برای هرتیمی در قاره آسیا مشکل ساز باشد. بازیکنان پرسپولیس بارها این موضوع را اثبات کردند که فوتبالیست‌های روزهای سخت و بزرگ هستند. امیدوارم از همان ابتدا، بازی را پرقدرت و هوشیار آغاز کرده و تا پایان به بهترین شکل نیز ادامه دهیم تا نتیجه درخور نام بزرگ پرسپولیس و هوادارانش کسب کنیم.

تمرین-پرسپولیس

خصیصه مهم بازیکنان ایرانی

بازیکن پیشین پرسپولیس افزود: عربستان با یک برنامه ریزی دقیق و صرف هزینه های گزاف، بهترین های جهان را به فوتبال خود آورده و نگاه جهانیان را به سمت خود معطوف کرده است. این بازیکنان بزرگ با توجه به بلوغ تاکتیکی، نیازی به توصیه های فنی آن‌چنان پیشرفته‌ای ندارند و این مطلب کار سرمربیان این باشگاه‌ها بسیار راحت می‌کند. بازیکنان ایرانی همواره این مطلب را نشان دادند که برابر نام های بزرگ بدون ترس، بهترین عملکرد خود را به نمایش می گذارند.

خرسندی در خصوص مشکل فعلی ترکیب پرسپولیس بیان کرد: پرسپولیس کماکان از خلأ یک مهاجم خوب و تمام کننده رنج می‌برد. هنوز در مورد بازیکن خارجی جدید و میزان آمادگی و همین‌طور کیفیتش اطلاع و آگاهی دقیقی نداریم. احتمال اینکه تیم‌های عربی همانند تیم‌های ایرانی فوتبالی بسته و تدافعی ارائه دهند، بسیار پایین است و با در اختیار داشتن مهره های گران قیمت هجومی، فوتبال باز و شناوری را برابر پرسپولیس انجام می دهند. من رقابت پرموقعیتی را پیش بینی می‌کنم و معتقدم هردو تیم روی دروازه‌ها خطرناک ظاهر خواهند شد. امیدوارم پرسپولیس در این دیدار نتیجه آبرومندی را کسب کند.

برزویچ-النصر

نقطه ضعف حریف قدرتمند عربستانی

وی در خصوص نقطه ضعف تیم النصر به گسترش نیوز گفت: چند بازی آخر این تیم را با دقت تماشا کردم و تا حد زیادی متوجه نقاط ضعف و قوتشان شدم. آن‌ها پس از عبور از نیمه زمین، فوق‌العاده تیم خوب و زهرداری هستند. با حضور بروزویچ آماده، خط حمله این تیم ریتم بسیار خوبی دارد.

سرمربی تیم جوانان پرسپولیس تصریح کرد: این هافبک به‌خوبی مهاجمان النصر را راه انداخته و فضاها و کانال های خالی خط دفاعی حریف را چشم بسته شناسایی می کند. تالیسکا نیز بسیار روی فرم است و نمی‌توان او را از قلم انداخت. درنهایت رونالدو و مانه که در نقش تمام کننده، نیازی به توصیف ندارند. با این وجود، النصر در خط دفاعی ضعف های آشکاری دارد و در یارگیری‌ها متزلزل است.

رفیعی-پرسپولیس

یک شگفتی در راه است؟

خرسندی در رابطه با غیبت احتمالی بیرانوند و تأثیر این موضوع روی کیفیت کلی پرسپولیس عنوان کرد: فارغ از بحث مصدومیت بیرانوند، من این قول را می‌دهم که امیررضا رفیعی در صورت حضور ثابت در ترکیب پرسپولیس، همه را شگفت‌زده خواهد کرد. شناخت خوب نسبت به این جوان دارم و مطابق آن، از کیفیت بالای او مطلع هستم.

بازیکن اسبق پرسپولیس در ادامه مطرح کرد: شاید کم‌تجربگی در این مسیر دردسرساز شود اما امیر از اعتمادبه‌نفس بالایی برخوردار است. درهرصورت امیدوارم بیرانوند به بازی رسیده و عصای دست کادر فنی شود. علیرضا بارها شایستگی و همت خود را در این مواقع اثبات کرده است. او با آسیب‌دیدگی برابر امریکا در جام جهانی حاضر شد و در بازی‌های دیگر نیز شرایط مشابه این را داشته است.

احسان خرسندی در مورد آخرین شرایط تیم جوانان پرسپولیس به گسترش نیوز گفت: متأسفانه نتایج ما سینوسی بوده و در هفته‌های اول نتیجه خیلی خوبی کسب نکردیم. به‌مرور به بلوغ تاکتیکی خوبی رسیدیم و شاهد هماهنگی و انسجام بیشتری بودیم. پس از برد هفته پیش، بار دیگر به روند روبه رشد خود برگشتیم و امیدوارم تا هفته‌های آتی به جایگاه شایسته‌ای دست پیدا کنیم.

  • هشتائیا ارسالی در

    من اگر جای مسئولین باشگاه پرسپولیس بودم ادامه مسابقات را نمی رفتم تا نتایج بدون آبرو ریزی ۳بر ۰ بشه دیگه مورد تمسخر واقع نمیشیم . اینجوری میگن به مسابقات نرسیدن نمیگن بازی بلد نبودن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها