|
کدخبر: 303830 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

مدافعان پرسپولیس فوق العاده بودند / شهاب زاهدی مهاجم نیست

مرتضی فنونی زاده؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: پرسپولیس در فاز تدافعی درخشان ظاهر شد و اجازه خودنمایی به مهاجمان تراکتور نداد. در سال های اخیر و حتی در زمان مربیگری برانکو، من چنین عملکرد کم نقصی از خط دفاعی پرسپولیس ندیده بودم.

ورزش مدافعان پرسپولیس فوق العاده بودند / شهاب زاهدی مهاجم نیست

پرسپولیس فاتح نبرد حساس هفته دوم لیگ بیست و سوم شد. سعید صادقی روی اشتباه مرگبار حسین پورحمیدی، تک گل سرخپوشان را به ثمر رساند و تیمش را شش امتیازی کرد.

دیدار دو تیم تراکتور و پرسپولیس در چهارچوب رقابت های لیگ برتر کشور، روز چهارشنبه به قضاوت امیر عرب‌براقی برگزار شد. دو تیم با شرایط متفاوتی در ورزشگاه یادگار امام برابر یکدیگر قرار گرفتند. قرمزهای تهرانی با برتری مقابل آلومینیوم اراک به تبریز آمده بوده بودند اما تراکتور قصد داشت تا شکست سنگین در بازی اول برابر سپاهان را جبران کند.

بازی روند متعادلی داشت تا اینکه اشتباه مهلک دروازه بان تراکتور منجر به پیش افتادن پرسپولیس شد. صادقی در دقیقه ۴۲، دروازه میزبان را باز کرد تا آب سردی بر پیکر هواداران تبریزی بریزد. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید و دو تیم به رختکن رفتند.

پاکو خمس در نیمه دوم به منظور تغییر نتیجه بازی، دست به تغییراتی زد اما حملات تراکتور زهر لازم را برای گشودن دروازه علیرضا بیرانوند نداشت. البته تراکتوری‌ها در این بازی بدشانس هم بودند و یک بار تیر دروازه مانع از به ثمر رسیدن گل به سود آن‌ها شد.

پرسپولیس با یک بازی منطقی و منسجم، ۳ امتیاز مهم و حیاتی را از تبریز به خانه برد. عملکرد فوق العاده خط دفاعیِ با تجربه پرسپولیس منجر به ثبت یک کلین شیت دیگر برای پرسپولیس شد.

شاگردان یحیی گل محمدی در هفته سوم مسابقات، در خانه به مصاف ذوب آهن اصفهان می‌روند. ذوبی‌ها در هفته دوم نتیجه را به سپاهان واگذار کردند و موفق به کسب یک پیروزی دیگر نشدند. این دیدار پنجشنبه شب به میزبانی پرسپولیس و در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

گسترش نیوز برای بررسی عملکرد پرسپولیس مقابل تراکتور، گفت و گویی با مرتضی فنونی زاده پیشکسوت و کارشناس فوتبال انجام داده که در ادامه می خوانید.

پرسپولیس-تراکتور

در فاز تدافعی درخشان ظاهر شدیم

مرتضی فنونی زاده در خصوص پیروزی با ارزش پرسپولیس در تبریز گفت: یک بازی جذاب و فیزیکی را نظاره گر بودیم. هردو تیم از سیستم ۱-۳-۲-۴ بهره گرفته بودند و مربیان دست به تغییر ملموسی نزده بودند. پرسپولیس در بازی اول خود عملکرد درخشانی نداشت ولی به هر حال سه امتیاز را تصاحب کرد.

او ادامه داد: در بازی با تراکتور، شاهد یک نمایش عالی و هوشمندانه از پرسپولیس بودیم. بازی مقابل حدود هفتاد هزار تماشگر پرشور تراکتور کار آسانی نیست ولی پرسپولیس عملکرد فوق العاده ای داشت. پرسپولیس در فاز تدافعی درخشان ظاهر شد و اجازه خودنمایی به مهاجمان تراکتور نداد.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: در سال های اخیر و حتی در زمان مربیگری برانکو، من چنین عملکرد کم نقصی از خط دفاعی پرسپولیس ندیده بودم. در استفاده از ضدحملات موفق به گلزنی هم شدیم و در بهترین زمان ممکن از حریف پیش افتادیم.  به اشتباه بد پورحمیدی در جریان به ثمر رسیدن گل اشاره های زیادی شده اما نباید از حرکت سعید صادقی نیز غافل شد. سعید تا لحظه آخر توپ را تعقیب کرد و با فرصت طلبی دروازه تراکتور را باز کرد.

تراکتور-پرسپولیس

تراکتور در این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

فنونی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: تراکتور موقعیت گل آنچنانی خلق نکرد و بیشتر در میانه میدان، سعی به حفظ و گردش توپ داشت. تراکتور بازیکنان خارجی با کیفیتی داشت اما همه آن‌ها برابر مدافعان سرحال و آماده پرسپولیس عاجز بودند. به اعتقاد من تراکتور در این فصل حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت و نباید به خاطر دو شکست متوالی از پتانسیل بالای این تیم به سادگی عبور کرد.

وی ادامه داد: تبریزی ها با قرعه سختی مواجه شدند و در دو هفته ابتدایی به مصاف دو مدعی اصلی قهرمانی رفتند. تراکتور با بهره گیری از کادرفنی و بازیکنان باکیفیت خود می تواند در هفته های آتی به کورس بالای جدول بازگردد. هواداران تراکتور از ظرفیت بالای تیم خود آگاه هستند و به این زودی ناامید نخواهند شد.

ستاره اسبق پرسپولیس تصریح کرد: من تراکتور را تیم دوم خود می دانم و امیدوارم در ادامه راه خود موفق و باصلابت عمل کند. تراکتور جز ۴ تیم برتر لیگ محسوب شده و قدرت جبران این دو شکست ابتدایی را در ادامه فصل دارد.

زاهدی-پرسپولیس

شهاب زاهدی یک مدافع چپ است

فنونی زاده در خصوص عملکرد خط حمله پرسپولیس و به ویژه شهاب زاهدی به عنوان مهاجم هدف قرمزها اظهار کرد: من شهاب را خیلی دوست دارم و شاید از این حرف من ناراحت شود اما باید بگویم که او درواقع یک مدافع چپ است. این بازیکن به نوعی در پست غیرتخصصی خود بازی می کند و یک مهاجم تخصصی نیست. تنها مزیت او در این دو بازی، درگیر کردن دو مدافع وسط حریف و ممانعت از بازیسازی آن‌ها به شمار می رود که البته نکته مثبت و قابل توجهی است.

او در ادامه اذعان کرد: مهدی عبدی به عنوان یک مهاجم هدف تخصصی در پرسپولیس حضور دارد ولی متاسفانه باز هم شاهد این موضوع هستیم که کادرفنی اعتماد لازم را به او ندارد. دلیل عدم استفاده آقای گل محمدی از مهدی را واقعا درک نمی کنم. پرسپولیس و استقلال همواره بهترین فورواردهای ایران و آسیا را در ترکیب خود داشتند. امیدوارم سرمربی تیم در بازی های آینده در انتخاب مهاجم نوک تجدیدنظر کند و تصمیم بهتری اتخاذ کند.

بازیکن پیشین پرسپولیس در رابطه با ضرورت جذب یک مهاجم خارجی به گسترش نیوز گفت: خرید مهاجم خارجی باید با دقت و وسواس خاصی صورت گیرد تا دیگر شاهد بازیکنانی مثل پریرا در فوتبال ایران نباشیم. مسلما مهاجمی در حد و اندازه های لوکادیا می تواند به پرسپولیس کمک کند اما آیا باشگاه در این مقطع قادر به جذب چنین مهره های است؟ باید صبر کرد و دید که مدیریت و کادرفنی درنهایت چه تصمیمی می گیرند. خرید مهاجم از طریق تماشای فیلم بازی ها و مهارت ها و با استفاده از فضای مجازی دردی را دوا نمی کند.

ذوب-آهن

ذوب آهن را تیم بسیار خطرناکی دیدم

این کارشناس فوتبال در ارتباط با بازی بعدی پرسپولیس با ذوب آهن عنوان کرد: من دربی اصفهان را با دقت تماشا کردم و از بازی خوب ذوب آهن لذت بردم. این تیم فوق العاده کار کرد و در روز بدشانسی خود، مغلوب تیم پرمهره سپاهان شد. ذوب آهن اسیر تجربه و ضدحملات تیم حریف شد و می توانست بازنده زمین نباشد. من ذوب آهن را تیم فوق العاده خوب و خطرناکی دیدم. امیدوارم با انجام یک بازی منطقی و هوشمندانه سومین برد متوالی فصل را به دست بیاوریم.

او در مورد عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی توضیح داد: ورزشگاه آزادی این روزها به خرابه های رم و یونان باستان شبیه شده است. این مناظر برای مملکت ما واقعا زشت و ناپسند است. رئال مادرید چند فصل گذشته و هنگام بازسازی برنابئو، کاوری روی سکوها کشیده بود تا استادیوم شکل بدی نداشته باشد ولی متاسفانه در اینجا شاهد این سومدیریت‌ها وکج سلیقگی‌ها هستیم.

مرتضی فنونی زاده در پایان اضافه کرد: برخی‌ها به این بردهای اقتصادی نقد وارد می کنند اما به نظر من جمع آوری امتیازها در هفته های ابتدایی که تیم ها هنوز به مرز آمادگی نرسیدند، نکته بسیار مهمی است که باید به آن اشاره کرد. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و پرسپولیس تا رسیدن به آمادگی کامل، پیروز مسابقات خود باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها