|
کدخبر: 304997 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس مهاجم ندارد / با غیرت نمی‌توان النصر را شکست داد

جمشید شاه‌محمدی؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: همه از غیرت و همت ایرانی‌ها خبر دارند و نیازی به تکرار مداوم آن نیست. چرا یک بار با ثروت ایرانی برابر تیم‌های عربی قرار نگیریم؟ ما یک کشور ثروتمند داریم ولی متأسفانه پول‌ها در جاهای دیگر خرج می‌شود.

ورزش پرسپولیس مهاجم ندارد / با غیرت نمی‌توان النصر را شکست داد

پرسپولیس پس از کسب دو پیروزی متوالی، در هفته سوم میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود. نیمه اول تحت‌الشعاع اشتباه مرگبار سروش رفیعی و گل به خودی این بازیکن قرار گرفت. پرسپولیس در نیمه دوم فشار حملات خود را بیشتر کرد.

یحیی گل محمدی با انجام تغییراتی در ترکیب، به تیم خود را شکل هجومی‌‌تری داد. گئورگی گولسیانی در دقیقه ۸۴ گل تساوی پرسپولیس را به ثمر رساند. ذوبی‌ها نسبت به این گل شدیداً معترض بودند. آن‌ها اعتقاد داشتند که گولسیانی در موقعیت آفساید گلزنی کرده و کمک داور باید گل را مردود اعلام می‌کرد.

درهرصورت مدافع گرجستانی پرسپولیس مانع از ثبت اولین شکست فصل تیمش شد. پرسپولیس در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر، باید در اهواز به مصاف فولاد خوزستان برود. فولاد این روزها حال و روز خوشی ندارد و بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد. پس از شکست سنگین برابر ملوان، علیرضا منصوریان نیز از سمت خود برکنار شد.

گسترش نیوز برای بررسی عملکرد پرسپولیس در بازی با ذوب‌آهن و قرعه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، گفت‌وگویی با جمشید شاه‌محمدی، پیشکسوت قرمزهای پایتخت انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

جمشید-شاه-محمدی

زاهدی ذاتاً یک مهاجم هدف نیست

جمشید شاه‌محمدی درباره عملکرد پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن گفت: پرسپولیس این دیدار را خیلی خوب آغاز کرد و سوار بر بازی بود تا اینکه روی یک ناهماهنگی از حریف عقب افتاد. ازنظر فوتبالی، پرسپولیس از ذوب‌آهن به‌مراتب سرتر بود. نوک خط حمله، ایراد اساسی پرسپولیس در فصل جاری است.

او ادامه داد: من از ابتدای فصل به موضوع شهاب زاهدی و پست اصلی او اشاره کردم. او ذاتاً یک مهاجم هدف نیست و متأسفانه در سه بازی اخیر، موفق به ارائه عملکرد مطلوبی در این پست نشده است. شهاب در تیم امیدها شاگرد من بوده و می‌دانم که او در پست غیرتخصصی خود بازی می‌کند.

یک فوروارد شش‌دانگ جذب شود

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اهمیت جذب یک مهاجم هدف در روزهای آتی بیان کرد: باشگاه تا همین الآن نیز وقت را هدر داده است. باید سریعاً یک فوروارد هدف شش‌دانگ جذب شود تا پرسپولیس در خط حمله کمبودی نداشته باشد. درواقع تنها نقص این تیم همین مطلب است و باید فوراً برطرف شود. تعویض‌های کادر فنی بسیار خوب بود و در نیمه دوم کاملاً به برد نزدیک شده بودیم.

شاه‌محمدی در رابطه با کیفیت کلی پرسپولیس و عملکرد این تیم طی ۳ هفته اخیر اظهار کرد: از عملکرد پرسپولیس در این سه مسابقه بسیار رضایت دارم و قطع به‌یقین جزو سه تیم برتر لیگ محسوب می‌شویم. تیم‌های زیادی در لیگ ما وجود ندارند که فوتبال بابرنامه و تماشاگرپسند ارائه دهند. پرسپولیس یکی از این معدود تیم‌ها به شمار رفته و من امیدوارم تا با جذب یک مهاجم جدید، پازل تاکتیکی این تیم تکمیل شود. پرسپولیس تنها در بحث تمام‌کنندگی دچار مشکل است و نیاز به مهره جدید در این پست دارد.

پرسپولیس-در-آزادی

۲ شرط مهم برای موفقیت پرسپولیس در آسیا

وی در مورد هم‌گروهی پرسپولیس با تیم‌های النصر عربستان، الدوحیل قطر و استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد: حقیقت امر این است که در گروه بسیار دشواری قرار گرفتیم و کار سختی در پیش داریم اما پرسپولیس می‌تواند از این گروه به‌سلامت عبور کند. در این خصوص ۲ شرط مهم مطرح است؛ شرط اول این است که باشگاه تمام‌قد از کادر فنی حمایت کند و خواسته‌های سرمربی را برطرف کند. جذب بازیکنان مدنظر کادر فنی و تقویت اسکواد تیم، نکته بسیار مهمی است. نمی‌توان تنها از سرمربی انتظار داشت که برود و بازیکن موردنظر خود را به خدمت بگیرد!

بازیکن پیشین پرسپولیس افزود: شرط دوم به مسئولان و تصمیم گیرندگان کلان مربوط می‌شود. اینکه این اشخاص بتوانند مشکلات فنی و زیرساختی ورزشگاه‌ها را حل کنند تا تیم‌های ایرانی مثل پرسپولیس در بحث میزبانی متضرر نشوند.

شاه‌محمدی در ارتباط با تفاوت کیفی تیم‌های ایرانی و سایر تیم‌های آسیایی به ویژه باشگاه‌های عربی اذعان کرد: تیم‌های عربستانی طی سال‌های گذشته و با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی خود را از تیم‌های ما جدا کردند. سرمایه‌گذاری‌های کلان و خوبی در این زمینه انجام دادند و بازیکنان بزرگ اروپایی را به خدمت گرفتند. ما نباید خود را فریب دهیم و بلندپروازانه خواهان رقابت با این تیم‌ها باشیم.

پرسپولیس-ذوب

با غیرت نمی‌توان النصر را شکست داد!

او خاطرنشان کرد: حقیقت ماجرا همین است و باید این مطلب را پذیرفت. نمی‌توان صرفاً با دعا و نیایش و غیرت و مردانگی مقابل تیمی مثل النصر که تا دندان مسلح است، قرار گرفت. اگر ما خدا داریم، آن‌ها نیز دارند. باید واقع گرایانه به موضوع نگاه کنیم و به بحث‌های بیهوده نپردازیم. آقای مسئول، آقای مدیرعامل؛ با غیرت نمی‌توان النصر و الدوحیل را شکست داد!

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: تیم‌های ایرانی به لحاظ فوتبالی در سطح خوبی قرار دارند ولی ازنظر بودجه و هزینه برابر تیم‌های عربستانی حرفی برای گفتن نداریم. با این وضع تیم‌های ایرانی رنگ موفقیت را در آسیا نخواهند دید. من امید خیلی کمی به این موضوع دارم و آینده را روشن نمی‌بینم. درحال حاضر دستمزد یک بازیکن النصر برابر با بودجه کل تیم پرسپولیس است!

شاه‌محمدی در ادامه مطرح کرد: من ۲۵ سال پیش در ورزشگاه ریاض بازی کردم و شاهد زیرساخت‌ها و امکانات خوب آنجا بودم. بعد از گذشته این مدت، مشخصاً وضع این تیم‌ها و زیرساختشان به‌مراتب بهتر از سابق شده است. حالا وضعیت ما و تیم‌هایمان چطور است؟ برای پاسخ به این سؤال کافی است که نگاهی به ورزشگاه آزادی به عنوان بهترین ورزشگاه کشور بیندازید.

کریس-رونالدو

چرا  با ثروت ایرانی برابر تیم‌های عربی قرار نگیریم؟

او در ادامه به گسترش نیوز گفت: همه از غیرت و همت ایرانی‌ها خبر دارند و نیازی به تکرار مداوم آن نیست. چرا یک بار با ثروت ایرانی برابر تیم‌های عربی قرار نگیریم؟ ما یک کشور ثروتمند داریم ولی متأسفانه پول‌ها در جاهای دیگر خرج می‌شود. آقای درویش با هواداران صادق باش و اگر کارشکنی و کمبود مالی وجود دارد، این مطلب را روشن و شفاف مطرح کن!

مفسر فوتبال افزود: شرایط فعلی استقلال، منِ پرسپولیسی را ناراحت می‌کند. برخی بازیکنان این تیم در حد و اندازه‌های استقلال نیستند. در گذشته بازیکنانی نظیر چنگیز، نامجو مطلق، شاهین بیانی و صمد مرفاوی در این تیم عضویت داشتند ولی حالا لیست این تیم پر از بازیکن متوسط و زیر متوسط شده است.

جمشید شاه‌محمدی درباره بازی بعدی پرسپولیس با فولاد خوزستان به گسترش نیوز گفت: من بازی گذشته فولاد را تماشا کردم و متوجه ضعف زیاد این تیم در خط دفاعی شدم. درصورت عدم رخ دادن اتفاق خاص، پرسپولیس می‌تواند به راحتی فولاد را شکست دهد. البته اخراج منصوریان و شوک به فولاد شاید کمی به سود اهوازی‌ها تمام شود اما با این حال شانس برد پرسپولیس را بسیار بالاتر می‌دانم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها