|
کدخبر: 292358 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

یک گزینه جذاب در راه آبی ها

با حذف ناگلزمن حالا پوچتینو شانس بسیار بیشتری برای انتخاب شدن دارد. باشگاه بارها اعلام کرده که این یک فرآیند دقیق و طولانی خواهد بود و مسائل مختلفی بررسی می‌شود. در این پروسه تا به امروز انریکه و دی زربی هم خط خوردند.

ورزش یک گزینه جذاب در راه آبی ها

پس از نتایج ضعیف چلسی در فصل جاری، تیم مدیریتی این باشگاه مورد انتقادات شدید هواداران قرار گرفته است. تصمیمات مدیران چلسی در این فصل، تنها مشکلات آبی‌ها را بیشتر کرد. از اخراج شتاب زده تماس توخل تا استخدام یک مربی معمولی مثل گراهام پاتر و جایگزینی فرانک لمپارد، همه و همه نشان دهنده ضعف عمیق مدیریتی در باشگاه چلسی است.

فرانک لمپارد به امید تغییر اوضاع و دادن شوک مثبت به تیم، جانشین کادر فنی قبلی شد اما نتایج او تا به امروز، مصداق بارز فاجعه بوده است. چلسی با لمپارد در تمامی بازی‌‌ها شکست خورده و تنها موفق به زدن یک گل شده است. کارشناسان و بازیکنان سابق چلسی نسبت به تصمیمات عجیب مدیریت باشگاه واکنش های مختلفی را مطرح کردند.

لمپارد-چلسی

قمار خطرناک بولی و رفقا

رافائل بنیتز در خصوص بازگشت لمپارد به چلسی گفت: «بازگشت لمپارد برای همه غافلگیر کننده بود ولی او سال‌ها آنجا بوده و بازیکنان تیم را می‌شناسد. این قمار خطرناکی است که ما تقریبا مثل همیشه، تنها در انتهای کار قادر به ارزیابی آن خواهیم بود. او تیم خیلی خوبی در اختیار دارد، لیگ برتر و بازیکنانش را می‌شناسد و کارکنان باشگاه و هواداران به او نسبت به سایر مربیان فرصت بیشتری خواهند داد چرا که در دوره بازی کردنش در آنجا، بازیکن بزرگی بود. لمپارد می‌تواند در کوتاه مدت، آرامش خاطر بیشتری برای آن‌ها به همراه بیاورد.»

پس از کسب نتایج امیدکننده توسط لمپارد، مدیران چلسی به دنبال توافق با یک سرمربی بزرگ برای فصل آینده هستند. در ابتدا لوییز انریکه و یولیان ناگلزمن در صدر لیست مدیریت باشگاه قرار داشتند اما به مرور هر دو شخص از بین گزینه ها حذف شدند.

پس از اینکه انریکه متوجه شد بعد از صحبت‌هایش با چلسی دیگر مورد علاقه‌ی آن‌ها نیست، آماده است تا مذاکراتش با تاتنهام را آغاز کند. او با کمپانی سرمربی تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر، برای این شغل رقابت خواهد کرد.

انریکه-ناگلزمن

ناگلزمن یکی از ۴ گزینه‌ی نهایی چلسی بود. ناگلزمن، کمپانی، پوچتینو و یک گزینه‌ دیگر که اسم او تا کنون فاش نشده، گزینه‌های نهایی چلسی بودند اما مذاکرات در نهایت بین چلسی و ناگلزمن از هم فروپاشید.

ناگلزمن با انجام یک پروسه‌ طولانی برای مذاکرات و سنجیده شدن برای سرمربیگری در چلسی موافق نبود. دو طرف بر سر این موضوع تفاهم نداشتند. همچنین چلسی پس از دریافت نظرات متفاوت از منابع مختلف قانع نشده بود که بتواند با ناگلزمن همکاری کند و او فرد مناسبی برای رهبری پروژه‌ی چلسی باشد.

در حال حاضر دو گزینه به شکل جدی مدنظر باشگاه قرار دارند که در این میان شانس یک مربی بیشتر است. مائوریسیو پوچتینو سرمربی سابق پاری سن ژرمن و تاتنهام در عین ناباوری به نیمکت چلسی بسیار نزدیک شده است.

با حذف ناگلزمن حالا پوچتینو شانس بسیار بیشتری برای انتخاب شدن نسبت به قبل دارد. باشگاه بارها اعلام کرده که این یک فرآیند دقیق و طولانی خواهد بود و مسائل مختلفی بررسی می‌شود که در این پروسه تاکنون انریکه و دی زربی هم خط خوردند.

در روزهای آینده مذاکرات بیشتری با پوچتینو و آن گزینه‌ مخفی دیگر صورت خواهد گرفت تا هیئت مدیره‌ چلسی بتواند به تصمیم گیری خود نزدیک شود.

چلسی برای اولین بار پس از تابستان با پوچتینو ارتباط برقرار کرده است. هیچ مذاکره و گفت و گوی پیشرفته‌ای صورت نگرفته است. مذاکرات ادامه دارد تا چلسی کاملا از انتخابش مطمئن شود.

پوچتینو-مربی

پوچ؛ نزدیک‌تر از همیشه

صحبت‌های بین پوچتینو و مدیران چلسی مثبت بوده است. پوچتینو و مدیران چلسی بیش از یک بار در هفته‌ی گذشته با یکدیگر صحبت کردند. از نظر مدیران چلسی پس از اتفاقاتی که در این فصل افتاد آن‌ها دیگر حق اشتباه در انتخاب سرمربی بعدی خود را ندارند و به همین دلیل با وسواس در حال سنجش بهترین گزینه هستند.

از نظر مدیران چلسی عملکرد پوچتینو و ساختن تیمی که به قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان بسیار نزدیک بود با بازیکنانی جوان در تاتنهام و حتی عملکرد پوچتینو در پاری سنت ژرمن بسیار خوب بوده است.

چلسی در چند سال گذشته بارها با پوچتینو صحبت کرده است. آن‌ها یک‌بار قبل از انتخاب توخل در زمانی که آبراموویچ مالک تیم بود، یک بار هم قبل از انتخاب پاتر با او صحبت کرده بودند و حالا بار سوم است که با او مذاکره می‌کنند. پوچتینو همچنین گزینه‌ی رئال مادرید نیز محسوب شده و پرز او را بسیار دوست دارد.

این فرآیند توسط استوارت و وینسنتلی هدایت می‌شود و آن‌ها در حال بررسی و مذاکره با گزینه‌های مختلف هستند و تصمیم گیری هم با آن‌ها است.

مت لاو، خبرنگار نزدیک به باشگاه ادعا می کند: « از نظر مدیران چلسی عملکرد پوچتینو در تاتنهام بیش از حد انتظار خوب و در واقع فوق العاده بوده است. او ترکیب تاتنهام را دگرگون کرد و با هزینه‌هایی کم در تیمی مثل تاتنهام آن‌ها را به قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان بسیار نزدیک کرد.»

او ادامه داد: «پوچتینو همچنین در پاری سنت ژرمن توانست با ۱۵ امتیاز اختلاف قهرمان لیگ شود و هم قهرمان جام حذفی فرانسه شد. همین‌طور رکورد بسیار خوب مربیان اخراجی پاری سنت ژرمن پس از خروج از این تیم‌ که آنچلوتی و توخل هم جزو آن‌ها هستند از دیگر دلایل علاقه‌ی هیئت مدیره‌ی چلسی به انتخاب پوچتینو است.»

لاو اضافه کرد: «فوتبالی که پوچتینو ارائه می‌دهد برای مدیران چلسی جذاب است. همچنین او در کار کردن با بازیکنان جوان بسیار توانمند است. گذشته‌ی او در تاتنهام و دشمنی چلسی و تاتنهام موضوعی نیست که مدیران چلسی را نگران کرده باشد. پوچتینو هم مشکلی با این موضوع ندارد.»

ارسال نظر