|
کدخبر: 289255 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

کابوس استقلال در تیررس تیم پایتخت

درخشش‌های مهدی طارمی در پورتو موجب شده تا باشگاه های بزرگ اروپایی درصدد جذب این بازیکن ۳۰ ساله باشند. یکی از تیم های مطرح لیگ برتر انگلستان، ستاره بوشهری را در لیست خرید تابستانی خود قرار داده است.

ورزش کابوس استقلال در تیررس تیم پایتخت

سه فصل از حضور مهدی طارمی در فوتبال پرتغال می‌گذرد. طارمی در سال ۱۳۹۸ و پس از حضور موفقیت آمیز در لیگ ستارگان قطر، به باشگاه ریو آوه پرتغال پیوست. بسیاری از کارشناسان این انتقال را عجیب و مبهم ارزیابی کردند اما ستاره بوشهری خیلی زود پاسخ انتقادات را داد.

مهدی در همان فصل نخست حضور خود در ریو آوه شایستگی‌هایش را نشان داد. عملکرد درخشان او توجه تیم های بزرگ پرتغالی را به خود جلب کرد. طارمی خود را به عنوان مهاجمی فرصت طلب و زهردار معرفی کرد و برای مدافعان تیم های مقابل تبدیل به یک کابوس شد.

او علاوه بر انعطاف مناسب بدنی و سرعت قابل قبول، توانایی بالایی در گرفتن پنالتی‌ از حریف دارد. در فوتبال پرتغال این مهارت جالب او مورد توجه باشگاه‌ها و هواداران قرار گرفته و به تدریج به آقای پنالتی‌گیر معروف شده‌ است.

این ستاره ملی پوش در انتهای فصل با به ثمر رساندن ۱۸ گل به همراه وینیسیوس و پیزی، به عنوان آقای گلی لیگ پرتغال رسید. طارمی در انتهای فصل و به انتخاب سایت گل پوینت، ارزشمندترین بازیکن لیگ برتر پرتغال شد. درخشش مهدی با پیراهن باشگاه جدیدش، مطابق انتظار از دید باشگاه های بزرگ پرتغالی پنهان نماند. در فصل نقل و انتقالات چندین پیشنهاد خوب برای جذب این مهاجم گلزن به باشگاه ریو آوه ارسال شد.

طارمی-پورتو12

صید بزرگ پورتو در نقل و انتقالات

طارمی درنهایت با امضای قراردادی ۴ ساله به باشگاه پرافتخار پورتو پیوست. پورتو با کسب ۷۷ عنوان قهرمانی، دومین تیم پر افتخار فوتبال پرتغال محسوب می شود. کسب ۳۰ عنوان قهرمانی در لیگ، ۱۷ عنوان قهرمانی در جام حذفی و ۲۲ عنوان قهرمانی در سوپرجام فوتبال پرتغال از جمله افتخارات این باشگاه به شمار می‌رود.

پورتو همچنین ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۲ قهرمانی در جام یوفا/لیگ اروپا، یک قهرمانی در سوپرجام اروپا و ۲ قهرمانی در جام بین قاره‌ای را در کارنامه دارد. این باشگاه تنها تیم پرتغالی است که موفق به قهرمانی در جام یوفا/لیگ اروپا، سوپرجام اروپا یا جام بین قاره‌ای شده است.

طارمی در اولین فصل حضور خود در پورتو فوق العاده عمل کرد و خیلی زود به چهره‌ای محبوب در میان طرفداران بدل شد. او در اولین فصل خود، توانست سومین گلزن برتر و بهترین پاسور فصل شود. بازیکن تیم ملی ایران همراه با پورتو، به نایب قهرمانی پریمیرا لیگا دست پیدا کرد. درخشش طارمی تنها محدود به بازی های داخلی نشده و او در لیگ قهرمانان اروپا نیز کمک حال سرجیو کونسیسائو شد.

طارمی-پورتو

در ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، مهدی در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان، دروازه یوونتوس را باز کرد. سوپرگل طارمی به چلسی در لیگ قهرمانان موجب تمجید کارشناسان از او شد. گلی که به عنوان بهترین گل مسابقات و نامزدی جایزه پوشکاش فیفا انتخاب شد. طارمی اولین بازیکن ایرانی به حساب می آید که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده است.

ستاره بوشهری پورتو در فصل دوم حضور خود توانست دو جام قهرمانی لیگ و حذفی را به همراه پورتو کسب کند. او در این فصل عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ پرتغال را تصاحب کرد. موفقیت‌های طارمی با لباس پورتو تمام شدنی نبود و روزهای درخشان او در پرتغال ادامه داشت.

او در سال ۲۰۲۲ پس از کیلیان امباپه، ارلینگ هالند و روبرت لواندوفسکی، با زدن ۳۷ گل در ۵۱ بازی، چهارمین گل‌زن برتر سال اروپا شد. ستاره اسبق باشگاه پرسپولیس بر اساس آرای مخاطبان و خوانندگان روزنامه اُ ژوگوی پرتغال به‌عنوان بهترین بازیکن سال پرتغال انتخاب شد.

طارمی-پورتو1

ستاره بوشهری در رادار تیم لندنی

مهدی طارمی در فصل جدید هم عملکرد قابل قبولی داشته و از عناصر کلیدی تیم کونسیسائو محسوب می شود. گلزنی ها و تاثیرگذاری بالای او در جریان موفقیت های تیمش، او را در رادار برخی باشگاه های بزرگ اروپایی قرار داده است. یکی از باشگاه مطرح فوتبال انگلستان، طارمی را در لیست خرید تابستانی خود قرار داده است. باشگاه تاتنهام از جمله مشتریان پروپاقرص مهدی محسوب می شود.

خبر انتقال احتمالی طارمی به تاتنهام انگلیس بازتاب زیادی در رسانه های پرتغال داشته است. البته چنین انتقالی بستگی به  خرید سهام باشگاه تاتنهام توسط جم نجفی، میلیاردر ایرانی دارد. طارمی تا پایان فصل بعد با پورتو قرارداد دارد و هنوز حاضر به تمدید قرارداد با باشگاه پرتغالی نشده است.

روزنامه رکورد در خصوص این انتقال احتمالی عنوان کرد که طارمی بند فسخ ۶۰ میلیون یورویی دارد و با این بند برای جدایی از پورتو محافظت می‌شود. روزنامه اوجوگو هم مدعی شد که در صورت خریداری شدن باشگاه تاتنهام توسط جم نجفی، بستر لازم برای انتقال طارمی به لندن فراهم می شود. باید صبر کرد و دید که سرانجام طارمی به اسپرزها ملحق می شود یا خیر.

  • مسخره ارسالی در

    چه ربطی به کابوس استقلال داره

  • محمد ارسالی در

    حالا این مطلب چه ربطی به استقلال عظیم دا شت؟!!فکر کنم شبا هم خواب استقلال کبیر ر و میبینید. تف .....

  • کی به کی تاریکی ارسالی در

    76قهرمانی داره نه 77چطوری حساب کردی شدن 77 منکه هرجوری حساب کردم 76تابودن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها