|
کدخبر: 275764 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

صدرنشینی پرسپولیس را نباید نادیده گرفت / بازی با سپاهان جذاب می‌شود

وطن خواه پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: زمانی که همه بد باشند، باید شکست را پذیرفت. باوجود این باخت خانگی، پرسپولیس هنوز در صدرجدول است و این نکته را نباید نادیده گرفت. امیدوارم که نقاط ضعف تیم پس از این نتیجه مشخص شده و آقای گل محمدی پرسپولیس را بار دیگر روی دور پیروزی قرار دهد.

ورزش صدرنشینی پرسپولیس را نباید نادیده گرفت / بازی با سپاهان جذاب می‌شود

پرسپولیس فصل جدید را با ۲ تساوی متوالی آغاز کرد. از دست دادن ۴ امتیاز در دوبازی نخستین فصل، هواداران این باشگاه را نگران کرده بود.

یحیی گل محمدی علی رغم نایب قهرمانی در سال گذشته، انتقادات تندی را پیش روی خود می‌دید. حضور این مربی بر روی نیمکت سرخ‌ها برای لیگ بیست و دوم در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. حمایت‌های رضا درویش و هیئت مدیره باشگاه از گل محمدی، او را برای یک فصل دیگر در جمع سرخپوشان ماندگار کرد.

جذب چندین ستاره باکیفیت در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، بخشی از این حمایت‌ها از کادر فنی بود. پس از ۲ مساوی ناامیدکننده، بردهای پرسپولیس نیز از راه رسید. قرمزها پس از مدت‌ها به صدرجدول رسیدند و از رقبای اصلی مثل استقلال و سپاهان سبقت گرفتند.

یکی از نقاط روشن پرسپولیس در راه صدرنشینی، درخشش یورگن لوکادیا در نوک حمله این تیم بود. پرسپولیس پس از مدت‌ها صاحب یک تمام کننده شش دانگ در ترکیب خود شد اما وقفه سه هفته‌ای لیگ، برای یحیی و شاگردان او خوش یمن نبود. پس از تعطیلات، پرسپولیس به مصاف تراکتور رفت. شاگردان قربان بردیف در این فصل عملکرد خوبی داشته و دوست داران خود را به این فصل امیدوار کردند.

نتیجه این دیدار در تثبیت صدرنشینی سرخ‌ها تاثیر زیادی داشت اما عملکرد بازیکنان پرسپولیس در این بازی چنگی به دل نزد. البته حواشی پیش از شروع بازی، در نمایش ضعیف قرمزهای تهرانی بی‌تاثیر نبود. محمد عباس‌زاده در نیمه دوم گل روحیه بخش تراکتور را به ثمر رساند.

مهدی‌ترابی در انتهای بازی فرصت خوبی برای نجات تیم خود از شکست داشت اما ضربه پنالتی او را محمدرضا اخباری مهار کرد. درخشش اخباری، اولین شکست پرسپولیس را در فصل جدید رقم زد. شاگردان گل محمدی با این باخت راهی اصفهان شده تا روز جمعه در برابر سپاهان صف‌آرایی کنند.

دیدارهای این دو تیم همواره جذاب و زیبا از آب درآمده است. باید صبر کرد و دید که این مسابقه نیز همانند مسابقات گذشته آن‌ها، خوب و تماشاگرپسند می‌شود یا خیر. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد پرسپولیس مقابل تراکتور و همچنین نبرد حساس روز جمعه در اصفهان، گفت‌و‌گویی با رضا وطن خواه پیشکسوت قرمزهای پایتخت و عضو هیئت مدیره باشگاه شاهین انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس-تراکتور

نباید صدرنشینی پرسپولیس را نادیده گرفت

رضا وطن‌خواه درباره بازی پرسپولیس و تراکتور گفت: حقیقت امر این است که نتیجه این بازی تفاوت زیادی برای من نداشت. تراکتور تیم محبوب شهر من محسوب می‌شود. در سمت مقابل نیز پرسپولیس یادآور عمر و جوانی من است. منتها گاهی عملکرد ضعیف تیم به قدری مشهود است که قابل کتمان نیست.

او ادامه داد: زمانی که همه بد باشند، باید شکست را پذیرفت. باوجود این باخت خانگی، پرسپولیس هنوز در صدر جدول است و این نکته را نباید نادیده گرفت. امیدوارم که نقاط ضعف تیم پس از این نتیجه مشخص شده و آقای گل محمدی پرسپولیس را بار دیگر روی دور پیروزی قرار دهد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد پنالتی جنجالی بازی بیان کرد: در هر صورت باید به تصمیم داور احترام گذاشت. او هم مثل سایر افراد درون زمین، اشتباه می‌کند. این مسائل در طول نود دقیقه رخ می‌دهد. عملکرد پرسپولیس باید به گونه‌ای باشد که با زدن چند گل، خیال خود را از بابت برد راحت کند. تیم بزرگی مثل پرسپولیس نباید اجازه دهد که  کار به اینجا کشیده شود.

پرسپولیس-سپاهان

بازی خوب و جذابی خواهد شد

وطن‌خواه در رابطه با بازی بعدی پرسپولیس با سپاهان به گسترش نیوز گفت: سپاهان هم برای من عزیز و باارزش است. به هرحال هردو تیم در این فصل به خوبی تقویت شدند و جزو مدعیان اصلی هستند. بازی خوب و جذابی خواهد شد. البته نتیجه مساوی بین این دو تیم، برای من رضایت بخش‌تر است.

او در خصوص اردوی اتریش و دو دیدار دوستانه تیم ملی ایران عنوان کرد: بازی با سنگال را کامل دیدم. این بازی و همین‌طور بازی با سنگال محک خوبی برای تیم ملی بود اما باید این دیدارهای تدارکاتی زودتر برگزار می‌شد.

بازیکن اسبق تیم ملی در ادامه خاطرنشان کرد: در فاصله کم‌تر از دوماه تا شروع جام جهانی، آماده‌سازی تیم کار سختی است. ای کاش انتخاب سرمربی تیم ملی تا این حد طولانی نمی‌شد. آرزوی موفقیت تیم ملی را در جام جهانی دارم. امیدوارم که برای اولین بار از گروه خود صعود کنیم.

اسکوچیچ-و-طارمی

دخالت در کار سرمربی باعث تأسف بود

وطن‌خواه در ارتباط با نوع جدایی دراگان اسکوچیچ از تیم ملی گفت: یک اتفاق بد در اواخر حضور این مربی در ایران رخ داد؛ آن هم رفتار غیرحرفه‌ای برخی بازیکنان نسبت به او بود. اظهارنظر و دخالت ملی پوشان در امور فنی و بحث ماندگاری سرمربی تیم ملی، اتفاق بسیار عجیب و در عین حال باعث تأسف بود.

عضو هیئت مدیره باشگاه شاهین در پایان درباره قرعه ایران در جام جهانی قطر اظهار کرد: هر سه تیم قدرتمند هستند و برای حضور موفق در این مسابقات، برنامه ریزی خوبی داشتند. کار سختی در برابر این تیم‌ها داریم. امیدوارم که با آنالیز مناسب رقبا، بهترین نتایج را گرفته و به مرحله بعد راه پیدا کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها