|
کدخبر: 273485 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس در آینده قوی‌تر می‌شود / صادقی از همه بهتر بود / با بازگشت کی روش مخالفم

فنونی زاده؛ پیشکسوت پرسپولیس گفت: به عقیده من سعید صادقی بهترین بازیکن زمین بود. او ۲ گل زیبا زد و در مسیر کسب پیروزی، عالی کار کرد. این بازیکن هر هفته به بازیکن مدنظر هواداران، نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

ورزش پرسپولیس در آینده قوی‌تر می‌شود / صادقی از همه بهتر بود / با بازگشت کی روش مخالفم

نایب‌قهرمان فصل پیش با پیروزی قاطعانه برابر هوادار، صدرنشینی خود را در پایان هفته پنجم تثبیت کرد. شاگردان یحیی گل محمدی موفق به شکست تیم هوادار در ورزشگاه دستگردی شدند. قرمزهای پایتخت این بازی را خوب و هجومی آغاز کردند. آن‌ها مالک توپ و میدان بودند و درعین‌حال بر روی دروازه حریف خطرهایی را ایجاد کردند.

پرسپولیس در دقیقه ۱۳ توسط یورگن لوکادیا به گل رسید. مهاجم هلندی برای دومین بازی متوالی موفق به گلزنی شد تا شایستگی‌های خود را بار دیگر اثبات کند. در ادامه نوبت به طلسم شکنی دیگر خرید جدید پرسپولیس رسید. سعید صادقی پس از چند بازی ناکامی، سرانجام نام خود را در بین گلزنان این فصل پرسپولیس ثبت کرد.

او در دقیقه ۳۶ دومین گل تیم خود را وارد دروازه میلاد فراهانی کرد. این هافبک ۲۸ ساله و ملی‌پوش در نیمه دوم تیر خلاص را بر پیکر بی‌جان تیم هوادار زد. در دقیقه ۶۲، صادقی که روحیه بالایی از گل اول خود در این بازی گرفته بود، سومین گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

در انتهای بازی نیز داریوش شجاعیان، هافبک سابق استقلال، یکی از گل‌های سرخ‌پوشان را پاسخ داد. شجاعیان تک‌گل هوادار را در دقیقه ۸۲ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا دروازه بیرانوند برای نخستین بار در این فصل باز شود. پرسپولیس با این برد ۱۱ امتیازی شد و صدرنشینی خود را در این هفته قطعی کرد.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر عملکرد پرسپولیس در بازی با هوادار، گفت‌وگویی با مرتضی فنونی زاده پیشکسوت قرمزها انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس-هوادار

مالکیت توپ مثل قهرمانی در نیم‌فصل است

مرتضی فنونی زاده درباره بازی پرسپولیس و هوادار گفت: بازی در زمین ناهمواری برگزار شد. وضعیت چمن نامناسب بود. سازمان لیگ باید نسبت به این مسائل حساسیت و نظارت بیشتری داشته باشد. پرسپولیس باهدف کسب ۳ امتیاز، پا به این مسابقه گذاشته بود.

او ادامه داد: در نیمه اول تیم هوادار خوب کارکرد اما یک فوروارد تمام‌کننده نداشت. بازیکنان پرسپولیس با استفاده از دوندگی و کارهای تاکتیکی، موفق به پیش افتادن از حریف در نیمه اول شدند. پرسپولیس در هفته‌های پیش پیرامون مالکیت توپ خوب عمل کرده بود. منتها مالکیت به‌تنهایی سودی ندارد.

بازیکن اسبق پرسپولیس افزود: مالکیت مثل قهرمانی در نیم‌ فصل است. جام و موفقیت برای هیچ تیمی به همراه ندارد. تیمی در پایان فصل به قهرمانی می‌رسد که بازی مالکانه خود را با ایجاد موقعیت‌های زیاد همراه کند. پس از گل دوم کمی عقب نشستیم که آن‌هم طبیعی بود. در ادامه نیز سعید صادقی گل سوم را به زیبایی به ثمر رساند.

صادقی-پرسپولیس

صادقی از همه بهتر بود

فنونی‌زاده درمورد بازیکنان شاخص پرسپولیس مقابل هوادار بیان کرد: همه بازیکنان پرسپولیس خوب و در خدمت تیم بودند اما به عقیده من سعید صادقی بهترین بازیکن زمین بود. او ۲ گل زیبا زد و در راه به دست آمدن این پیروزی خارج از خانه، عالی کار کرد.

وی خاطرنشان کرد: صادقی هر هفته به بازیکن مدنظر هواداران، نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. هوادار نیز باهدف حداقل زمین مقابل پرسپولیس قرار گرفته بود. حدود ده دقیقه در بسته نگه‌داشتن دروازه خود موفق بود. پس از دریافت گل اول، کمی روبه‌جلو بازی کرد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد عملکرد یورگن لوکادیا و گلزنی مجدد او بیان کرد: از گلزنی دوباره لوکادیا خیلی خوشحال هستم. او هنوز به آمادگی ایده آل نرسیده اما حرفه‌ای و زهردار بودن او مشخص است. این مهاجم از توپ‌های داخل هجده‌ قدم به‌خوبی استفاده می‌کند. امیدوارم که این روند را در هفته‌های آتی ادامه دهد.

ثمره بازی شجاعانه را همه دیدند

فنونی‌زاده در مورد استفاده گل محمدی از یک هافبک تدافعی و پرهیز از بازی محافظه‌کارانه اظهار کرد: روند بازی‌های پرسپولیس راضی‌ کننده‌تر شده است. دیگر خبری از بازی با دو هافبک دفاعی نیست. در بازی با هوادار هم تا قبل از مصدومیت امید عالیشاه، با یک هافبک تدافعی بازی کردیم.

او یادآور شد: همگان ثمره چنین بازی شجاعانه و روبه‌جلو را در ۳ بازی گذشته حس کردند. البته بعد از مصدومیت امید و به بازی آمدن اسدبیگی، باز هم به سمت بازی محافظه‌کارانه رفتیم که این خوب نیست. توقع ما این است که حداقل در بازی‌های خانگی با یک هافبک دفاعی بازی کنیم.

فرجی-ولسیانی

عیار واقعی پرسپولیس به زودی مشخص می‌شود

مدافع پیشین قرمزهای پایتخت در مورد بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس با مدعیان اصلی قهرمانی عنوان کرد:  پرسپولیس تا به اینجا، تنها با یک تیم مدعی بازی کرده که آن تیم فولاد بود. البته فولاد باوجود مهره‌های باکیفیت، در آزادی به دنبال مساوی بود و اصلاً موفق به ارائه عملکرد مناسبی نشد.

فنونی‌زاده در ادامه اضافه کرد: پرسپولیس در برابر گل گهر، استقلال، سپاهان و مس رفسنجان، قطعاً کار سختی در پیش دارد. به نظر من باید منتظر باشیم که در بازی‌های آتی چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود. طبیعتاً شرایط پرسپولیس در هفته‌های پیش رو، بهتر خواهد شد. عیار ما در چنین بازی‌هایی مشخص می‌شود.

وی در مورد بازگشت احتمالی کارلوس کی روش گفت: با آمدن کی روش موافق نیستم. ماندن اسکوچیچ بیشتر به نفع تیم ملی است. با توجه به قرعه سخت ما در جام جهانی، با هر کادر فنی، کار دشواری در پیش داریم. در صورت برکناری اسکوچیچ، نظر من روی یک مربی ایرانی است. درمجموع ادامه کار با اسکوچیچ معقولانه‌تر است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها