|
کدخبر: 267487 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با کارشناس فوتبال ایران:

پرسپولیس تیم خوبی بسته است / اجازه دهید که اسکوچیچ کار کند / فدراسیون فریب ایجنت‌ها را نخورد

رضا وطن خواه بازیکن اسبق تیم ملی اظهار کرد: منتقدان مدام از این موضوع سخن می گفتند که اسکوچیچ در حد تیم ملی نیست. به نظر من مسئولان فوتبال ما نباید فریب ایجنت ها را بخورند. بنده به طور قطعی سرمربی فعلی تیم ملی را تایید نمی کنم اما حالا که ایشان تیم را به این مرحله رسانده، اجازه دهند که ایشان به کار خود ادامه دهد.

ورزش پرسپولیس تیم خوبی بسته است / اجازه دهید که اسکوچیچ کار کند / فدراسیون فریب ایجنت‌ها را نخورد

نزدیک به ۴ ماه تا آغاز رقابت های جام جهانی زمان باقی مانده و شرایط آمادگی سازی تیم ملی برای حضور در این تورنمنت، بسیار بد و نامطلوب پیش رفته است. در فیفا‌دی اخیر، تیم ملی ایران فقط موفق به انجام بازی با الجزایر شد. پس از منتفی شدن چندین  دیدار تدارکاتی مثل بازی با کانادا، سرانجام تیم ملی الجزایر حریف ایران شد.

مسئولان فدراسیون همانند گذشته دلایل غیر فوتبالی را مانع از برگزاری دیدارهای تدارکاتی اعلام کردند. در این بین میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون نیز در خصوص لغو برخی بازی های تدارکاتی ادعاهایی را مطرح کرده که بیشتر متوجه سرمربی تیم ملی می شود. شواهد و قرائن نشان می دهد که رابطه اسکوچیچ و فدراسیون نشین ها دیگر مثل سابق خوب و مثبت پیش نمی رود.

در هر صورت تیم ملی ایران با ارائه نمایشی ضعیف مقابل الجزایر شکست خورد و عملکرد ضعیف چند مهره اصلی موجبات انتقادات دوباره از کادرفنی را فراهم کرد. گرچه شکست در بازی دوستانه اهمیت چندانی ندارد و ذات برگزاری چنین دیدارهایی برای کشف نقاط ضعف تیم است اما برخی کارشناسان تصمیمات دراگان اسکوچیچ را در خصوص دعوت ملی پوشان و همچنین ترکیب اولیه، مورد نقد قرار دادند.

در روزهای اخیر زمزمه هایی مبنی بر تغییر احتمالی کادرفنی و روی کار آمدن کارلوس کی روش شنیده شده است. دو هفته قبل سیگنال هایی از سوی خانه ملت نیز در رابطه با برکناری اسکوچیچ داده شد. حالا در این زمان محدود تا شروع جام جهانی باید دید که تکلیف کادر فنی ایران چه خواهد شد. در نهایت تیم ملی به همراه مربی کروات راهی قطر می شود یا گزینه جدیدی، سکان هدایت ملی پوشان را به دست می گیرد. گسترش نیوز جهت بررسی بیشتر وضعیت فعلی تیم ملی ایران، گفت و گویی با رضا وطن خواه ملی پوش اسبق و پیشکسوت پرسپولیس انجام داده که در ادامه می خوانید.

رضا-وطن-خواه

وضعیت تیم های هم گروه ایران در جام جهانی

رضا وطن خواه بازیکن اسبق تیم ملی درباره قرعه ایران در جام جهانی گفت: از میان هم‌گروهی های ما در جام جهانی، سابقه بازی با آمریکا را در سال ۹۸ داریم. سبک بازی تیم های ولز و انگلستان نیز شباهت زیادی به یکدیگر دارد. استفاده از بازی مستقیم و ارسال های متعدد از کنار زمین، سالها در این تیم ها مورد استفاده قرار گرفته است. به هر حال مربیان تیم ملی بهتر از من به این قبیل مسائل آگاهی دارند و مطمئنا راهکارهایی برای مقابله با آن می اندیشند. جلوگیری از ارسال های خطرناک این دو تیم از جناحین باید در دستور کار قرار بگیرد. خوشبختانه دروازه بان بلند قامتی هم داریم و حضور آقای بیرانوند می تواند کمک حال خط دفاعی ما باشد.

او در مورد ساختار کنونی تیم ملی در قیاس با دوره های گذشته اظهار کرد: تیم فعلی در مقایسه با دو، سه دوره قبل که آقای دایی و کی روش حضور داشتند، نسبتا ضعیف تر است. امیدوارم که این بار با درایت کادرفنی و تلاش بازیکنان، به دور بعدی صعود کرده و به نوعی طلسم شکنی کنیم.

اسکوچیچ-تیم-ملی

اخراج اسکوچیچ تصمیم عاقلانه‌ای است؟

رضا وطن خواه در رابطه با احتمال برکناری اسکوچیچ به گسترش نیوز گفت: مطرح شدن چنین مسائلی عجیب و غیرقابل باور است. قبل از روی کار آمدن اسکوچیچ نیز، برخی افراد انتقادات زیادی از او می کردند. منتقدان مدام از این موضوع سخن می گفتند که این مربی در حد تیم ملی نیست. به نظر من مسئولان و متولیان فوتبال ما نباید فریب ایجنت ها را بخورند. بنده به طور قطعی سرمربی فعلی تیم ملی را تایید نمی کنم اما حالا که آقای اسکوچیچ تیم را به این مرحله رسانده، اجازه دهند که ایشان به کار خود ادامه دهد.

او در مورد شرایط پر‌ابهام فدراسیون فوتبال اظهار کرد: در ابتدا باید عرض کنم که مسئول فعلی فدراسیون در گذشته بازیکن من بوده و از لحاظ اخلاقی، انسان شایسته ای است. به هر حال شرایط طوری پیش رفته که آقای ماجدی عهده دار این مسئولیت شده و من به شخصه برای ایشان آرزوی موفقیت دارم. از آن جایی که مقوله مدیریت در تخصص من نیست، ترجیح می دهم که خیلی در این خصوص اظهارنظر نکنم و قضاوت در این باره را به صاحب نظران این حوزه بسپارم.

مطهری-و-گل-محمدی

جدایی حمید مطهری جای سوال داشت

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص شرایط سرخپوشان گفت: پیش از هر چیز به تیم استقلال و آقای مجیدی بابت قهرمانی در لیگ تبریک عرض می کنم. با اینکه موفقیت پرسپولیس، تراکتور و سپاهان برای من در اولویت است ولی به عنوان یک ایرانی، جدایی آقای مجیدی از استقلال برای من عجیب و ناراحت کننده بود. ضمن احترام برای مدیریت باشگاه پرسپولیس، خروج آقای مطهری و رفتن ایشان به باشگاه نساجی، در نظر بنده جای سوال داشت. به هر حال پرسپولیس بازیکنان خوبی را جذب کرده و نسبت به فصل پیش با پیشرفت قابل قبولی در ترکیب خود مواجه شده است. امیدوارم که پرسپولیس مثل سالیان قبل، عنوان قهرمانی را کسب کرده و جام را از رقیبِ قابل احترام پس بگیرد.

مدافع سال های دور تیم ملی و پرسپولیس در پایان اضافه کرد: در آخر برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که بالاخره موفق به صعود از گروه خود شود. ضمن احترام برای تیم استقلال، آرزوی قهرمانی و موفقیت برای باشگاه های پرسپولیس، تراکتور و سپاهان را دارم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها