|
کدخبر: 259996 سهیل فرزین

برگزارکننده اینوتکس ۲۰۲۲ در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

نمایش آخرین نوآوری و خلاقیت دانش بنیان های کشور در این رویداد بزرگ

سپاسدار گفت: شرکت های متفاوتی در این دوره از برگزاری اینوتکس حضور دارند؛ مجموعه های مختلفی از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان، بانک ها و شرکت هایی که در زمینه فعالیت های تجاری خلاقانه شناخته شده تر هستند از جمله این شرکت کنندگان هستند.

نمایشگاه نمایش آخرین نوآوری و خلاقیت دانش بنیان های کشور در این رویداد بزرگ

یازدهمین نمایشگاه بین ‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس روز گذشته ۲۰ اردیبهشت با حضور ۴۰۰ استارتاپ و شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود را آغاز کرد. در این رویداد شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها، شتابدهنده ها و مراکز نوآوری، سرمایه گذاران و مخترعان به معرفی جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه خود به مشتریان و جامعه نوآوری کشور خواهند پرداخت. خبرنگار گسترش نیوز پیرامون جزییات برگزاری این رویداد گفتگویی را با صالح سپاسدار برگزارکننده این رویداد نمایشگاهی ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: جامع ترین نمایشگاه نوآوری و فناوری کشور افتتاح شد

سپاسدار در ابتدای این گفتگو با بیان اینکه نمایشگاه اینوتکس نمایشگاه نوآوری و خلاقیت است، اظهار داشت: در این دوره از برگزاری این رویداد، همه شرکت ها سعی کرده اند محصولات و خدمات نوآورانه ای را نمایش دهند و در معرض دید عموم بگذارند و با افرادی که از قبل در ارتباط بودند و یا می خواهند در آینده با آنها ارتباط بگیرند دیدار کنند.

صالح-سپاسدار

وی در تشریح جزییات برگزاری این رویداد عنوان کرد: نمایشگاه در چند بخش برگزار می شود. یک بخش نمایشگاهی که هدف آن مثل نمایشگاه های دیگر تعامل شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان با یکدیگر، نمایش کالا و خدمات است. بخش های مختلف رویدادی را نیز در این نمایشگاه پیش بینی کرده ایم. در همین راستا یک رویداد به نام استیج را برنامه ریزی کرده ایم که در مدت زمان برگزاری این رویداد روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر در قالب پنل، صحبت و سخنرانی می کنند. رویداد ایستگاه آینده نیز به رویداد های پیش رو و یا رویداد های آینده نزدیک و آینده دور می پردازد. رویداد حکمرانی که با نام جی فروم شناخته می شود را نیز تعریف کرده ایم. در این بخش قرار است افرادی که در قانون گذاری دخیل هستند با دست‌اندرکاران بخش خلاقیت و نوآوری در همه صنایع در ارتباط باشند و در قالب گفتگوهای دوستانه برای مشکلات و چالش های موجود راه حل پیدا کنند.

احصا نیازهای تکنولوژیک شرکت های دانش بنیان

این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه افزود: یک بخش دیگر با عنوان سراج نیز در این دوره از برگزاری اینوتکس تعریف کرده ایم. در این قسمت سخنرانی معکوس خواهیم داشت. با برگزاری این بخش درصددیم تا شرکت هایی که به دنبال تکنولوژی جدید هستند نیاز خود را مطرح کنند و کسانی که توان و خلاقیتش را دارند با خلق ارزش، آن تکنولوژی را ایجاد کنند. در بخش نمایشگاهی نیز شرکت ها، کالاها و یا خدماتشان را به نمایش می گذارند. شرکت های متفاوتی در این دوره از برگزاری اینوتکس حضور دارند؛ مجموعه های مختلفی از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان، بانک ها و شرکت هایی که در زمینه فعالیت های تجاری خلاقانه شناخته شده تر هستند از جمله این شرکت کنندگان هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار گسترش نیوز مبنی بر اینکه مهمترین و بارزترین وجه تمایز این دوره از برگزاری نمایشگاه نسبت به دوره های قبلی چیست،‌ گفت: ما باید همواره تلاش کنیم تا اقدامات امروزی ما نسبت به اقدامات قبلی بهتر و با ارزش افزوده بیشتری باشد. ما هم از همه توانمان استفاده کرده ایم تا شرایط خوبی را برای برگزاری این رویداد ایجاد کنیم. بنابراین اینکه این نمایشگاه چه مزیت هایی نسبت به دوره های قبلی داشته سوالی است که شرکت کنندگان در این رویداد باید پاسخ آن را بدهند ولی قطعا تلاش شده نسبت به دوره های گذشته اتفاقات بهتری رقم بخورد.

ظرفیت های پارک علم و فن آوری پردیس

سپاسدار در بخش دیگری از صحبت های خود به ظرفیت های پارک علم و فن آوری پردیس نسبت به برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: سابق بر این برگزاری این رویداد در مکان های نمایشگاهی با محدودیت هایی روبرو بود. بنابراین پارک فناوری پردیس تصمیم گرفت در فضایی که بزرگترین پارک علم و فن آوری است زیر ساختی برای رویداد آماده کند تا محدود به فضاهای معمول نباشد. البته به عقیده من هیچ کدام از سایت های نمایشگاهی نباید با محدودیت های دست و پا گیر روبرو باشند. نمایشگاه ها و رویداد ها باید به واسطه ماهیت اصلی خود متفاوت از هم باشند. اینکه به واسطه قوانین و چهارچوب ها و آیین نامه ها یونیفرم یکسان بر تن همه نمایشگاه ها بکنیم قطعا باعث از دست رفتن خلاقیت خواهد شد. رویداد ها متفاوت از هم هستند و باید خلاقیت بر آنها تاثیر بگذارد و بر اساس ماهیت خود لباسی متفاوت به تن کنند. قوانین نمایشگاهی ما باید عوض شود. قانون ما به بیست تا سی سال پیش بر می گردد و امروز باید متفاوت تر به نمایشگاه‌ ها نگاه کرد.

وی افزود: سال ها برای نمایشگاه ها زحمت کشیده می شود تا به یک برند تبدیل شوند. برای اینکه یک برند به دوره رشد خود برسد باید این امکان را داشته باشد که تغییر کند. بنابراین از قانون گذاران و سیاست گذاران نمایشگاهی خواهش می کنم که اجازه پوست اندازی رویدادها را فراهم کنند.

لزوم حمایت از دانش بنیان ها

این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه به بیان مهمترین چالش شرکت های دانش بنیان پرداخت و گفت: محدودیت ها برای این شرکت ها زیاد است. نرخ موفقیت در یک محصول یا کالایی با پایه علمی نرخی کوچک است و این ها نیاز به حمایت دارند تا بتوانیم با خلق ارزش از خروج ارز جلوگیری کنیم. باید به شکل گیری ایده های جدید کمک کنیم. یعنی ما آمادگی بالای ۹۰٪ شکست در خلاقیت های جدید را داشته باشیم ولی با این اطمینان به مساله نگاه کنیم که ده درصد باقیمانده ارزش آفرین است و برای کشور ارزشمند خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها