|
کدخبر: 259283 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گلستان؛

مسئولان این صنعت را به چشم دکان می بینند!

یزدی گفت: به نظر می رسد به صنعت نمایشگاهی کشور به چشم یک دکان نگاه می شود و از این رو افراد غیر متخصص در این حوزه تصمیم گیری می کنند.

نمایشگاه مسئولان این صنعت را به چشم دکان می بینند!

سال گذشته بسیاری از سایت های استانی نتوانستند فعالیت داشته باشند یا فعالیت آن ها جسته و گریخته بود. شیوع ویروس کرونا ضربه ای غیرقابل باور به بدنه صنعت نمایشگاهی وارد کرد و در این میان و با گذشت بیش از دو سال از شیوع این ویروس و همچنین شروع سال جدید، سایت های نمایشگاهی اغلب استان ها هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده اند. خبرنگار گسترش نیوز پیرامون آخرین وضعیت فعالیت سایت نمایشگاهی استان گلستان گفتگویی را با مهرداد یزدی مدیرعامل این سایت، ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

برگزاری رویدادهای تخصصی در سایت گلستان

یزدی در ابتدای این گفتگو با بیان اینکه ما در سال گذشته موفق شدیم رویداد های تخصصی خود را برگزار کنیم، گفت: به علت شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا رویدادهای عمومی مانند نمایشگاه های فروش عام، بهاره و جهیزیه و برگزار نشدند.

مهرداد-یزدی

وی افزود: امسال هم ما با احتیاط تقویمی را در کارگروه توسعه صادرات استان مصوب کرده ایم و با توجه به شرایط سعی می کنیم کلیه نمایشگاه های تقویم را برگزار کنیم مگر اینکه اتفاقات غیر منتظره ای رخ دهد. ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا به اقتضای اتفاقات روز خود را تطبیق دهیم. همان طور که امروزه کاستی های زیادی وجود دارد  ولی سکوت کرده ایم؛ چون باید شرایط کشور را درک کنیم و اگر خارج از این اتفاقی بیفتد ما شعاری نمی دهیم و بزرگنمایی نمی کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه استان گلستان در ادامه به بیان چالش های این صنعت پرداخت و گفت:  از نظر مالی اگر برای این صنعت واقعا ارزش قائل شوند و آن را صنعت بنامند و بپذیرند که این بخش یک صنعت است می تواند در بسیاری از بخش ها تاثیر گذار باشد و تا حدودی برخی از مشکلات مالی و سایت های ضعیف را حل کند. اما در مورد مسائل فنی نمایشگاه متاسفانه برخی از شرکت ها روابطی بسیار قوی با سازمان دارند و عملا سازمان تنها در خدمت این شرکت ها است و هیچ بهایی به ما نمی دهد و حتی در ابلاغیه های نمایشگاه ها تقویمی را با تاخیر به ما می دهند و تاثیری برای ما ندارد. به ما اعتماد ندارند و ما را حذف می کنند و انگار نه انگار که ما حرفی می زنیم.

یزدی افزود:  نمایشگاه های رتبه بالای کشور به راحتی تاریخ های برگزاری رویدادهای خود را برای بار دوم و سوم عوض می کنند و بدون ملاحضه ما تقویم را تغییر می دهند و وقتی معترض می شویم جوابی نمی گیریم. این کار ها درست نیست. یکی از قابلیت های ما بحث رفتاری است؛ اگر ما نتوانیم با خودمان رفتار خوبی داشته باشیم آیا می توانیم با مردم رفتار خوبی داشته باشیم. رفتار مدیریتی از عمل ما شروع می شود و بعد رفتار با مشتری است. این مسائل زیاد است و همه با آن آشنا هستند ولی متاسفانه در این حزوه افرادی کار خود را راحت تر از ما انجام می دهند ولی بهترین کار برای ما این است که مهر سکوت بزنیم تا اینکه خود را درگیر کنیم. چند بار معترض شدیم و دقیقا نتیجه عکس گرفتیم.

غفلت سیاست گذاران از صنعت نمایشگاهی

وی همچنین گفت: به نظر می رسد این موارد به غفلت سیاست گذاران ما در صنعت نمایشگاهی بر می گردد شاید به این صنعت به چشم یک دکان نگاه می شود و از این رو افراد غیر متخصص در این حوزه تصمیم گیری می کنند.

مدیرعامل نمایشگاه استان گلستان تصریح کرد: در بخش مجری ها ما بسیار اذیت شده ایم و تمامی کارهای آن ها در جهت بی قانونی و زیر پا گذاشتن ضوابط نمایشگاه ها است. در نمایشگاه ها فعالیت ها بدون قانون هستند و در این شرایط مجری ها میدان می گیرند و با قلدری تمام می خواهند خواسته های خود را پیش ببرند و ضوابط نمایشگاه را زیر پا بگذارند. ولی متاسفانه این قشر مورد حمایت هستند و برای خود برند و پرستیژی ایجاد کرده اند. در چند تجربه ای که مجبور شده بودیم با آن ها کار کنیم در نهایت به این نتیجه رسیدیم که مستقل کار کنیم و برای خودمان کار کنیم. برخی از این آقایان ارتباطاتی قوی دارند و کارشان خوب پیش می رود.

وی در پایان تاکید کرد: بدون شک همه افراد مانند یک دیگر نیستند. از همین رو، روی صحبت و منظور من با همه نیست و نباید همه را به یک چشم دید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها