|
کدخبر: 259848

اختصاصی‌ گسترش نیوز:

حذف یارانه ها به نفع این شرکت ها است

ستاری گفت: سالیان سال به اشتباه فرهنگ اقتصاد نفتی به ما تحمیل شده است.

اقتصاد حذف یارانه ها به نفع این شرکت ها است

سورنا ستاری امروز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه اینوتکس در محل پارک فناوری پردیس اظهار داشت: امروزه پنج شرکت فناور در کشور ما به واسطه داشتن فناوری روز دنیا اقدام به ساخت واکسن کرونا کرده اند. به عقیده من بحث اقتصاد دانش بنیان که با ابتکار رهبری به عنوان یکی از پایه های حکومت پایه ریزی و برنامه ریزی شده است بیشتر از اینکه یک موضوع اقتصادی باشد، مبحثی فرهنگی است. چرا که سالیان سال به اشتباه فرهنگ اقتصاد نفتی به ما تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه شرکت های فناور و دانش بنیان سیمرغی هستند که از دل خاکستر بیرون آمده اند، تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جدید کسب اقتصادهای بزرگ است. امروزه مباحث حذف یارانه ها مطرح شده است. این موضوع بزرگترین فرصت برای شرکت های دانش بنیان است تا با استفاده از این ظرفیت بتوانند نقش خود در توسعه اقتصادی کشور را ایفا کنند.

معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت: ما باید از اقتصاد ۳۰۰ هزار میلیارد دلاری در سال ۹۹ به عدد بسیار قابل توجه تری دست پیدا کنیم. دانش بنیان ها باید در این راه نقش بسیار پررنگ و ویژه ای ایفا کنند.

ستاری در پایان تاکید کرد: با جهت گیری هایی که امروزه در فضای علمی و دانشگاه های کشور رخ داده من مطمئنم که آینده روشنی در انتظار شرکت های دانش بنیان کشور است. امیدوارم در این دوره از برگزاری این رویداد نیز اتفاقات مثمرثمری برای فعالان این حوزه رخ دهد‌

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها