|
کدخبر: 258362 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با مدیرعامل نمایشگاه سیستان و بلوچستان؛

صنعت نمایشگاهی؛ محور توسعه این استان محروم خواهد شد

قادربخش کهرایی گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت سیستان و بلوچستان به یکی از استان های موفق در حوزه معادن، اکتشاف، بهره برداری و مهم تر از همه آنها ایجاد اشتغال پایدار برای مردم و جوانان تبدیل شود.

نمایشگاه صنعت نمایشگاهی؛ محور توسعه این استان محروم خواهد شد

معدن یکی از مهمترین بخش ها و ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان به شمار می رود؛ چرا که این استان در این حوزه از ظرفیت های فراوانی بهره می برد و طی سال های اخیر توجه ویژه دولت به استان سبب شد تا اقدامات قابل توجهی توسط سازمان ها و شرکت های مختلف در خصوص اکتشافات و استخراج انجام شود. نقش نمایشگاه ها نیز در معرفی ظرفیت های مختلف این استان بسیار ویژه و پررنگ است. با توجه به نزدیک شدن به برگزاری نمایشگاه معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته در سایت نمایشگاهی این استان،  گفتگویی را با قادربخش کهرایی مدیرعامل این سایت ترتیب داده ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

قادربخش کهرایی در این گفتگو اظهار داشت: سایت جدید ما به تازگی به بهره برداری رسیده و امکانات آن به روزرسانی شده است. سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا موفق به برگزاری نمایشگاه های از پیش تعیین شده نشدیم. اما امیدواریم که در سال جاری و با بهبود شرایط برنامه های خود را به سر انجام برسیم. در همین راستا تقویم نمایشگاهی خود را که شامل ۲۱ عنوان رویداد نمایشگاهی است تدوین کرده ایم و به امید خدا برگزار خواهیم کرد.

ظرفیت های نمایشگاهی استان سیستان و بلوچستان

وی در ادامه به ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: این استان رنگین کمانی از معادن کشور را دارد. از این رو برگزاری نمایشگاه معدن در این استان همواره جزو پرمخاطب ترین و با کیفیت ترین رویدادهای نمایشگاهی در این حوزه بوده است. به عقیده من با برگزاری دومین نمایشگاه معدن سیستان و بلوچستان و تلاش مسئولان و سیاست گذاران استانی و کشوری تمام ظرفیت های بالقوه معدنی در این استان محروم به بالفعل تبدیل شده است. امیدواریم با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت سیستان و بلوچستان به یکی از استان های موفق در حوزه معادن، اکتشاف، بهره برداری و مهم تر از همه آنها اشتغال پایدار برای مردم و جوانان تبدیل شود.

مدیرعامل نمایشگاه سیستان و بلوچستان همچنین گفت: ما نیز باید با نمایش ویترینی از معادن استان، شرکت های برند کشور را برای سرمایه گذاری به این استان جذب کنیم. ما در بخش معادن استان نیاز مبرم به سرمایه گذار داریم. البته استاندار محترم استان نیز در این راستا تلاش های بسیار زیادی انجام داده اند و در همین راستا چشم انداز بسیار روشنی برای سرمایه گذاری و رشد بخش معدن در این استان دور از ذهن نیست.

ایجاد پایانه صادراتی در نمایشگاه ها

 کهرایی به در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت کنونی صنعت نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته شیوع ویروس کرونا تمام سایت های نمایشگاهی کشور را تحت تاثیر قرار داد. اما امروزه و باتوجه به واکسیناسیون گسترده ای که انجام شده شرایط رو به بهبود حرکت می کند.  سیستان و بلوچستان دارای موقعیت خوب جغرافیایی است و همچنین با دو کشور پاکستان و افغانستان نیز مرز مشترک دارد. از این رو می توان از ظرفیت این استان به عنوان پایانه صادراتی در نمایشگاه ها استفاده کرد. همچنین می توان از نمایندگان و هیئت های تجاری این کشورها و حتی عمان برای حضور در نمایشگاه های سیستان و بلوچستان استفاده کرد. با استفاده از ظرفیت این پایانه صادراتی می توان هیئت های تجاری را به نمایشگاه های کراچی در کشور پاکستان و پس از تثبیت شرایط در افغانستان به نمایشگاه های این کشور اعزام کرد.

مدیرعامل نمایشگاه سیستان و بلوچستان همچنین گفت: ما در سایت سیستان و بلوچستان در صددیم تا روند برگزاری رویدادهای نمایشگاهی را به سمت تخصصی شدن سوق دهیم. در همین راستا قصد داریم با دوری از برگزاری رویدادهای عمومی خاص به سمت برگزاری نمایشگاه های تخصصی و جذب شرکت های برند و مطرح کشوری برای سرمایه گذاری در استان سیستان و بلوچستان حرکت کنیم. این شرکت های بزرگ می توانند با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های سیستان و بلوچستان اعم از منابع طبیعی، نیروهای انسانی و زیرساخت هایی از جمله راه آهن، انتقال آب از چابهار به سمت چابهار، احداث و تکمیل بزرگراه ها و که توسط دولت در حال انجام است به رشد صنایع مختلف و همچنین اقتصاد این استان کمک کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها