|
کدخبر: 119456

چطور صنعت نمایشگاهی را از انزوا خارج کنیم

سید رضا قندیلی – معاون امور نمایشگاهی سایت بین‌المللی گرگان

شاید تحریم‌ها باعث شد فعالیت‌ها و اقدامات بی‌وقفه صنعت نمایشگاهی ایران با شرایط موجود در جهان به خوبی وایرال نشود، اما بی‌گمان برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در سراسر دنیای امروز جزء اصلی جهت دهی تولید تلقی می‌شود و تمامی کشورها نظیر چین، هنگ کنگ، روسیه توانستند با انجام اقداماتی نظیر آنچه در ایران اتفاق افتاده و با استانداردها و زیرساختهای قوی دست به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بزنند.

سیدرضاقندیلی

اخیرا ویدیویی از نمایشگاه یوروشو مسکو منتشر شده که در آن موارد مهمی به چشم می‌خورد. برگزارکنندگان رویداد یوروشو، با استفاده از زیرساخت هایی نظیر کانترهای ریجستری، ورود تک به تک بازدیدکنندگان تخصصی به صورت هماهنگ و صف بندی شده را برنامه‌ریزی کردند.

در مسیر پروتکل‌های بهداشتی همچنین انجام غربالگری تست دمای بدن، دریافت تاییدیه‌های ورود تمامی مشتریان این نمایشگاه، ایجاد جایگاه برای هر فرد در زمان ورود و... موجبات حضور بیشتر نمایندگان تولیدکنندگان داخلی کشور روسیه در این نمایشگاه به خوبی فراهم شده و ثابت می‌کند که صنعت نمایشگاهی برای هرکشور به جهت دهی تولید کمک می‌کند و برای ما به جهش تولید ختم می‌شود.

بطور قطع، با الهام گرفتن از اینگونه اقدامات که به موازات کاهش نرخ ابتلا و کنترل وضعیت موجود در کشور روسیه زمینه ساز برگزاری موفق نمایشگاه‌های تخصصی شده است، می‌توان بهتر تصمیم گرفت و از ادامه روند موجود برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در ایران با الزام به حفظ استانداردها و پیاده‌سازی پروتکل‌های بهداشتی و حتی نوآوری‌های دیجیتالی دفاع کرد. چنین روندی قطعا نگرانی تولیدکنندگانی را که هرسال در رویدادهای نمایشگاهی کشور مشارکت دارند برطرف کرده امیدواری لازم را در این شرایط به وجود می‌آورد و سبب حفظ مسیر رقابت و تجارت شود.

امیدوارم کمیته‌ای در قالب ستاد برگزاری نمایشگاه‌ها در شرایط کرونا در کشور جهت ارائه مجوز پیاده‌سازی پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر این روند تشکیل شود و با همکاری تمامی مراکز نمایشگاهی در کشور جانی تازه به صنعت نمایشگاهی کشور بدهد.

 

 

نویسنده: سید رضا قندیلی
  • ۲۰۱۴ ارسالی در

    یه اشغال با کلی مشکل اخلاقی

  • ناشناس ارسالی در

    و لا یمکن الفرار من.....

ارسال نظر