|
کدخبر: 102215

آغاز فعالیت‌ های نمایشگاهی در مشهد + جزییات

نخستین نمایشگاه دستاوردهای مقابله با کرونا با شعار "کرونا، فرصت همدلی، تولید و خدمت" همزمان با دهه کرامت تیر ماه امسال در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

نمایشگاه آغاز فعالیت‌ های نمایشگاهی در مشهد + جزییات

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی روز دوشنبه در نشست اعضای ستاد برگزاری این نمایشگاه گفت: این استان در همه بخش‌های اقتصادی مرتبط با کرونا اعم از تامین، توزیع و نظارت بر اقلام پیشگیری و مقابله با کرونا منحصر به فرد بود.

علی رسولیان افزود: در مدت شیوع کرونا اقدامات موثری پیرامون تامین و توزیع و نظارت بر اقلام و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در بخش پیشگیری و درمان کرونا انجام گرفت.

وی ادامه داد: برای اینکه اطلاع رسانی مناسبی پیرامون دستاوردها و اقدامات خراسان رضوی در دوران کرونا انجام گیرد و همه آنها در معرض نمایش باشد، برپایی نخستین نمایشگاه دستاوردهای مقابله با کرونا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برنامه‌ریزی شد.

محمدرضا مس فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای مقابله با کرونا ضمن معرفی قابلیت‌های استان در مدیریت حوادث، می‌تواند شروع خوبی برای بازگشایی نمایشگاه بین‌المللی مشهد پس از تعطیلی‌های اجباری ایام کرونا باشد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز در این نشست گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند گامی مثبت در راستای نشان دادن آخرین دستاوردهای تولیدات تجهیزات پزشکی در دوران شیوع ویروس کرونا باشد.

سعید صیفی حفظ سلامت غرفه داران و بازدید‌کنندگان نمایشگاه را یک ضرورت دانست و افزود: هدف از برپایی نمایشگاه ارائه دستاوردهای مقابله با کرونا ایجاد فرصتی است تا ضمن عمل به تعهدات اجتماعی خود در شرایط مدیریت بحران، از اقدامات و نقش آفرینی‌های دستگاه‌های اجرایی در کنار مدافعان سلامت قدردانی شود.

وی همچنین معرفی طرح‌های پژوهشی مهم و دستورالعمل‌های حوزه مقابله با کرونا را از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه ذکر و بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته دوره‌های آموزشی رایگان برای عموم مردم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور افزایش سطح آگاهی در مقابله با ویروس کرونا نیز برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۸۷۸ نفر رسیده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر