|
کدخبر: 102430

صادرات نفت عراق کاهش یافت

وزارت نفت عراق اعلام کرد: در حالی که تولیدکنندگان اوپک، نفت را به قیمت ۲۱ دلار برای هر بشکه می‌فروشند، صادرات نفت عراق در ماه مه ۶.۶ درصد کاهش یافت.

نفت و انرژی صادرات نفت عراق کاهش یافت

وزارت نفت عراق اعلام کرد که صادرات نفت این کشور، به استثنای اقلیم کردستان، در ماه مه ۶.۶ درصد کاهش یافت، زیرا تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، نفت را با قیمت ۲۱ دلار برای هر بشکه فروختند.

این وزارتخانه (دوشنبه، ۱۲ خردادماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: صادرات نفت عراق در ماه مه به‌طور میانگین ۳ میلیون و ۲۱۲ هزار بشکه در روز بود.

صادرات نفت عراق در ماه آوریل، ۳ میلیون و ۴۳۸ هزار بشکه در روز بوده است.

عراق توافق کرده بود که در ماه مه و ژوئن به‌عنوان بخشی از توافق کاهش تولید اوپک پلاس، مبنی بر کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز در ماه‌های مه و ژوئن، تولید خود را روزانه یک میلیون و ۶۱ هزار بشکه کاهش دهد.

عراق که آمار تولید خود را منتشر نمی‌کند، طبق توافق اوپک پلاس باید در ماه‌های مه و ژوئن، ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار بشکه در روز نفت عرضه کند.

این کشور بیشتر سال گذشته در تلاش بوده است سهمیه خود در توافق پیشین اوپک پلاس را رعایت کند. عراق و عربستان سعودی در ۲۳ ماه مه (سوم خردادماه) بر تعهد خود بر سهمیه کاهش تولید اوپک تأکید کردند.

منبع: مهر

ارسال نظر