|
کدخبر: 102416

نقش وزارت امور خارجه در توسعه صادرات کشور

عضو کمیته توسعه صادرات اتاق بازرگانی اظهارکرد: وزارت امور خارجه باید با وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی ارتباط مطلوب و تنگاتنگی را داشته باشد و امیدوار هستیم که کمیته توسعه صادرات اتاق بازرگانی بتواند سطح همکاری‌ها را افزایش دهد.

تجارت نقش وزارت امور خارجه در توسعه صادرات کشور

سجاد نیاورانی با اشاره به انتصاب سرپرست جدید وزارت صمت، گفت: سرپرست جدید این وزارتخانه در حوزه صادرات نظرات مترقی دارند.

وی افزود: آقای مدرس خیابانی در نخستین گام سرپرستی به سمت زیرساخت‌های صادرات آمدند و از مشکلات مختلف موجود در شرکت‌ها بازدید کردند.

عضو کمیته توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که حوزه صادرات با برخی از مشکلات قدیمی و کهنه دست و پنجه نرم می‌کند، اظهارکرد: امید داریم که افراد مشغول در دستگاه‌های اجرایی مختلف مشکلات کهنه حوزه صادرات را مورد توجه قرار دهند و معضلات را رفع کنند.

وی با اشاره به مشکلات جدید صادرات در ایران، عنوان کرد: شرایط پساکرونا حوزه صادرات را با مشکل مواجه می‌کند.

سجاد نیاورانی با اشاره به این که بسته‌بندی محصولات صادراتی باید به تناسب شرایط کرونا تغییر کنند، تصریح کرد: درحال‌حاضر تمامی فرآیندهای تولید و ارسال کالاهای مختلف باید به تناسب شرایط جدید تنظیم شوند.

وی تاکید داشت: سازمان گمرک باید برای ضد عفونی کردن کانتینرها ظرفیت‌های جدید را ایجاد کند.

عضو کمیته توسعه صادرات اتاق بازرگانی اضافه کرد: متاسفانه وزارت امور خارجه در برخی از مواقع خودش را در مسائل مرتبط با بازرگانی عقب می‌کشد، اما امروزه با جلسه‌های برگزار شده توسط سرپرست جدید وزارت صمت قرار بر این شده که برخی از مشکلات مرتبط با حوزه بین‌الملل با همکاری وزارت امور خارجه برطرف شوند.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر وزارت امور خارجه در بیشتر کشورها، به تناسب مسائل مرتبط با حوزه بازرگانی سیاست‌های خود را پیش می‌برند.

عضو کمیته توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران افزود: وزارت امور خارجه باید با وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی ارتباط مطلوب و تنگاتنگی را داشته باشد و امیدوار هستیم که کمیته توسعه صادرات اتاق بازرگانی بتواند سطح همکاری‌ها را افزایش دهد.

وی تاکید داشت: ما باید با اهتمام به تجارت‌های نوین جهانی بتوانیم بازارهای صادراتی ایران را حفظ کنیم.

نیاورانی با اشاره به این که کمیته توسعه صادرات اتاق بازرگانی زیر نظر سرپرست جدید وزارت صمت تشکیل شده است، عنوان کرد: اعضای این کمیته توسط آقای مدرس خیابانی مشخص می‌شوند.

وی افزود: در این کمیته قرار است که از نمایندگان تنظیم بازار حضور داشته باشند، چرا که ما باید صادرات را با موقعیت تنظیم بازار به تعادل برسانیم.

عضو کمیته توسعه صادرات اتاق بازرگانی اضافه کرد: امیدوارم که در هفته آینده نخستین جلسه این کمیته را برگزار کنیم.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر