|
کدخبر: 191674

اتحاد جهانی با بیت کوین شکل می گیرد؟

مدیرعامل توییتر و اسکوئر، جک دورسی یکی از طرفداران بیت کوین است و حالا در توییتی ادعا کرده که این رمزارز در نهایت جهان را متحد خواهد کرد.

فناوری اتحاد جهانی با بیت کوین شکل می گیرد؟

رمزارزها در ماه‌های گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرده‌اند. برای مثال بیت کوین به عنوان باارزش‌ترین رمزارز بازار در مدت کوتاهی نیمی از ارزش خود را از دست داد، هرچند در حال حاضر وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارد. افراد تاثیرگذار زیادی طرفدار رمزارزها هستند که از میان آن‌ها می‌توان به ایلان ماسک و جک دورسی اشاره کرد.

حالا جک دورسی در توییتی دوباره از بیت کوین حمایت کرده و آن را وسیله‌ای برای متحد کردن کشورها و در نهایت جهان عنوان کرده:

«بیت کوین یک کشور عمیقا دو قطبی شده را متحد خواهد کرد و در نهایت جهان را متحد می‌کند.»

جک دورسی بیت کوین

دورسی بطور خاص به کشوری اشاره نکرده، اما با توجه به شکست سناتورهای آمریکا برای افزایش دخالت دولت این کشور در بازار رمزارزها، به نظر می‌رسد منظور مدیرعامل توییتر ایالات متحده باشد.

این اولین باری نیست که دورسی بیت کوین را یک راه‌حل جهانی توصیف می‌کند چرا که برای مثال در کنفرانس بیت کوین در ژوئیه گفته بود که امیدوار است که بیت کوین باعث صلح جهانی شود:

«ایلان ماسک این موضوع را زودتر گفته بود. ما همه این خشونت‌های انحصاری را داریم و هر فردی بطور جداگانه قدرتی ندارد. این حجم از هزینه و حواس‌پرتی که از سیستم پولی کنونی ما نشات می‌گیرد، واقعی است و توجه ما را از مشکلات بزرگتر دور می‌کند، برخی مشکلات بزرگی که ایلان سعی در رفع آن‌ها دارد، مانند سفرهای بین سیاره‌ای.

تمام این حواس‌پرتی‌هایی که باید روزانه با آن‌ها سروکار داشته باشیم، ما را از اهداف بزرگتری که روی زندگی تمام افراد روی این کره تاثیر می‌گذارد، دور می‌کند. شاید این موضوع کمی مضحک به نظر برسد، اما وقتی مشکلات اساسی و پایه را برطرف کنید، بقیه چیزها بطور چشمگیری بهبود پیدا می‌کنند. این کار به زمان نیاز دارد، اما امید من صلح است.»

در حال حاضر نمی‌دانیم بیت کوین، رمزارزی که ارزشی نزدیک به ۴۵ هزار دلار دارد و البته استخراج آن بعضا آسیب‌های زیادی به محیط زیست وارد می‌کند، چگونه می‌تواند برخی مشکلات بنیادی جهان را حل کند و منجر به اتحاد و صلح جهانی شود. شاید در آینده دورسی اطلاعات بیشتری درباره دیدگاه‌هایش منتشر کند.

 

منبع: دیجیباتو

ارسال نظر