|
کدخبر: 191427

این ۵ رمزارز را دنبال کنید

صعود بیت کوین به بالای تراز ۴۵۰۰۰ دلار نشان می دهد که احساسات کوتاه مدت حاکم بر بازار مثبت شده است و این امر باعث افزایش علاقه به خرید این ارز رمزپایه در سراسر جهان شده و سرمایه بازار رمزنگاری را به بیش از ۱.۸ تریلیون دلار رسانده است.

فناوری این ۵ رمزارز را دنبال کنید

روز ۷ آگوست (۱۶ مرداد)، اتریوم (ETH) که تحت تأثیر راه اندازی هارد فورک لندن قرار داشت، از مرز ۳۰۰۰ دلار عبور کرد، در حالی که افزایش قیمت بزرگترین آلتکوین بازار بدون تردید یک نشانه مثبت تلقی می شود، داده های درون زنجیره ای از امکان رزرو دریافت سود در کوتاه مدت خبر می دهند.

به گفته لکس موسکوفسکی (Lex Moskovski)، مدیر ارشد سرمایه گذاری Moskovski Capital، شاخص درصد آدرس های روی سود اتریوم متعلق به پلتفرم تحلیلی گلاسنود به بیش از ۹۶.۴ درصد افزایش یافته است که در اصل منطقه قرمز رنگی است که از قدیم با نقاط اوج محلی همراه است”.

در حالی که ممکن است پرایس اکشن کوتاه مدت نوسانی و بی ثبات باشد، چشم اندازی بلند مدت بازار مثبت به نظر می رسد. گزارشات حاکی از آن هستند که صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر (VC) در نیمه اول سال جاری، ۱۷ میلیارد دلار در شرکت های بلاک چین سرمایه گذاری کرده اند. این مبلغ تقریباً برابر کل سرمایه گذاری های صندوق های VC در تمام سال های گذشته است که در مجموع نشان دهنده چشم انداز صعودی آینده می باشد.

در ادامه نمودارهای ۵ ارز رمزنگاری شده برتری را بررسی کنیم که ممکن است در کوتاه مدت عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

روز ششم آگوست (۱۵ مرداد) قیمت بیت کوین بالاتر از مقاومت ۴۲۴۵۱.۶۷ دلار شکست که نشان می داد گاوها تلاش دارند یک روند صعودی جدید را آغاز کنند. اکنون به احتمال زیاد خریداران در میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۴۴۸۷۹ دلار) با مقاومت سختی روبرو خواهند شد.

اگر قیمت از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه کاهش یابد اما به زیر سطح شکست ۴۲۴۵۱.۶۷ دلار نرسد، نشان می دهد که احساسات حاکم بر بازار از فروش هنگام افزایش قیمت، به خرید در افت قیمت تغییر کرده است. این امر احتمال شکست SMA-۲۰۰ را افزایش می دهد.

اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز BTC/USDT می تواند به منطقه مقاومت بالاسری در ۵۰۰۰۰ تا ۵۱۴۸۳ دلار وارد شود. این سطح می تواند دوباره به عنوان یک مقاومت سخت عمل کند اما اگر گاوها موفق شوند افت بعدی را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه متوقف کنند، این روند صعودی ادامه پیدا خواهد کرد.

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹۲۳۰ دلار) و قرار گرفتن شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می دهد که گاوها کنترل اوضاع را در دست دارند.

اگر خرس ها موفق شوند قیمت را تا زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، این دیدگاه مثبت اعتبار خود را از دست داده و ممکن است قیمت تا مرز ۳۶۶۷۰ دلار کاهش یابد.

نمودار ۴ ساعته جفت ارز BTC/USDT نشان می دهد که خرس ها تلاش می کنند قیمت را به زیر سطح شکست ۴۲۴۵۱.۶۷ دلار برسانند. با این حال، افزایش ۲۰-EMA و وجود RSI در قلمرو مثبت نشان می دهد که گاوها هنوز برتری دارند.

اگر قیمت از ۲۰-EMA کاهش یابد، این جفت ارز می تواند روند صعودی خود را تا رسیدن به تراز ۵۰۰۰۰ دلار ادامه دهد. در مقابل، شکست و بسته شدن قیمت زیر سطح شکست ۴۲۴۵۱.۶۷ دلار اولین علامت از دست رفتن قدرت خریداران می باشد. این می تواند احتمال سقوط تا ۴۰،۰۰۰ دلار را باز کند.

 روز ششم آگوست (۱۵ مرداد)، قیمت لایت کوین (LTC) بالاتر از مقاومت ۱۴۶.۵۴ دلاری شکسته شد و با بسته شدن در همان سطح یک الگوی کف دوقلو را تکمیل کرد. اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز رمزپایه را بالاتر از این سطح شکست حفظ کنند، می تواند نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید باشد.

با توجه به اینکه RSI در منطقه مثبت و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴۰ دلار) به تدریج در حال افزایش است، می توان دید که گاوها فعلاً در بازار برتری دارند. اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یابد، جفت ارز LTC/USDT می تواند تا رسیدن به هدف الگو در تراز ۱۸۹.۲۵ دلار صعود کند، که درست زیر SMA-۲۰۰ روزه (۱۹۰ دلار) می باشد.

برخلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، نشان می دهد که این شکست مقاومتی یک دام گاوی بوده است. در این حالت، این جفت ارز می تواند تا تراز ۱۲۰ دلار و سپس تا حمایت مهم ۱۰۳.۸۳ دلاری کاهش یابد.

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که گاوها قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از مقاومت بالاسری در ۱۵۰ دلار سوق داده اند اما همچنان برای حفظ سطوح بالاتر تلاش می کنند. از سوی دیگر، خرس ها نیز در تلاشند قیمت را به زیر این سطح شکست بازگردانند.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می تواند به ۱۳۵ دلار برسد. در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، گاوها تلاش می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. هدف بعدی در این روند صعودی ۱۶۵ دلار و سپس ۱۸۰ دلار خواهد بود.

در حال حاضر، توکن Internet Computer (ICP) تلاش می کند یک الگوی معکوس ایجاد نماید. روز ۷ آگوست (۱۶ مرداد)، گاوها موفق شدند قیمت را به سطوحی بالاتر از مقاومت بالاسری در ۵۹.۴۲ دلار بکشانند و به این ترتیب، یک الگوی کف دوقلو تشکیل شد.

با این حال، خرس ها برنامه های دیگری در سر داشتند. آنها توانستند قیمت را به زیر ۵۹.۴۲ دلار بکشانند. اکنون این احتمال وجود دارد که جفت ارز ICP/USDT تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۳ دلار) کاهش یابد. شکست قیمت زیر این حمایت نشان می دهد که این جفت ارز می تواند چند روز دیگر در همین بازه محدود باقی بماند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یابد، گاوها دوباره سعی می کنند قیمت را به بالای ۵۹.۴۲ دلار برسانند. در چنین شرایطی، این جفت ارز می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند که هدف آن ۹۰.۵۳ دلار است.

در نمودار ۴ ساعته می بینیم که ۲۰-EMA روندی صعودی دارد و RSI در منطقه مثبت واقع شده است، که نشان می دهد خریداران در حال بازگشت هستند. اگر قیمت از ۲۰-EMA کاهش یابد، گاوها سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند.

البته ناگفته نمایند که خرس ها به احتمال زیاد در منطقه ۶۶ تا ۷۲.۲۷ دلار به سختی مقاومت خواهند کرد اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای این سطح برسانند، مومنتوم روند صعودی می تواند افزایش یابد. اولین نشانه ضعف در این مسیر، شکست قیمت زیر ۲۰-EMA خواهد بود. این اتفاق می تواند راه را برای سقوط تا مرز ۵۰ دلار باز کند.

روز ۴ آگوست (۱۳ مرداد)، قیمت تتا (THETA) بالاتر از خط روند نزولی شکست و نشان داد که ممکن است فشار فروش در حال کاهش باشد. روز پنجم آگوست (۱۴ مرداد)، قیمت به SMA-۲۰۰ روزه (۷.۲۴ دلار) رسید. در اینجا خرس ها مقاومت سختی از خود نشان می دهند.

روز ۷ آگوست (۱۶ مرداد)، جفت ارز THETA/USDT یک الگوی کندل دوجی را تشکیل داد که نشان دهنده بلاتکلیفی میان گاوها و خرس ها بود. این عدم قطعیت امروز به سمت یک نزولی برطرف شد. اکنون این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶.۰۷ دلار) برسد.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا از مقاومت بالاسری در میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه عبور کنند. در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز می تواند سفر خود را به سمت هدف بعدی در تراز ۱۰ دلار آغاز کند.

برعکس، اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین بیاورند، این جفت ارز می تواند به ۵.۲۸ دلار برسد. شکست قیمت زیر این حمایت مهم نشان می دهد که رالی فعلی یک “جهش گربه مرده” بوده است.

خرس ها تلاش می کنند این رالی قیمت را در مقاومت بالاسری ۷.۵۰ دلاری متوقف کنند. آنها قیمت را به زیر ۲۰-EMA رسانده اند و اکنون سعی می کنند حمایت ۶.۳۰ دلار را نیز بشکنند. در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز می تواند به ۲۰۰-SMA برسد.

برعکس، اگر قیمت از ۶.۳۰ دلار جهش پیدا کند، نشان می دهد که گاوها همچنان همزمان با افت قیمت مشغول خرید هستند. پس از آن، خریداران سعی می کنند قیمت را به سمت سطوح بالای ۷.۵۰ دلار هدایت کرده و در همین سطح نگه دارند. در این حالت، این جفت ارز می تواند سفر خود را به سمت تراز ۹ دلار آغاز کند.

توکن FTX Token (FTT)، پس از شکست میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۳۴.۶۰ دلار) بازیابی قدرتمندی را تجربه کرد. روز ۴ آگوست (۱۳ مرداد) خرس ها سعی کردند قیمت را به زیر SMA ۲۰۰ روزه بکشانند اما موفق نشدند. این اتفاق نشان داد احساسات حاکم بر بازار از نزولی به صعودی تغییر کرده است.

رالی شارپی چند روز گذشته باعث شده است شاخص مقاومت نسبی (RSI) به سمت منطقه اشباع خرید سوق داده شود، که نشان دهنده یک روند اصلاح یا تحکیم جزئی در کوتاه مدت است. هنگامی که احساسات بازار مثبت باشد، معامله گران هنگام افت قیمت تا EMA-۲۰ (۳۵.۸۱ دلار) برای خرید اقدام می کنند.

اگر قیمت از این حمایت بازگردد، گاوها دوباره سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند و جفت ارز FTT/USDT را به مقاومت روانی موجود در سطح ۵۰ دلار برسانند. درصورت افت قیمت و بسته شدن آن زیر SMA-۲۰۰، این دیدگاه مثبت باطل می شود.

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که پس از آنکه گاوها قیمت را به بالای مقاومت بالاسری در ۳۷ دلار رساندند، مومنتوم حرکت این جفت ارز افزایش یافته است. در جریان اصلاح قیمت، این جفت ارز در ۲۰-EMA به حمایت خوبی رسید که نشان دهنده تمایل به خرید هنگام افت قیمت است.

در صورتی که قیمت کاهش یابد اما از ۲۰-EMA عبور نکند، نشان می دهد که روند صعودی همچنان به قوت خود باقی است. پس از آن، این جفت ارز می تواند به سمت مقاومت موجود در تراز ۵۰ دلار و سپس ۵۲ دلار حرکت کند. برای آغاز روند اصلاحی که قیمت را به ۳۷ دلار برساند، خرس ها باید قیمت را به زیر ۲۰-EMA کشانده و در همین سطح حفظ کنند.

 

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها