|
کدخبر: 184335 رویا رئیسی

در گفت‌وگوی گسترش نیوز با مدیرعامل خانه بلاکچین ایران:

بلاک چین انقلاب صنعتی جدید رقم می‌زند؟

با توجه به مشکلات عدیده ابتدایی که صنایع ایران با آن مواجه هستند، می‌طلبد تا سیاست‌گذاران کلان و هلدینگ‌های بزرگ مثل ایدرو، ایمیدرو، صنعت نفت و... در این حوزه به صورت جدی ورود کنند.

بانک و بیمه بلاک چین انقلاب صنعتی جدید رقم می‌زند؟

محسن سبحانی مدیرعامل خانه بلاک چین ایران در گفتگو با گسترش نیوز گفت: خانه بلاکچین ایران یک اتحادیه منطقه‌ای با دیدگاه جهانی است. خانه محلی امن است که اعضای یک خانواده در آنجا زندگی، تبادل افکار و برنامه‌ریزی می‌کنند. همچنین اهدافشان را تعیین و هماهنگ می‌کنند. در یک‌خانه هر فرد هدف خاص خود را دنبال می‌کند، ولی آن هدف در راستای هدف بزرگ‌ تر خانواده است. یک خانواده ضعف‌ های یکدیگر را پوشش می‌دهند، در خصوص آنچه باید بیرون از خانه اتفاق بیافتد و چگونگی رفتارهایشان تبادل‌نظر و توافق می‌کنند، این همان معنی تربیت است.

سبحانی

مبارزه خانه بلاکچین ایران با سیاه راه‌ها

سبحانی اظهار کرد: خانه قطعاً محل فعالیت‌های تخصصی نیست، محل تولید و کسب‌وکار نیست. محل آموزش‌های تخصصی و فنی و کسب مهارت‌های فناورانه نیست. خانه محل رقابت نیست، محلی برای تربیت و هدایت است. خانه بلاک چین ایران در حوزه ارتباطات بین‌المللی، دارایی‌های دیجیتال، توسعه داخلی، توسعه منطقه‌ای، توسعه هوش مصنوعی به خصوص قراردادهای هوشمند، مبارزه با سیاه راه‌ها فعال است. واژه سیاهراه را ابداع کردیم، چون کلماتی مانند جرم، گناه، خیانت، فساد، پول کثیف و واژه‌های از این دست نمی‌توانند عمق فاجعه را نشان دهند. هر پدیده‌ای جنبه نیک و بد دارد ولی در خصوص بلاک چین همان‌گونه که خیراتش باقی الصالحات است، بد سگالیش نیز راهی بی انتها به درون‌ سیاهی بی‌ پایان است.

اهداف خانه بلاکچین ایران

وی افزود: با انجمن‌های علمی و تخصصی داخلی و خارجی، بنگاه‌های پژوهشی داخلی و خارجی، سمن‌های داخلی و خارجی فعال در حوزه بلاکچین در تماس هستیم و در نظر داریم با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، گردآوری مستندات و تحقیقات انجام شده، شناسایی متخصصین و پژوهشگران و طراحی دوره‌ها و سرفصل‌های آموزشی زمینه فعالیت‌های هدفمند برای کلیه فعالان حوزه را فراهم کنیم. خانه بلاکچین ایران محلی امن، تخصص گرا و حمایتی است که تلاش دارد از آموزش، توسعه دانش، واحدهای دانش‌بنیان، استارت آپ‌ها تا صنایع و کاربردهای نهایی حوزه اقتصاد غیرمتمرکز بلاکچین در سه بخش اصلی، اقتصاد کلان یعنی کشاورزی، صنعت و خدمات را پوشش دهد. دانش رفاه به ارمغان می‌آورد و معرفت آرامش و این دو امنیت، دانش بدون معرفت هیروشیما می‌سازد و معرفت بدون دانش داعش می‌زاید.

بلاکچین

چرا رمزارزها به وجود آمدند؟

مدیرعامل خانه بلاکچین ایران تأکید کرد: رمزارزها با بیت کوین آغاز شدند، چرا بیت کوین به وجود آمد؟ شاید برای عدالت از دست رفته در بازارهای مالی، شاید برای شفافیت در عملیات مالی، شاید برای از میان برداشتن تمرکزگرایی و شاید به خاطر همه این دلایل و دلایل دیگر، قوانین جاری در بازارهای سرمایه ذاتاً عادلانه نیستند. قوانین حاکم بر پول هم عادلانه نیستند، یک تصمیم‌گیری غلط در حوزه سهام توسط برنامه‌سازان به عمد یا غیر عمد می‌تواند کل سرمایه یک‌عمر تلاش شما را بر باد دهد، شما مقصر بوده‌اید؟ خیر؛ ولی ضرر کرده‌اید.

رمزارزها برای مقابله با قوانین بازارهای مالی خلق شد

سبحانی خاطرنشان کرد: در حوزه پول‌های فیات یک تصمیم از طرف بانک مرکزی یا دولت با کاهش ارزش پول مالی، سرمایه‌ ها و توان خرید شما را به شدت کاهش می‌ دهد. این‌ها افسانه نیستند، قانون هستند. در اصل رمزارزها برای مقابله با این قوانین به وجود آمده‌اند ولی نمی‌توان از نگرانی دولت‌ها هم‌چشم پوشی کرد. پس چه باید کرد؟

صندوق‌ های ETF بهترین مکان برای رمزارزها

وی افزود: به نظر می‌رسد حوزه فعالیت‌های فردی در رمز ارز قانون‌گریز است و قانون گزار نباید وارد آن حوزه شود اما حوزه‌های فعالیت جمعی مثل صرافی‌ها بانک‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های مالی، سازمان‌های حسابرسی و از این دست را می‌توان قانونمند کرد. بازار بورس می‌تواند بهترین مکان برای اعمال قانون روی فعالیت‌های مالی از طریق طراحی ابزارهایی برای امکان ورود رمز ارزها باشد مثل صندوق ETF.

انقلاب صنعتی جدید به دست بلاک چین

سبحانی در ادامه ضمن اشاره به انقلاب صنعتی جدید توسط بلاک چین گفت: بلاک چین یک فناوری برانداز است و به دلیل ماهیت برانداز بودنش سرعت یکی از مؤلفه‌ های اصلی آن است. می‌بینید که چقدر به تعریف انقلاب نزدیک شدیم. انقلاب باید تغییرات عمیق را در زمان کم و با تلفات و دگرگونه‌ای وسیع و ریشه‌ای در تمامی ابعاد ایجاد کند وگرنه اصلاح است نه انقلاب. بلاک چین یک اصلاح‌گر نیست، یک انقلابی است، با سلاحی در دست، با بیت کوین آمد ولی خیلی زود ریشه‌هایش را به تمامی صنایع گسترش داد.

بلاکچین بازار مالی را دگرگون کرد

وی افزود: بسیاری از صنایع و به تبع آن مشاغل را از میان برداشته و تا ۵ یا ۱۰ سال آینده موجب از بین رفتن هزاران شغل و ظهور هزاران شغل جدید با مهارت‌های جدید خواهد شد. بلاکچین بازار های مالی را دگرگون کرده و به سراغ صنایع دیگر رفته است.

مدیرعامل خانه بلاکچین ایران اظهار کرد: در تلاش هستیم صنایع را به درک درستی از اتفاقات پیرامونشان برسانیم، ما مؤلف هستیم، آنچه را در پیرامون صنایع رخ می‌دهد برایشان تألیف، تحلیل و اطلاع‌رسانی می‌کنیم. اگر بخواهند کمکشان نیز می‌کنیم اما با توجه به مشکلات عدیده ابتدایی که صنایع ایران با آن مواجه هستند؛ این روند به کندی پیش می‌رود و می‌طلبد تا سیاست‌ گذاران کلان و هلدینگ‌ های بزرگ مثل ایدرو، ایمیدرو، صنعت نفت و... در این حوزه به صورت جدی ورود کنند.

سبحانی در پایان گفت: در همین راستا برای فرهنگ‌ سازی، هشیار سازی و ایجاد درک از موضوع با نشریاتی مانند نشریه رمز ارزها و با برگزارکنندگان همایش‌ ها، گردهمایی‌ ها و برگزاری دوره‌ های آموزشی همکاری نزدیکی داریم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها