|
کدخبر: 144498

بکارگیری تجهیزات نظافت مکانیزه در صنایع

از انواع تجهیزات مکانیزه قابل استفاده در نظافت صنایع، می‌توان به اسکرابر صنعتی و جاروی شهری اشاره داشت.

صنعت و معدن بکارگیری تجهیزات نظافت مکانیزه در صنایع

گستردگی و پیشرفت صنایع در زمینه‌های گوناگون باعث به وجود آمدن برخی آلودگی‌ها در محیط‌های صنعتی می‌شود. این آلودگی‌ها و آلاینده‌ها می‌تواند باعث بروز اختلال در عملکرد واحد‌های صنعتی شود. از این رو توجه به نظافت تجهیزات و محیط کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی و صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از روش‌های دستی در نظافت محوطه‌های وسیع صنعتی، کارخانجات و کارگاه‌ها علاوه بر زمان بر بودن و پر هزینه بودن، کیفیت مطلوب و مناسبی نیز نخواهند داشت. از این رو به کار گیری تجهیزات، دستگاه‌ها و شیوه‌های نظافت صنعتی می‌تواند راهکاری بهینه و مطلوب برای کسب نتیجه و کیفیت بالا در فرآیند نظافت باشد.

تنوع در طراحی و تولید تجهیزات نظافت صنعتی باعث شده این دستگاه‌ها در موقعیت‌ها و شرایط مختلف کاری، قابل استفاده باشند. از انواع تجهیزات مکانیزه قابل استفاده در نظافت صنایع، می‌توان به اسکرابر صنعتی و جاروی شهری اشاره داشت. شستشو و نظافت محوطه‌های وسیع و گسترده صنایع با استفاده از این تجهیزات و دستگاه‌های نظافتی با سرعت و کیفیت بالایی صورت پذیرفته و ایمنی و کارکرد بهینه واحد صنعتی را تضمین می‌نماید.

اسکرابر صنعتی

شستشوی سطوح کف در صنایع با اسکرابر صنعتی

دستگاه زمین شوی صنعتی یا اسکرابر از جمله رایج‌ترین و کارآمد‌ترین تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی مورد استفاده در صنایع گوناگون می‌باشد. این دستگاه با قابلیت شستشوی تخصصی سطوح کف، قادر است انواع آلودگی‌های کف پوش‌ها را برطرف نموده و محیط را نظافت نماید. از ویژگی‌های اسکرابر می‌توان به مجهز بودن دستگاه به سامانه هوشمند پاشش محلول شوینده اشاره داشت، که باعث کنترل مصرف مواد شوینده شده و هزینه نظافت را کاهش می‌دهد. زمین شوی صنعتی در انواع دستی و سرنشین دار (خودرویی) طراحی و تولید می‌شوند. این دستگاه قادر است محوطه‌های وسیع و گسترده را در مدت زمان کوتاهی با کیفیت بالا نظافت نماید. استفاده از این دستگاه می‌تواند علاوه بر ارتقا سطح بهداشت و فراهم آوردن نظافت برای محیط، با حذف آلودگی‌های چرب و روغنی از سطح، لغزندگی سطوح را برطرف نموده و ایمنی محیط را بالا می‌برد.

نظافت محوطه‌های نواحی صنعتی با جاروی شهری

آلودگی‌های ریز و درشت موجود در سطح معابر و محیط‌های باز، یکی از آزار دهنده‌ترین آلاینده هایی هستند که محوطه‌های شهری و صنعتی می‌تواند به آنها دچار شود. کاربران اغلب مواقع در جمع آوری این آلاینده‌ها با دشواری مواجهند. دستگاه سوییپر صنعتی یا جاروی شهری قادر است انواع آلودگی ها، مواد زائد و ضایعات تولید ریز و درشت را از محیط‌های شهری و به خصوص صنعتی، پارکینگ ها، کارخانجات صنعتی و انبار‌ها را در مدت زمان بسیار کوتاهی جمع آوری نماید. به کار گیری جاروی شهری در چنین محیط هایی می‌تواند بهینه شدن فرآیند نظافت را در صنایع به همراه داشته باشد. سهولت کاربری و قدرت بالای انواع جاروی شهری در نظافت محیط‌های صنعتی مختلف از جمله دلایل استقبال گسترده واحد‌های صنعتی و پیمانکاران نظافت سطوح شهری از این دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی می‌باشد.

اهمیت استفاده از تجهیزات نظافتی مکانیزه در صنایع گوناگون

تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی زیادی در بخش صنایع مشغول به کارند. این امر باعث گسترده شدن فعالیت کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی می‌شود که خود عاملی برای بالا رفتن میزان آلودگی‌های ایجاد شده در این مجموعه‌ها می‌شود. به دلیل حضور کارگران و افراد در چنین فضا‌های کاری، حفظ نظافت و ارتقا بهداشت و ایمنی آنها از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. از این رو استفاده از شیوه‌های نوین نظافت و تجهیزات مکانیزه صنعتی برای بالا بردن کیفیت نظافت در مجموعه‌های صنعتی و تولید بهینه‌ترین و کارآمد‌ترین شیوه نظافت و ایمن‌سازی خواهد بود.

به کار گیری تجهیزاتی همچون جاروی شهری و اسکرابر‌های صنعتی می‌تواند راه موثر و بهینه‌ای برای انجام فرآیند‌های خدمات نظافت در مجموعه‌های تجاری، اداری، خدماتی و صنعتی باشد. این تجهیزات با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد نظافتی، می‌توانند در بهبود فرآیند نظافت سطوح تاثیر‌گذار باشند.

اسکرابر‌ها و جاروی شهری در انواع مختلفی تولید می‌شوند که می‌تواند کاربری آنها را در محیط‌های مختلف امکان‌پذیر نماید. از انواع دستی اسکرابر‌ها می‌توان برای نظافت راهرو ها، سالن‌ها و اتاق‌های داخلی استفاده نمود و زمین شوی‌های سرنشین دار را در فضا هایی با وسعت بالا مانند سالن تولید در کارخانجات یا انبار‌ها مورد استفاده قرار داد. به کار گیری جاروی شهری نیز در مواردی همچون نظافت محوطه‌های بیرونی و فضای پارکینگ‌ها در مجموعه‌های تجاری و صنایع یا جمع آوری ضایعات تولید و مواد سمی ریخته شده در محوطه‌های صنعتی امکان‌پذیر خواهد بود.

جاروی شهری

نگهداری و مراقبت از تجهیزات نظافت صنعتی

دستگاه‌های نظافت صنعتی همچون اغلب تجهیزات مکانیزه نیاز به مراقبت و نگهداری مناسب دارند تا بتوانند کیفیت و کارایی خود را حفظ نمایند. اسکرابر صنعتی، جاروی شهری، جاروبرقی صنعتی و سایر تجهیزات نظافت مکانیزه از جمله بزرگترین سرمایه گذاری‌های شما در راستای حفظ سلامت و نظافت تجهیزات و محیط کاری شما می‌باشند، از این رو نگهداری مناسب این دستگاه‌های صنعتی باعث افزایش دوام و ماندگاری آنها شده و سرمایه شما را حفظ می‌کند.

رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های نظافت صنعتی مکانیزه می‌تواند به میزان زیادی از بروز حوادث و آسیب به نیروی انسانی جلوگیری نماید. به کارگیری تجهیزات ایمنی، دستکش، لباس و کفش مناسب از اصلی‌ترین نکات ایمنی در هنگام کار با این تجهیزات نظافتی خواهد بود.

شرکت‌های ارائه دهنده تجهیزات و ماشین‌آلات مکانیزه نظافت صنعتی، با ارائه انواع مختلف و گستردگی تنوع در کاربرد این تجهیزات، امکان نظافت انواع آلودگی‌ها را از سطوح مختلف فراهم آورده‌اند. شرکت ابراهیم یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان تجهیزات و دستگاه‌های نظافت صنعتی بوده و با ارائه انواع دستگاه‌های نظافت مکانیزه، خدمات نوینی در راستای بهبود و ارتقا کیفیت نظافت سطوح و تجهیزات صنعتی امکان‌پذیر می‌نماید.

مشاهده محصولات در سایت شرکت ابراهیم: ebrahimco.com

شماره تلفن تماس با کارشناسان: ۸۷۱۸۴-۰۲۱

دستگاه نظافتی

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها