|
کدخبر: 127678

نظافت بیمارستان‌ها در دوران کرونا چگونه است؟

با توجه به این که بیمارستان‌ها بیماران مختلف را در خود جای می‌دهند، انواع بیماری‌های میکروبی، باکتری و ویروس‌ها در محیط وجود دارد و در حقیقت فرآیند نظافت را به یک چالش و مشکل تبدیل نموده است.

اقتصاد نظافت بیمارستان‌ها در دوران کرونا چگونه است؟

بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشتی درمانی در همه شهرها و کشورها از مهم‌ترین مراکزی هستند که بیش از هر مکان دیگری نیاز به رسیدگی و نظافت دارند و لازم است همواره سطح بالایی از بهداشت در این محیط‌ها فراهم گردد.

با توجه به این که بیمارستان‌ها بیماران مختلف را در خود جای می‌دهند، انواع بیماری‌های میکروبی، باکتری و ویروس‌ها در محیط وجود دارد و در حقیقت فرآیند نظافت را به یک چالش و مشکل تبدیل نموده است.

به منظور آن که میکروب‌ها به دیگر بیماران، پرستاران، پرسنل، ملاقات‌کنندگان و سایر افراد انتقال پیدا نکند، استفاده از تجهیزات مناسب نظافتی و مواد ضدعفونی‌کننده بیمارستانی ضرورت دارد و باید به طور مستمر و پیوسته سطوح مختلف ضدعفونی و گندزدایی شود. در کنار استفاده از مواد مخصوص ضدعفونی‌کننده بیمارستان ها، بهره‌مندی از دستگاه‌های مکانیزه نظافتی می‌تواند بهترین راهکار برای ارتقای سطح بهداشت این محیط‌ها باشد؛ تجهیزاتی مانند زمین شوی صنعتی، دستگاه کارواش، جاروبرقی صنعتی و... دارای عملکردی بی‌نظیر در نظافت و شستشوی محیط‌های درمانی دارند.

دستگاه نظافتی

استفاده از زمین شوی صنعتی برای شستشوی بهداشتی سطح زمین

دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی برای شستشوی سطح زمین طراحی شده‌اند که با داشتن سیستم شستشو و مکش هم زمان از باقی ماندن آلودگی در محیط جلوگیری نموده و در مقایسه با روش‌های دستی پاکیزگی بی‌نظیر بر جای می‌گذارند. زمین شوی صنعتی دارای یک یا دو برس است که با برخورداری از چرخش سریع و پاشش هم زمان آب، زمین را شستشو می‌دهد و نیروی حاصل از چرخش برس‌ها آلودگی‌های سخت و تثبیت شده را از زمین جدا می‌سازد.

این زمین شوی صنعتی علاوه بر این که آلودگی‌های ظاهری مانند گرد و خاک و جرم را از بین می‌برد می‌توانند سبب ضدعفونی شدن سطح زمین نیز گردد؛ به این صورت که به مخزن آب تمیز دستگاه مواد ضدعفونی‌کننده تایید شده اضافه شود، یا بر روی زمین ماده به صورت دستی پاشش شود و بعد از گذشت مدت زمان مناسب با اسکرابر صنعتی شستشو و جمع آوری شود.

هم چنین رده خاصی از دستگاه‌های زمین شوی صنعتی با عنوان دستگاه کف شوی بیمارستانی طراحی و تولید شده است که خاصیت آنتی باکتریالی دارد و طی سه روز کاری می‌تواند ۹۹/۹۹ درصد باکتری‌ها را از بین ببرد. زمین شوی صنعتی جهت شستشو سطوح کف در بخش ها، راهروها، اتاق‌های بستری، اتاق عمل، آشپزخانه صنعتی، رخت شور خانه و... کاربرد موثر دارد.

ابراهیم

شستشوی سطوح مختلف با دستگاه کارواش صنعتی

از دیگر دستگاه‌های مکانیزه نظافت صنعتی مناسب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، دستگاه کارواش است. کارواش صنعتی یک شوینده فشار قوی می‌باشد که با بهره‌مندی از نیروی فراوان آب و ضربه زدن به سطح، آلودگی‌ها و جرم‌های سخت و یا سطحی را می‌زداید. دستگاه کارواش برای شستشوی صنعتی در بیمارستان‌ها کاربردهای بسیار زیادی دارد، از جمله شستشوی محوطه، سطل‌های زباله، تاسیسات، نمای ساختمان و بسیاری دیگری از سطوح و تجهیزات.

برای ضدعفونی نمودن نیز می‌توان سطح را به ماده ضدعفونی‌کننده آغشته کرد و بعد از سپری شدن زمان مناسب با دستگاه کارواش آن را شستشو دارد. دستگاه کارواش صنعتی از قابلیت مکش و پاشش مواد شوینده برخوردار است و با استفاده از مواد شوینده مناسب قدرت پاک کنندگی دستگاه کارواش افزایش می‌یابد.

ابراهیم۲

جمع آوری آلاینده‌ها با جاروبرقی صنعتی

برای جمع آوری زباله‌ها و گرد و غبار پراکنده شده در محیط بیمارستان و در بخش تاسیسات امکان به کارگیری دستگاه جاروبرقی صنعتی وجود دارد. جاروهای متداول خانگی برای نظافت مراکز درمانی که وسعت زیادی دارند، مناسب نیستند و به کارگیری جاروهای قوی تر مانند دستگاه‌های جاروبرقی صنعتی به فراهم شدن تمیزی هر چه بیشتر محیط‌های درمانی کمک خواهد کرد. جاروبرقی صنعتی کاربردی آسان دارند و کاربران به راحتی قادر هستند به کار با آن بپردازند.

از طرف دیگر ظرفیت مخزن بالای این دستگاه نظافت طولانی تر را امکان‌پذیر ساخته و استفاده دستگاه‌های جاروبرقی صنعتی مجهز به سیستم فیلتراسیون قدرتمند، به بهبود هوای محیط بیمارستان نیز کمک می‌کند. به همراه جاروبرقی صنعتی نازل‌های مختلفی ارائه می‌گردد که به وسیله آنها گوشه‌ها و زوایا و نقاط دارای دسترسی دشوار نظافت می‌شوند.

نویسنده: رپرتاژ آگهی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها