|
کدخبر: 228318

نظر جنجالی نماینده مجلس: رفتن زنان نزد پزشک مرد در استثنا هم نباشد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت در اظهاراتی قابل تامل درباره درمان بانوان گفت: زنان فقط توسط پزشک زن درمان شوند، رفتن نزد پزشک مرد حتی در استثنا هم نباشد.

سیاست داخلی نظر جنجالی نماینده مجلس: رفتن زنان نزد پزشک مرد در استثنا هم نباشد

 سیدمحمد پاک مهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ایران گفت: در مورد درمان بانوان توسط پزشک خانم در حوزه زنان امروز در کشور به جایگاهی رسیده‌ایم که پزشکان در این حوزه تقریبا در اکثر موارد خانم هستند.

وی ادامه داد:‌ تنها به صورت موردی آن هم پزشکان آقایی که از قبل در حوزه زنان فعالیت می‌کردند، حضور دارند، که همانطور که گفتم موردی و استثنا هستند.

پاک مهر اظهار داشت: در شرایط فعلی تربیت پزشکان خانم در اکثر رشته ها بویژه تخصص زنان و زایمان و جراح عمومی، رادیولوژی و دندانپزشکی و سایر رشته ها داریم به‌ طوری که فرصت انتخاب و مراجعه برای بانوان بیمار جامعه فراهم می باشد و امروز اغلب پزشکان حوزه زنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با وجود این، تلاش ما بر این است تا بانوان توسط پزشکان خانم درمان شوند و حتی در استثنائات هم پیش نیاید که بانوان ما ناچار باشند که در حوزه زنان نزد پزشک مرد بروند هر چند که حوزه درمان و نجات جان انسان‌ها در اولویت هر چیز قرار دارد اما تلاش ما بر این است تا پزشک خانم بانوان‌ مان را درمان کنند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر