|
کدخبر: 215975

بررسی تحرکات روزانه صندوق های (ETF) + جدول

در بورس امروز حدود ۵۴۵میلیارد تومان دارا یکم و ۵۱۵میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۹۲۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۷۰میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) با ارزش ۵۴۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۵میلیارد تومان واحدهای صندوق هستی بخش آگاه  (آگاس) را از حقوقی‌ها خریدند (۵۰.۹درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت کیان را به ارزش ۶۶میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۷.۳درصد معاملات).

دارندگان صندوق دارا یکم، رشد ۲.۷درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق زمین ساختمان نگین شهر ری با زیان ۱.۹درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۲درصد) در رابطه با صندوق سحرخیز در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم هزار و ۶۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۵۵درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به بیش از ۲۶میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۱.۶درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای مفید (عیار) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۹۲۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۷۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در چهار هزار و ۶۲۵میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۱۷میلیارد تومان بود.

صندوق

صندوق۱

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها