|
کدخبر: 214590

بررسی تحرکات روزانه صندوق های (ETF) + جدول

در بورس امروز حدود ۳۷۵میلیارد تومان دارا یکم و ۷۱۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و ۹۷۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۵۲۰میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۷۱۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۲۰میلیارد تومان واحدهای صندوق دارا یکم فردا را از حقوقی‌ها خریدند (۵.۴درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت کمند را به ارزش ۲۸۲میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۴۴.۸درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری گروه زعفران سحرخیز، رشد ۸.۶درصدی دارایی خود را به چشم دیدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۵درصد) در رابطه با صندوق سحرخیز در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم هزار و ۸۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۶درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به بیش از ۲۱میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۱.۱درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای زر افشان اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و ۹۷۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۵۲۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود چهار هزار و ۶۴۵میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی ۴۲۰میلیارد تومان بود.

صندوق+جدول

صندوق+جدول۱

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر