|
کدخبر: 215473

نقش بانک ها در نزولی شدن بورس / اشتباه دولت قبلی تکرار می شود؟

رضا خواه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به نظر می‌رسد که نرخ سود بانکی افزایش یافته است در صورت درستی این موضوع، بانک‌ها به جای سرمایه‌گذاری در بورس نقدینگی را میان خودشان جابه‌جایی می‌کنند.

مجتبی رضاخواه جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۸ آبان ماه(مجلس شورای اسلامی پس از ارائه  گزارش وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره وضعیت بورس گفت: نزولی شدن بازار سرمایه در سال گذشته پس از صعود بسیار آن خطایی بود که دولت گذشته انجام داد زیرا عموم مردم و حتی آنهایی که با بورس آشنایی نداشتند را نیز به حضور در این بازار تشویق کرد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: وزیر امور اقتصادی و دارایی توضیح دهد که آیا دولت قبلی در نزولی شدن شاخص بورس دخالت داشته یا خیر، آیا دولت دوازدهم با سیاست‌گذاری‌هایی در بورس به دنبال تأمین کسری بودجه خود بوده است و در آخر اینکه آیا دولت فعلی نیز همین هدف را دارد.

وی با اشاره به ریل‌گذاری اشتباه دولت قبلی در بازار سرمایه اضافه کرد: اگر این اشتباهات اصلاح نشود چه باید کرد، آیا مردم باید تاوان عدم این اصلاح را بدهند؟

این نماینده مردم با اشاره به اینکه بازار سرمایه، بازار پرریسک و پر نوسانی است، ادامه داد: با رشد نرخ ارز بورس صعودی می‌شود. وزیر اقتصاد توضیح دهد برنامه دولت فعلی که به دنبال تثبیت نرخ ارز است، برای جبران نزولی شدن بورس چه برنامه‌ای دارد؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه آقای خاندوزی مراقب باشد که اوراق بدهی بیش از میزانی که در بودجه پیش‌بینی شده به فروش نرسد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که نرخ سود بانکی افزایش یافته است در صورت درستی این موضوع بانک‌ها به جای سرمایه‌گذاری در بورس نقدینگی را میان خودشان جابه‌جایی می‌کنند و این امر منجر به نزولی شدن بیشتر بازار سرمایه می‌شود.

 

منبع: بازار

ارسال نظر