|
کدخبر: 215638

بررسی تحرکات روزانه صندوق های (ETF) + جدول

در بورس امروز ۳۱۵میلیارد تومان دارا یکم و ۷۵۵میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله هزار و ۵۸۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۹۳میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۷۷۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق آوای فردای زاگرس (فردا) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۲۲میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا (امین یکم) را از حقوقی‌ها خریدند (۲۹.۵درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت کمند را به ارزش ۶۶میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۶درصد معاملات).

دارندگان صندوق پالایش، رشد ۴.۷درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق خصوصی ثروت آفرین فیروزه با زیان ۱۰درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۲درصد) در رابطه با صندوق سحرخیز در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم هزار و ۷۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۴۱درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به بیش از ۱۷میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۰.۵درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای مفید (عیار) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۵۸۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۹۳میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در پنج هزار و ۲۲۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقوقی ۴۲میلیارد تومان بود.

صندوق+جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر