|
کدخبر: 115656

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

امروز در بازار ارز و طلا چه گذشت؟ (۹۹/۰۵/۲۱)

قیمت دلار و یورو امروز ۲۱مرداد۹۹ هم مانند روز گذشته با کاهش مواجه شد و صف فروش در بازار ارز تهران به دلیل این افت قیمت شلوغتر از روزهای پیش بود.

بانک و بیمه امروز در بازار ارز و طلا چه گذشت؟ (۹۹/۰۵/۲۱)

به اعتقاد کارشناسان بازار دلیل کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر، طرح مسئله «گشایش اقتصادی» از سوی رئیس‌جمهوری بوده وگرنه تغییر چندان شگرفی در این بازار روی نداده که موجب تغییرات اساسی در قیمت‌ها شود. این اتفاقات و نوسان‌ها در بازار تهران در حالی رخ می‌دهد که ارزش دلار در بازارهای جهانی بر خلاف بازار داخلی رو به افزایش گذاشته و امروز نیز نرخ دلار در بین سایر ارزهای مهم جهان افزایش را نشان می‌داد. از سوی دیگر بازارهای جهانی شاهد افت ارزش طلا نیز بودند ولی در تهران باز هم شرایط برعکس بود و قیمت سکه و طلا در بازار آزاد تهران رو به افزایش گذاشت، در حالی که روز گذشته قیمت سکه به کانال ۹میلیون تومان هم رسیده بود اما امروز بار دیگر شاهد افزایش قیمت این فلز گرانبها بودیم.

قیمت جهانی طلا

همزمان با تقویت ارزش دلار و در حالی که سرمایه‌گذاران روی طرح محرک مالی دولت امریکا و اثرات افزایش تنش بین امریکا و چین در آستانه مذاکرات تجاری مهم این هفته متمرکز شده‌اند قیمت طلا امروز (سه شنبه) شاهد کاهش بود. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افت به ۲۰۱۸ دلار و ۱۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با نیم درصد افت به ۲۰۲۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

قیمت رسمی دلار و ۴۶ ارز دیگر

بانک مرکزی امروز ۲۱مرداد ۹۹ قیمت رسمی دلار و ۴۶ ارز عمده دیگر را اعلام کرد، از این میان ۱۸ ارز شاهد کاهش قیمت و ۱۸ ارزش با افزایش ارزش روبه‌رو شدند. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه، ۲۱ مرداد) نرخ رسمی ۴۷ ارز عمده بین‌المللی را اعلام کرد. از این میان ۱۸ ارز با کاهش قیمت و ۱۸ ارز نیز با افزایش قیمت مواجه بودند، ارزش سایر ارزها ثابت باقی ماند.

کاهش قیمت دلار مقطعی است؟

با توجه به کاهش قیمت دلار و یورو و تاکید رئیس کل بانک مرکزی بر اینکه نرخ کنونی واقعی نیست و مردم شاهد افت نرخ ارز در روزهای آتی خواهند بود. یک کارشناس اقتصادی ضمن بیان اینکه بانک مرکزی باید نرخی که برای ارز واقعی می‌داند را اعلام کند، به بررسی اینکه چگونه دلار می‌تواند کمتر از ۲۰ تومان باشد، پرداخت.

آیا ارز دیجیتال جایگزین پول می‌شود؟

با گسترش فناوری و گستردگی هر چه بیشتر بازار رمزارزها، حدس‌وگمان‌هایی در این‌باره زده می‌شود که آیا بیت‌کوین یا فناوری که این ارز دیجیتال به دنیا عرضه می‌کند، توانایی جایگزینی ارزهای سنتی فعلی را دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید تعریف پول را بدانیم. پول به نوعی یک توافق اجتماعی برای با ارزش شدن یک فلز، کاغذ یاهرچیز دیگری است.

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز

در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون تومان شد. هم اکنون در بازار داخلی قیمت طلا ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۵۶ هزار تومان، قیمت دلار ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

ارز دولتی نشانه عدم استقلال بانک مرکزی

یک فعال اقتصادی در خصوص عدم استقلال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: نمونه بارز عدم استقلال بانک مرکزی ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی است. برای جلوگیری از رانت همه کالاها باید ارز تک نرخی و نه ترجیحی دریافت کنند. درحال‌حاضر عدم استقلال بانک مرکزی باعث ایجاد چند نرخ مختلف برای ارز شده است.

جاماندگان بیمه بیکاری بخوانند

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به ۱۴ هزار کارگر جامانده بیمه بیکاری، گفت: آن دسته از جاماندگان بیمه بیکاری که مدت بیکاری آنها تا خرداد ادامه داشته به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. مسعود بابایی در این خصوص، اظهارکرد: آن دسته از جاماندگان بیمه بیکاری که مدت بیکاری آنها تا خردادماه ادامه داشته با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به احراز هویت خود اقدام کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها