|
کدخبر: 115136

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

ریزش چشمگیر قیمت‌ ها در بازار ارز و طلا (۹۹/۰۵/۱۹)

امروز قیمت ارز، سکه و طلا با با نوسانات شدیدی در بازار تهران همراه بود، به نحوی که در ساعات اولیه بسیاری از ارزها با کاهش چشمگیر قیمت‌ها مواجه شدند و همچنین ارزش طلا و سکه نیز به نسبت روز گذشته سیر نزولی داشت.

بانک و بیمه ریزش چشمگیر قیمت‌ ها در بازار ارز و طلا (۹۹/۰۵/۱۹)

طبق داده‌های آماری منتشر شده در ارتباط با میزان سود دهی بازارهای اقتصادی کشور، هفته گذشته بالاخره پس از مدتها حکمرانی بورس پایان یافت و رغم سوددهی ۶.۸ درصدی بازار سرمایه، این بار بازار ارز کشور با رشدی بیش از ۸درصد گوی سبقت را از بازار بورس اوراق بهادار تهران ربود.برخی کارشناسان در تحلیل این اتفاق معتقدند که برخی سرمایه‌های تازه کار که وارد بورس شده بودند به دلیل ناواردی سرمایه‌گذاران و پیچیدگی‌های بورس از این بازار خارج شده‌اند و سرمایه خود را به بازار ارز (خصوصا دلار و یورو) بازگردانده‌اند. البته با توجه به وعده‌های مسئولان دولتی مبنی بر پایان تحریمها در آینده نه چندان دور، بسیاری گمانه زنی می‌کردند که احتمالا مجمع تشخیص مصلحت نظام با پیوستن ایران به FATF موافقت کرده است و از همین رو است که دولتی‌ها وعده بهبود اوضاع اقتصادی و پایان تحریمها را می‌دهند اما غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آب پاکی را روی دست همگان ریخت و گفت پیوستن به FATF واقعیت ندارد و وعده اعضای دولت پیرامون بهبود اوضاع هم ربطی به این مسئله ندارد. حال باید منتظر ماند و دید که این ادعای رئیس‌جمهوری بر چه مبنایی مطرح شده و آیا واقعا به پایان تحریم‌های همه جانبه علیه دولت ایران نزدیک می‌شویم یا این دست اظهارات بر پایه حدس و گمان رئیس دولت بوده از احتمال شکست دونالد ترامپ در انتخابات آبان ماه آینده در ایالات متحده امریکا؟!

قیمت دلار، طلا و سکه در بازار تهران

در بازار ارز و طلای تهران قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان، قیمت دلار ۲۲ هزار و ۴۲۰ تومان و قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است. همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵میلیون و ۳۳۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

آیا قیمت طلا به ۳هزار دلار می‌رسد؟

در پی عبور ارزش طلا از مرز دو هزار دلار در هفته قبل، اقتصاددانان سیتی گروپ به طور دقیق در مورد نیروی محرک پشت صعود قیمت این فلز گرانبها و پیامدهای آن توضیح دادند. قیمت لحظه‌ای طلا که دیروز حوالی ۲۰۵۸ دلار به ازای هر اونس نوسان می‌کرد، در هفته گذشته بیش از ۴ درصد افزایش یافت و خود را برای نهمین هفته متوالی رشد آماده می‌کند؛ روندی که طولانی‌ترین دوره افزایش قیمت متوالی هفتگی این فلز از سال ۲۰۰۶ محسوب می‌شود. در حالی که هنوز در مورد رسیدن طلا به ۳ هزار دلار ابهاماتی وجود دارد، اقتصاددانان در سیتی بانک در یادداشتی اعلام کردند که به اعتقاد آنان طلا در سه ماهه جاری ۲۰۲۰ می‌تواند به ۲۱۰۰ دلار به ازای هر اونس رسیده و ظرف ۶ تا ۱۲ ماه آتی ۲۳۰۰ دلار را رد کند.

پذیرش FATF شایعه است؟

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با پذیرش یا عدم پذیرش FATF گفت: اگر پذیرش FATF را به مصلحت کشور می‌دیدیم آن را تصویب می‌کردیم اما معتقدیم FATF چیزی جز خسارت برای ملت ایران به دنبال ندارد. حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها گشایش اقتصادی مورد نظر رئیس‌جمهوری پذیرش FATF خواهد بود، اظهارکرد: گشایش اقتصادی با پذیرش FATF، نمونه تحریف و آدرس غلط دادن به مردم است. وی افزود: موضوع پذیرش لوایح چهارگانه مرتبط با FATF به کلی منتفی است و به وعده روسای جمهور و مجلس برای گشایش اقتصادی ربطی ندارد.

بازار ارز از بورس و طلا سبقت گرفت

در هفته دوم مرداد۱۳۹۹، بازار ارز پر سودترین بازار مالی کشور بود به نحوی که ارزش دلار ۸.۷درصد و یورو نیز با ۱۱درصد افزایش مواجه شد. طی این هفته قیمت دلار در صرافی‌های بانکی از ۲۰۵۰۰ به ۲۲۳۰۰ و یورو از ۲۳۵۰۰ به ۲۶۱۰۰تومان رسید. بورس با ۶.۸درصد رشد مثبت سومین بازار پربازده این هفته بود؛ شاخص بورس از ۱، ۹۰۴، ۳۲۴ به ۲، ۰۳۴، ۱۹۲ افزایش یافت.

شرایط دریافت وام برای صاحبان سهام عدالت اعلام شد

عباس معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد در ارتباط با شرایط تعلق تسهیلات به دارندگان سهام عدالت گفت: بانک‌ها معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را وام با نرخ سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت ۳ ساله به متقاضیان پرداخت می‌کنند. عباس معمار نژاد در نشست خبریِ ارائه کارت اعتباری با وثیقه‌گذاری سهام عدالت با اشاره به اینکه وجوه ۹۶درصد درخواستهای فروش سهام عدالت به حساب متقاضیان واریز شد، گفت: ۵۶۰۰ میلیارد سفارش فروش سهام عدالت به سیستم بانکی کشور ارائه شد. وی افزود: براساس طرح جدید وزارت اقتصاد که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است ۵۰درصد ارزش روز سهام عدالت وثیقه کارت اعتباری خواهد شد.

سفته دیجیتال راه‌اندازی شد

علی عبداللهی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد و دارایی از اجرایی شدن طرح سفته دیجیتال وارائه تسهیلات بانکی الکترونیکی به کسب و کارهای آسیب دیده از بحران سراسری کرونا خبر داد. از مرکز ملی فضای مجازی کشور، علی عبدالهی - رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد و دارایی -در جلسه کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به جهش دیجیتالی دنیا به دلیل همه گیری ویروس کرونا گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای چشم‌انداز و حرکت به سمت اقتصاد هوشمند، به دنبال تسهیل در ارائه خدمات، کاهش مراجعات حضوری و در نهایت تحقق دولت الکترونیک که از تاکیدات شورای‌عالی فضای مجازی کشور است، ارائه تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده به دنبال همه گیری ویروس کرونا را طبق مصوبه دولت وکمیته ملی مبارزه با کرونا در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

پیش‌بینی بازار ارز در هفته سوم مرداد ماه

با این که در طول هفته پیش بازار ارز بیشترین بازدهی را داشته اما اکنون اوضاع متفاوتی بر این بازار حاکم شده است، با توجه به این که مسئولان وعده اخبار خوب اقتصادی می‌دهند احتمال بروز اتفاقات جدید در این بازار رخ قوت گرفته است. بازار ارز روز پنج‌شنبه را با افزایش قیمت به پایان برد. دلار نیز در این روز ۱۰ تومان افزایش را به ثبت رساند و روی عدد ۲۳ هزار و ۵۹۰ تومان قرار گرفت. بازار ارز بیشترین بازدهی هفتگی بازارها را در هفته گذشته داشته اما در هفته پیش‌رو آخرین سیگنال‌ها نشان می‌دهد احتمالا اتفاق جدیدی برای این بازار رخ خواهد داد.

ریزش شدید قیمت دلار در بازار تهران

قیمت دلار در بازار امروز (یک‌شنبه ۱۹مرداد) شاهد کاهش ۲ هزار تومانی بهای دلار و یورو بود. بازار ارز امروز (یکشنبه، ۱۹ مرداد) در نرخ‌های رسمی صرافی‌ها پس از یک هفته افزایش قیمت، شاهد کاهش بهای فروش ارزهای عمده بود. بهای هر دلار امریکا در ساعت ۱۵ امروز در صرافی‌های بانکی به کانال ۲۱ هزار تومان بازگشت و به قیمت ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. همچنین بهای خرید دلار در این صرافی‌ها نیز ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها