|
کدخبر: 115377

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

ثبات قیمت‌ ها در روز طرح گشایش اقتصادی (۹۹/۰۵/۲۰)

امروز آنچه اخبار دیگر را تحت الشعاع خود قرار داد نقل قول‌های مسئولان دولتی و مجلس در ارتباط با بحث «گشایش اقتصادی» بود که چند روز قبل توسط رئیس دفتر رئیس‌جمهوری مطرح شده بود و حسن روحانی هم به آن اشاره کرده است.

بانک و بیمه ثبات قیمت‌ ها در روز طرح گشایش اقتصادی (۹۹/۰۵/۲۰)

بازار ارز و طلای تهران امروز را با ثبات نسبی آغاز کرد و تا آخرین ساعات کاری بازار هم این روند حفظ شد هرچند در بازار سکه شاهد سقوط قیمتها به کانال ۹میلیون تومان هم بودیم ولی در بازار ارز چندان تغییر چشمگیری دیده نشد. اما اخبار داغ امروز از بانک مرکزی و بهارستان به گوش می‌رسید جایی که در مورد کلیات طرح گشایش اقتصادی صحبت شد و گفته شد امروز در جلسه با سران سه قوه جزییات این برنامه نیز مطرح خواهد شد. البته طولی نکشید که از کمیسیون انرژی! مجلس نیز صداهایی شنیده شد که حاکی از هشدار به دولت بود که می‌گفت مجلس در راس امور است و هر طرحی از جلسه سران قوا خارج شود به دقت مورد بررسی مجلس قرار خواهد گرفت. دیروز هم البته یکی از اعضای مجمع مصلحت نظام گمانه زنی‌های کارشناسان مبنی بر پذیرش FATF از طرف ایران را به کلی رد کرد و آب پاکی را روی دست همه ریخت. مصباحی مقدم به رسانه‌ها گفته بود که طرح گشایش اقتصادی رئیس‌جمهوری هیچ ارتباطی به پذیرش FATF ندارد و ما به هیچ وجه این مسئله را نمی‌پذیریم.

یارانه نقدی امشب واریز می‌شود

براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ ها یکصد و چهاردهمین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ دوشنبه ۲۰ مرداد ۹۹ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. یکصد و چهاردهمین مرحله یارانه نقدی مربوط به مرداد ماه امسال به ازای هر نفر ۴۵۵، ۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۹.۰۵.۲۰ به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود و قابل برداشت خواهد بود.

قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز (دوشنبه) با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۲۰۳۱ دلار و ۶۳ سنت رسید. در حالی که نگرانی‌ها در مورد تشدید وضعیت کرونا و تنش‌های رو به افزایش بین امریکا و چین سبب شده تا اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا همچنان باقی بماند، قیمت فلز زرد پس از کاهش شدید در جلسه قبلی، امروز افت ناچیزی را شاهد بود و همچنان در بالای ۲۰۰۰ دلار باقی ماند.

قیمت دلار و ۴۶ ارز دیگر

بانک مرکزی امروز (دوشنبه۲۰مرداد) بهای رسمی ۴۷ ارز عمده را اعلام کرد که از این میان ۲۰ ارز با کاهش قیمت و ۱۶ ارز نیز با افزایش قیمت مواجه شدند. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه، بیستم مرداد) نرخ رسمی ۴۷ ارز عمده بین‌المللی را اعلام کرد. از این میان ۲۰ ارز با کاهش قیمت و ۱۶ ارز با افزایش قیمت مواجه بودند. ارزش سایر ارزها ثابت باقی ماند.

بیت کوین دوباره گران شد

ساعتی قبل ارزش بیت کوین برای دومین بار طی این ماه به بالاتر از ۱۲۰۰۰دلار رسید. مسئله این است که آیا این بار ارز دیجیتال بیت کوین می‌تواند این سطح قیمتی را حفظ کند یا نه. به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین حدود ساعت ۶ صبح به‌وقت تهران، توانست تا از سد ۱۲۰۰۰ دلاری عبور کند. جهش بیت کوین در حالی رخ داد که روز گذشته نمودار هفتگی ارزهایی نظیر چین لینک (LINK) و باند پروتکل (Band Protocol)، با سودهایی بیش از ۳۰٪ بسته شد و توجهات بسیاری به‌سمت آنها معطوف بود.

قیمت دلار، طلا و سکه چند؟

امروز ۲۰مرداد در بازار آزاد تهران ارزش طلا ۱۸عیار هر گرم ۱میلیون و ۱۱ هزار تومان، قیمت دلار امریکا ۲۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شده است. هم اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۱۱ هزار تومان، قیمت دلار ۲۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

کوپن الکترونیک بهتر از ارز ۴۲۰۰تومانی است؟

به اعتقاد یک کارشناس اقتصادی توزیع کالابرگ الکترونیکی بهتر از روش تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی است، اما مواردی در زمینه انتخاب جامعه هدف و نحوه توزیع آن وجود دارد، همچنین این یقین را به ما نمی‌دهد که شهروندان مقدار حداقلی کالری دریافت می‌کنند. هوشیار رستمی با اشاره به وجود مشکلات در نظام توزیع کشور، تصریح کرد: قبل از مطرح شدن بحث کالابرگ الکترونیکی، تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی اجرا شد تا این کالاها با قیمت کمتر به‌دست مصرف‌کننده برسد که این هدف محقق نشد. چراکه تاجران به دنبال سود خود هستند و معمولاً جنس خود را به قیمت دلار روز عرضه می‌کنند. بنابراین با توجه به زیاد بودن تعداد مجرای ورودی کالا و چندلایه بودن نظام توزیع در کشور ما این فرآیند اساسا قابل کنترل نیست.

جزییات گشایش اقتصادی امروز مشخص می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مسئله گشایش اقتصادی گفت: زمان و جزییات «گشایش اقتصادی» امروز مشخص می‌شود. رئیس کل بانک مرکزی گفت: امروز در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی موضوع گشایش اقتصادی مطرح می‌شود و موارد کارشناسی آن در دست بررسی است.

پیش‌بینی قیمت سکه در بازار تهران

امروز ۲۰مرداد در بازار تهران قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۱۸ هزار تومان، قیمت دلار ۲۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌ سکه بهار آزادی ۵میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون، ۹۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها