|
کدخبر: 323279

قیمت گوشی/ بازار موبایل/ بازار

پشت پرده تولید گوشی نوکیا در ایران / کالای تقلبی اجازه تولید ندارد!

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که درباره واحد صنعتی تولیدکننده نوکیا در ایران، علاوه بر این که پرونده مفتوح دادگستری می‌باشد، موضوع به سه مرجع دیگر نیز ارجاع داده شده است. در حال حاضر، منتظر اعلام نتایج این مراجع هستیم تا پس از آن تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص انجام شود.

اقتصاد پشت پرده تولید گوشی نوکیا در ایران / کالای تقلبی اجازه تولید ندارد!

گفته می‌شود که یک شرکت ایرانی بیش از یک سال است که بدون اطلاع و وجود قراردادی با شرکت نوکیا، تلاش می‌کند تا گوشی‌های موبایل با برند نوکیا را در ایران تولید و مونتاژ کند. این موضوع باعث شده است که سفیر فنلاند در ایران نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران ارسال کند تا موضوع را پیگیری کند. همچنین، وکیل شرکت نوکیا شکایتی علیه این شرکت ایرانی که از برند نوکیا استفاده می‌کند، مطرح کرده است. اما خبر مرتبط با شرکت تولیدکننده نوکیای ایرانی بیشتر به توجه رسانه‌ها پیوست وقتی که برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نقل قولی مرتبط با این موضوع را منتشر کردند.

یکی از خبرگزاری‌ها در این باره نوشت که معاون وزیر صمت درباره تولید تلفن همراه نوکیا در ایران گفته است که «استفاده از نام برند تلفن همراه نوکیا در رابطه با این واحد تقلب نیست و اگر کشور مقصد نامه‌ای هم ارسال کرده باشد، با توجه به اینکه این کشورها ایران را تحریم کرده‌اند، نظر آنها برای ما مهم نیست. استفاده از نام برند تلفن همراه نوکیا در رابطه با این واحد تقلب نیست و این شرکت‌ اقدام به مونتاژ کالا می‌کند.»

حالا در حالی انتشار این اظهارات موجی از واکنش‌ها و انتقادات از معاون وزیر صمت را به دنبال داشته که محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این‌باره می‌گوید: من از صحبت‌های خودم دفاع می‌کنم و کاری با تیترهایی که متاسفانه برداشت برخی افراد بود ندارم. من هیچ وقت نگفته‌ام که ما به کالاهای غیرقانونی یا تقلبی اجازه تولید خواهیم داد.

برادران افزود: در مورد این واحد (تولیدکننده نوکیا در ایران) گفتم که علاوه بر این که پرونده مفتوح دادگستری وجود دارد، به سه مرجع هم ارجاع دادیم، منتظر نتایج این سه مرجع هستیم و بعد تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: آن چیزی که اشاره کردم این بود که الزام نداریم که بر اساس نظر بقیه کشورها تصمیم گیری کنیم و طبق نظر خودمان تصمیم می‌گیریم.

معاون وزیر صمت گفت: دو گروهی که مدعی هستند که می‌توانند این تولید را در کشور دنبال کنند، باید به سازمان‌های مربوطه مراجعه کنند، اگر درباره نام و نشان تجاری صحبت می‌کنند باید به سازمان توسعه تجارت مراجعه کنند که این سازمان می‌گوید باید نمایندگی رسمی و یا نمایندگی غیرمستقیم مورد تایید سازمان توسعه تجارت را داشته باشند.

برادران اظهار کرد: اگر بحث درباره حقوق مصرف کننده است، باید ضمانت‌شان را سازمان توسعه تجارت تایید کند و بحث اختلافی را هم باید دادگاه تعیین تکلیف کند.

وی گفت: آن چیزی که الان مشخص است هم وزارت امور خارجه و هم وزارت ارتباطات در این‌باره تایید داده و هم مشتری از ضمانتی که ارائه می‌شود رضایت دارد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: این که بین دو گروه در بخش خصوصی در این زمینه رقابت وجود دارد، نباید باعث شود که بخواهند از صحبت‌های من تفاسیر متفاوتی ارائه دهند. من جزو کسانی هستم که به‌ شدت به دنبال این هستم که کالاهای ارائه شده دارای کیفیت باشد. به هیچ وجه این برداشت‌ها در مصاحبه من نبوده و افراد خودشان انجام داده‌اند و مسئولیت‌اش هم با خود آنها است.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها