|
کدخبر: 321029

اختصاصی گسترش نیوز؛

پشت پرده اتاق فرار / اکتورها چقدر درآمد دارند؟

در این گزارش به بررسی بازی هیجان انگیز اتاق فرار و همچنین اقدامات اکتورها پرداخته ایم.

اقتصاد پشت پرده اتاق فرار / اکتورها چقدر درآمد دارند؟

یکی از تفریحات هیجان انگیز جوانان در این روز ها، رفتن به اتاق فرار است. مکانی که بسیار ترسناک است و بازیگران آن هم گریم های وحشتناکی دارند و در بیشتر مواقع، به دنبال نفرات شرکننده افتاده و به شدت آن ها را می ترسانند. مکان هایی که در آن، صحنه اتاق فرار آماده می شود، عمدتا خانه های قدیمی هستند که امکان هرچه ترسناک تر شدن این محیط را به راحتی فراهم می کند. محیط در این مکان ها به گونه ای تدارک دیده شده است که همه چی واقعی به نظر آید و حس ترس را در شرکت کننده گان ایجاد کند.

اکتور-اتاق فرار

این تفریح هیجان انگیز به صورت گروهی انجام می شود و تیم هایی در حدود ۴ نفر به بالا در این بازی شرکت می کنند. افراد باید بتوانند با حل کردن معما های مسیر بازی به مرحله بعد راه پیدا کنند که این موضوع، کار را اندکی دشوار می کند. گاهی اوقات، شخصی که اوپراتور بازی است، کاری به گروه ندارد و ممکن است فرد را به صورت جداگانه صدا کند که یکی از معما های بازی را حل کند. در این مواقع، شخص به صورت تنهایی وارد یکی از اتاق هایی می شود که کسی داخل آن نیست و فضا به شدت ترسناک است. باید در این موقع، بتواند معمای مخفی بازی را حل کند تا بتواند تیم را به مرحله بعد ببرد. در این زمان بازیگر بازی که اکتور هم به آن می گویند، وارد می شود و با صداهایی که ایجاد می کنند، ترس را چند برابر افزایش می دهد.

اتاق-فرار

در چنین موقعی، شخص باید بتواند بدون آنکه از اکتور بازی بترسد، معما را برطرف کند و از اتاق خارج شود. گاهی اوقات ممکن است که اکتور بازی به دنبال شما راه بیفتد و هرطرف که بروید همراه شما باشد. در بسیاری از مواقع ممکن است بازیگران این تفریح هیجان انگیز، وسایلی همراه داشته باشند که به وسله آن ها ترس را در وجود شما چند برابر کنند. برای مثال، گاهی اوقات اکتورهای بازی، اره برقی در دست خود دارند و با روشن کردن آن به دنبال شما افتاده و در آن لحظه حس  می کنید که اگر لحظه ای صبر کنید ممکن است گردن شما توسط اره برقی بریده شود.

اکتور-فرار

اکتورها مدل های مختلف دارند. عده ای با درآوردن صداهای ترسناک کار خود را انجام می دهند و عده ای دیگر شمارا گرفته و مانع حرکت خواهند شد. بنابراین باید خیلی دقت داشته باشید که ممکن است درطول بازی چه بلایی بر سر شما بیاید. اکتورها، بیشتر افراد حرفه ای هستند و به گفته خودشان، کار تئاتر هم انجام می دهند. پس بسیار خوب می دانند که نقش خود را چگونه بازی کنند که شرکت کنندگان بیشتر بترسند. البته درآمد خوبی هم از این راه به دست می آورند اما طبق گفته های خودشان، تنها هیجان است که برایشان اهمیت دارد و مادیات چندان برایشان دارای اهمیت نیست. هر اتاق فرار دارای سناریوی مشخصی است. هر سناریو ممکن است بسته به نیاز، کاراکترها یا شخصیت‌هایی را در خود جای دهد. در بازی اتاق فرار می‌توانیم این شخصیت‌ها را در قالب سوم‌ شخص یا همان اکتور اتاق فرار ببینیم.

اکتور-فرار۲

همانطور که در بالا مطرح شد، اکتورها وظیفه دارند که شما را از مسیر اصلی بازی دور کنند و این کار را با دادن اطلاعات غلط انجام می دهند. این اکتورها بازی را چالش‌برانگیزتر می‌کنند و می‌توانند ماجراجویی شما را تا حد زیادی سخت‌تر کنند. البته مسیرهای بازی هم ممکن است حواس شما را پرت کند و اطلاعات غلطی را در صحنه بازی مشاهده کنید که شما را از هدف اصلی دور خواهد کرد. اکتور ها ممکن است افرادی که حواس درست و حسابی ندارند را در این بازی گروگان بگیرند و از آن ها بخواهند تا یک معما را حل کنند و بعد آن ها را آزاد می کنند.

اکتور-آقا

اکتور-خانم

آگهی های بسیاری در ارتباط با استخدام اکتور برای اتاق فرار وجود دارد که به چند تا از این موارد خواهیم پرداخت. در یکی از آگهای ها اعلام شده بود که برای اکتور خانم و آقا به صورت ماهانه ۵ الی ۹ میلیون تومان پرداخت می شود. این افراد باید بین ۱۷ تا ۳۰ سال سن داشته باشند و اندکی هم با اصول نمایشی آشنا باشند. آگهی های مشابه هم بسیار در این سایت دیده می شود که قیمت های گوناگون دارد و در یک آگهی حقوق ماهانه برای اکتور را ۷،۵ تا ۱۲ میلیون درنظر گرفته اند. اما به طور کل و بر اساس مهارت هایی که اکتورها دارند، بیشترین میزان حقوقی که به این افراد داده می شود ۱۲ میلیون تومان است. 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها