|
کدخبر: 304479

پیش بینی مهم از آینده قیمت لایت کوین

ارز دیجیتال لایت کوین (LTC) پس از رسیدن به بالاترین سطح سالانه در ماه ژوئیه، کاهش قیمت قابل‌توجهی را تجربه کرد.

اقتصاد پیش بینی مهم از آینده قیمت لایت کوین

این کاهش، سطح افقی ۱۰۰ دلار را به عنوان یک سطح مقاومتی قابل توجه برای لایت کوین برجسته کرده است. در حال حاضر، لایت کوین در نزدیکی یک خط حمایت صعودی بلندمدت است که از ژوئیه ۲۰۲۲ برقرار است.

سرنوشت لایت کوین، چه رشد کند و چه نزول، بستگی به این سطوح قیمتی دارد. روندهای قیمتی اخیر لایت کوین را بررسی کرده و بازه‌های زمانی هفتگی و روزانه را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا بینشی در مورد مسیر بالقوه آن ارائه دهیم.

تجزیه و تحلیل جامع بازه زمانی هفتگی، یک چشم‌انداز نامطمئن را نشان می‌دهد که تحت تأثیر حرکت قیمت و شاخص‌های تکنیکال قرار دارد. حرکت اخیر قیمت حاکی از یک روند نزولی است؛ زیرا لایت کوین قادر به حفظ سطوح قیمتی بالای خود از ژوئیه نبود.

علی‌رغم اینکه لایت کوین برای مدت کوتاهی از مرز ۱۰۰ دلار عبور کرد، به سرعت به زیر این سطح برگشت و ۱۰۰ دلار را به عنوان یک سطح مقاومت سرسخت شناسایی کرد. چنین کاهش‌‌هایی به دنبال شکست‌های قیمتی ناموفق اغلب منجر به حرکت‌های روبه‌پایین قابل توجهی می‌شوند.

قیمت فعلی لایت کوین حول خط حمایت صعودی است که برای ۴۳۴ روز پایدار بوده است. با توجه به طولانی شدن مدت این خط روند، چه لایت کوین از آن بازگردد یا از آن عبور کند، می‌تواند به طور قابل توجهی بر مسیر آینده آن تأثیر بگذارد.

هفته گذشته، قیمت برای مدت کوتاهی به زیر این خط حمایت سقوط کرد، اما یک سایه قیمتی (Shadow) را تشکیل داد، که نشان‌‌دهنده فشار خرید در بازار است. در صورت شکسته شدن خط حمایتی، احتمال کاهش ۲۵ درصدی تا سطح ۵۰ دلاری وجود دارد. در مقابل، یک بازگشت موفقیت‌‌آمیز می تواند باعث افزایش ۵۰ درصدی به سمت مقاومت ۱۰۰ دلاری شود.

شاخص قدرت نسبی (RSI) هفتگی هم روند نزولی مداوم را نمایان می‌کند. شاخص قدرت نسبی به عنوان یک شاخص مومنتوم قیمتی عمل می‌کند. مقادیر بالای سطح ۵۰ در یک روند صعودی، معمولاً حاکی از رشد بیشتر است، در حالی که مقادیر زیر سطح ۵۰، خلاف آن را نشان می‌دهد.

اخیراً، شاخص قدرت نسبی به زیر ۵۰ سقوط کرده که در طول انحراف قبلی (خط سبز)، یک واگرایی نزولی نشان می‌دهد. این واگرایی زمانی رخ می‌دهد که کاهش در مومنتوم با افزایش قیمت همراه باشد و فضای یک روند نزولی را بیشتر تقویت کند.

در ۲ اوت، لایت کوین سومین رویداد هاوینگ خود را تجربه کرد و پاداش بلاک را از ۱۲.۵ به ۶.۲۵ LTC کاهش داد. این رویداد، عرضه لایت کوین را کاهش می‌دهد، که معمولاً انتظار می‌رود قیمت آن را بالا ببرد.

با این حال، علیرغم تأثیر کاهش تورم به دلیل هاوینگ، قیمت لایت کوین در هفته بعد از رویداد کاهش یافت. این کاهش را می‌توان به دلیل آغاز فروش استخراج‌کنندگان نسبت داد.

بازه زمانی روزانه تا حد زیادی یک چشم‌انداز نزولی را نمایان می‌کند. این کاهش مستمر منجر به شکست سطح حمایت افقی ۷۰ دلاری شده و به طور بالقوه می‌تواند باعث کاهش قیمت به ۵۰ دلار شود. علیرغم روند نزولی قیمت، شاخص قدرت نسبی روی سطح ۲۳ قرار دارد که نشان‌دهنده رسیدن لایت کوین به قلمرو اشباع (دایره سبز) است. در واقع، شاخص قدرت نسبی از زمان سقوط بازار در مارس ۲۰۲۰ به این سطح نرسیده بود.

با این حال، برای اینکه روند صعودی از سر گرفته شود، قیمت باید سطح افقی ۶۹ دلار را بازیابی کند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها