|
کدخبر: 300090

هاوینگ لایت کوین در راه است / منتظر افزایش قیمت باشیم؟

رویداد آتی هاوینگ لایت کوین که قرار است در تاریخ ۲ آگوست ۲۰۲۳ رخ دهد، پاداشی را که استخراج‌کنندگان برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها دریافت می کنند، به نصف کاهش می‌دهد. این پاداش از ۱۲.۵ به ۶.۲۵ لایت کوین کاهش می‌یابد.

اقتصاد هاوینگ لایت کوین در راه است / منتظر افزایش قیمت باشیم؟

هاوینگ باعث کاهش عرضه لایت کوین جدید به بازار می‌شود که این امر می‌تواند منجر به افزایش قیمت در این ارز شود. هاوینگ لایت کوین یک رویداد برنامه‌ریزی‌شده است که هر چهار سال یکبار در بلاکچین لایت کوین اتفاق می‌افتد که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ و دومین بار در سال ۲۰۱۹ انجام شد. هاوینگ لایت کوین به مهار نرخ تورم این ارز دجیتال از طریق کاهش مقدار عرضه جدید ایجاد‌شده به نصف کمک می‌کند و ارزش آن را در طول زمان ثابت نگه می‌دارد.

هاوینگ لایت کوین یک رویداد مهم برای جامعه این رمزارز به حساب می‌آید. سرمایه‌گذاران و استخراج‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت لایت کوین چگونه ممکن است به این رویداد واکنش نشان دهد. هاوینگ همچنین می‌تواند پذیرش لایت کوین توسط سرمایه‌گذاران را افزایش دهد؛ زیرا افراد این ارز دیجیتال را دارایی با‌ارزش‌تر و کمیاب‌تر می‌دانند. با این حال، پیش‌بینی اینکه چه اتفاقی برای قیمت لایت ‌کوین، پس از هاوینگ خواهد افتاد، چالش‌برانگیز است؛ زیرا به عوامل مختلفی مانند وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال و سطح تقاضا برای لایت‌ کوین بستگی دارد. برخی از تحلیل‌گران بر این باورند که هاوینگ می‌تواند قیمت لایت کوین را افزایش دهد؛ زیرا عرضه کاهش می‌یابد، در حالی که برخی دیگر فکر می‌کنند که این موضوع می‌تواند منجر به فروش کوتاه‌مدت لایت کوین شود. ریسک این پیش‌بینی این است که استخراج‌کنندگان دارایی‌های لایت کوین خود را می‌فروشند تا هزینه‌های خود را پوشش دهند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها