|
کدخبر: 302938

هشدار برای سرمایه‌گذاران لایت کوین

قیمت رمزارز لایت کوین (LTC) پس از اصلاح ۱۵ درصدی به دنبال رویداد هاوینگ اخیر خود در ۲ آگوست، با چالش‌هایی روبرو شده است. این اصلاح ۱۵ درصدی، قیمت لایت کوین را به زیر مرز ۸۵ دلار رسانده است. در صورت نزول بیشتر، سطح حمایت بعدی در محدوده ۷۷ دلار ممکن است آزمایش شود.

اقتصاد هشدار برای سرمایه‌گذاران لایت کوین

کاهش ۱۵ درصدی قیمت لایت کوین نگرانی‌هایی را در جامعه ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

یکی از این نگرانی‌ها، استخراج‌کنندگانی هستند که با افزایش هزینه‌های عملیاتی روبرو شده‌اند و در عین حال، کاهش ۵۰ درصدی پاداش‌های بلاک را تجربه می‌کنند. در نتیجه، استخراج‌کنندگان ذخایر لایت کوین خود را فروخته‌اند که منجر به کاهش ۲.۵ درصد از دارایی‌های کل این گروه در عرض تنها یک هفته شده است.litecoin-price-risk-miners-selling-

طی رویداد هاوینگ، پاداش بلاک برای استخراج‌کنندگان از ۱۲.۵ به ۶.۲۵ لایت کوین نصف شد. با افزایش هزینه‌های مرتبط با عملیات استخراج، بسیاری از استخراج‌کنندگان ترجیح داده‌اند که دارایی‌های لایت کوین خود را به جای نگهداری طولانی‌مدت، بفروشند.

داده‌های درون زنجیره‌ای از شرکت تحلیل داده IntoTheBlock نشان می‌دهند که تقریباً ۶۰ هزار لایت کوین تنها در ۵ روز گذشته از ذخایر استخراج‌کنندگان تخلیه گردیده که باعث کاهش موجودی ذخیره تجمعی آن‌ها شده است.

فشار فروش توسط استخراج‌کنندگان، نگرانی‌هایی را در مورد احتمال کاهش بیشتر قیمت لایت کوین ایجاد می‌کند. اگر لایت کوین نتواند در آینده نزدیک به رشد قابل توجهی دست یابد، این ریسک وجود دارد که قیمت آن وارد یک روند نزولی شود. علی‌رغم چالش‌های فعلی، داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که ممکن است در هفته‌های آینده فضای بیشتری برای دارندگان لایت کوین وجود داشته باشد تا دارایی‌های خود را در سود به فروش برسانند.

نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) لایت ‌کوین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذارانی که لایت کوین خود را در ۳۰ روز گذشته خریداری کرده‌اند، هنوز حدود ۷ درصد سود تحقق‌نیافته دارند. این امر نشان می‌دهد که این سرمایه‌گذاران تا زمانی که قیمت لایت کوین به نقطه سربه‌سر خود که حدود ۷۷ دلار است، نزدیک شود، فضایی برای سود کردن دارند.

با توجه به عوامل گفته‌شده، این احتمال وجود دارد که قیمت لایت کوین تا مرز ۷۷ دلار بازگردد. سطح حمایتی ۷۷ دلار، جایی که تعداد قابل توجهی از سرمایه‌گذاران لایت کوین را در این قیمت خریداری کرده‌اند، سطح حمایتی مهمی تلقی می‌شود. اگر این سطح حمایتی شکسته شود، قیمت لایت کوین ممکن است تا حدود ۷۵ دلار کاهش یابد.

از سوی دیگر، اگر لایت کوین موفق شود که روند صعودی خود را دوباره به دست آورد و از ۹۰ دلار فراتر رود، ریسک اصلاح قیمتی به محدوده ۸۵ دلار وجود دارد. تعداد قابل توجهی از سرمایه‌گذاران، لایت کوین‌های خود را با حداکثر قیمت ۸۵ دلار خریداری کرده‌اند که این سطح قیمتی را به یک سطح جذاب تبدیل می‌کند. با این حال، اگر لایت کوین از سطح مقاومتی مذکور عبور کند، هدف بعدی قیمتی برای این ارز دیجیتال می‌تواند ۱۰۰ دلار باشد.

وضعیت فعلی نشان می‌دهد که قیمت لایت کوین در معرض ریسک کاهش بیشتر قیمت است و عوامل مختلفی از جمله فشار فروش استخراج‌کنندگان و داده‌های درون زنجیره‌ای، احتمال بازگشت این ارز دیجیتال به محدوده ۷۷ دلار را تشدید می‌کنند. هفته‌های آینده احتمالاً شفافیت بیشتری در مورد اینکه آیا لایت کوین می‌تواند بهبود یابد یا به روند نزولی خود ادامه دهد، ارائه خواهد شد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها