|
کدخبر: 288355

روش کار صرافی‌ ارز دیجیتال چگونه است؟

در سال‌های ابتدایی که بیت کوین وارد دنیای فناوری شد، تنها از دو روش می‌توانستید آن را به‌دست آورید؛ اول این‌که، خودتان این رمز ارز را استخراج کنید و دوم اینکه، شخصی را پیدا کنید که به‌صورت مستقیم آن را به شما بفروشد. اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده افراد از فناوری‌های بلاک‌چین، صرافی‌های ارز دیجیتال نیز گسترش یافتند، تا امکان دسترسی به رمز ارزها و خرید و فروش ارز دیجیتال را آسان‌تر کنند. اما صرافی آنلاین ارز دیجیتال چیست؟ روش فعالیت این صرافی‌ها چگونه است؟ در این مقاله، نحوه کار مبادلات دارایی‌های رمزنگاری در صرافی ارز دیجیتال را توضیح می‌دهیم. تا انتها همراه ما باشید تا با بهترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال ایرانی نیز آشنا شوید.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

شما نمی‌توانید به‌سادگی از بانک‌ها یا افراد مختلف، ارز دیجیتال خریداری کنید. ازاین‌رو، برای خرید ارز دیجیتال مانند بیت‌ کوین، اتریوم یا سایر رمزارزها، باید دلار یا هر ارز فیات دیگری را به دارایی‌های رمزنگاری شده، تبدیل کنید. برای این‌منظور، در یک صرافی معتبر ارز دیجیتال برای خود حساب کاربری ایجاد کرده و اقدام به خرید و فروش رمز ارز‌های مختلف کنید. در‌این حالت، صرافی به‌عنوان واسطه‌ای بین خریدار و فروشنده عمل کرده و از طریق دریافت کارمزد و هزینه‌های معاملاتی، کسب درآمد می‌کند. قیمت ارز‌های دیجیتال موجود در صرافی‌ها نیز، به‌طور روزانه به‌روز می‌شود. به‌طورکلی، صرافی آنلاین ارز دیجیتال، به‌صورت یک وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل یا ترکیبی از هر دو فعالیت می‌کند. البته به‌این نکته نیز توجه داشته باشید، که برای ثبت‌نام یا انجام معامله در صرافی‌های کریپتویی، نیاز به مراجعه حضوری در محل دفتر صرافی نیست. شما به‌راحتی می‌توانید مراحل ثبت‌نام و احراز هویت خود را از طریق سایت یا اپلیکیشن موبایل صرافی انجام دهید.

صرافی رمزارز؛ پلتفرمی آنلاین برای خرید ارز دیجیتال

محبوب‌ترین و ساده‌ترین راه خرید و فروش ارز دیجیتال و سهام‌داری دارایی‌های رمزنگاری، از‌طریق صرافی‌های کریپتویی، مانند صرافی ارز دیجیتال والکس است. صرافی ارز‌های دیجیتال، بازاری است، که در‌آن معامله‌گران می‌توانند دارایی‌های رمزنگاری شده مختلف را خریداری و به فروش برسانند یا آن‌ها را با ارز‌های فیات مبادله کنند. نرخ تبدیل هر رمز ارز، به طور مستقیم تحت‌تأثیر حجم سفارش‌های خرید و فروش ارز‌های دیجیتال است. به‌طور‌کلی، هر صرافی بر اساس حجم معاملات خود، قیمت را تعیین می‌کند. صرافی‌هایی که کاربران بیشتری دارند، قیمت‌های نزدیک‌تری به بازار کریپتو دارند. دلیل این موضوع را می‌توان، تفاوت‌های کوچک در قیمت ارز‌های دیجیتال مانند بیت‌ کوین در صرافی‌های مختلف دانست.

صرافی ارز دیجیتال؛ ظهور تکنولوژی مالی جدید

امروزه با افزایش دانش استفاده از ارز‌های دیجیتال در بین مردم، بسیاری از کشور‌ها نیز، این دارایی‌های رمزنگاری شده را پذیرفته‌اند؛ در برخی از کشور‌ها، حتی برای این‌منظور، قانون وضع شده و مالیات دریافت می‌شود. همچنین از ارز‌های دیجیتال به‌عنوان روشی نوین، برای پرداخت در شرکت‌های مختلف استفاده می‌کنند. ژاپن، استرالیا، آفریقای جنوبی، آمریکا، آلمان، بریتانیا، سنگاپور، هند و مالزی از دیگر کشور‌هایی هستند که با پذیرش ارز‌های دیجیتال، راه را برای هم مسیر شدن با پیشرفت جهانی برای خود هموار کرده‌اند. در ایران نیز در سال‌های اخیر، تیم‌های جوان و متخصص برای توسعه این تکنولوژی قدم برداشته‌اند. این صرافی‌ها، همانند صرافی ارز دیجیتال والکس، مسیری مطمئن برای توسعه بازار‌های مالی، کسب ثروت دلاری، خرید کالا‌های ضروری، دارو و از همه مهم‌تر، عبور از تحریم‌ها هستند.

صرافی ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

تعداد مبادلات ارز‌های دیجیتال در دنیای کریپتو، در نتیجه محبوبیت فزاینده رمز ارز‌ها و فناوری بلاک‌چین، به‌طور قابل‌توجهی افزایش ‌یافته است. به همین دلیل، صرافی آنلاین ارز دیجیتال برای تسهیل و مدیریت این مبادلات به وجود آمد. اما این صرافی‌ها چگونه کار می‌کنند؟ به‌طورکلی، می‌توان گفت شیوه فعالیت آن‌ها به یکی از دو روش زیر است.

روش اولدر این حالت، شما برای خرید و فروش ارز دیجیتال، با خود صرافی معامله می‌کنید. یعنی رمزارز موردنظرتان را به طور مستقیم، از صرافی خریداری کرده یا به آن می‌فروشید. درآمد صرافی از تفاوت قیمت خرید رمز ارز نسبت به فروش آن، به دست می‌آید؛ به‌طورکلی قیمت خرید یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین در این صرافی‌ها از قیمت فروش آن بالاتر است.

روش دومدر این روش، صرافی طرف معامله شما نیست؛ فقط به‌عنوان یک واسطه، بستری را بین خریداران و فروشندگان دارایی‌های دیجیتال فراهم می‌کند و از انجام تراکنش معاملات خرید یا فروش، کارمزد دریافت می‌کند. در حال حاضر، بیشتر صرافی‌ها به این روش فعالیت می‌کنند. شما هم می‌توانید در صرافی‌های ایرانی معتبر، مانند صرافی ارز دیجیتال والکس، به این صورت به انجام مبادله رمز ارز‌های مختلف بپردازید.

صرافی‌های ارز‌های دیجیتال چگونه کسب درآمد می‌کنند؟

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارد؛ اما همان‌طور که به آن اشاره کردیم، رایج‌ترین راه برای کسب درآمد صرافی‌های متمرکز، اضافه‌کردن کارمزد کمیسیون به تراکنش‌های خرید و فروش ارز دیجیتال است؛ البته به‌این نکته توجه داشته باشید، که این کارمزد‌ها جدای از هزینه و کارمزد شبکه بلاک‌چینی است، که کاربران در زمان نقل‌ و انتقالات دارایی‌های دیجیتال خود باید پرداخت کنند. به‌عنوان‌مثال، در نظر دارید که رمزارز‌های خود را به کیف پولی در خارج از صرافی منتقل کنید، در این حالت باید هزینه انتقال را در شبکه موردنظر پرداخت کرده تا تراکنش انجام شود.

میزان کارمزد‌ تراکنش‌ها در صرافی، برای تریدر‌ها و به‌ویژه افرادی که به‌صورت مستمر اقدام به خرید ارز دیجیتال یا فروش آن می‌کنند، بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل، صرافی‌هایی که کارمزد‌های کمتری دریافت می‌کنند، کاربران بیشتری نیز جذب می‌کنند؛ البته ممکن است مسئله کارمزد تراکنش برای افرادی که به هولد کردن و ذخیره ارز‌های دیجیتال برای مدت‌زمان طولانی علاقه‌مند هستند، چندان مهم نباشد. اما به‌طورکلی، یکی از معیار‌های مهم برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال از سوی معامله‌گران دنیای کریپتوکارنسی‌ها، داشتن کارمزد مناسب و پایین است.

سخن پایانی

در این مقاله، در مورد نحوه عملکرد صرافی‌های ارز دیجیتال صحبت کردیم؛ صرافی، بازاری است که خریداران و فروشندگان می‌توانند یک رمز ارز را با ارز دیگر یا با پول فیات مبادله کنند. به‌طورکلی، می‌توان گفت محبوبیت صرافی‌های کریپتو در چند سال گذشته با افزایش پذیرش ارز‌های دیجیتال در بین مردم نیز افزایش‌‌ یافته‌ است. در نهایت اگر قصد خرید و فروش ارز دیجیتال را دارید، بهتر است از یک صرافی معتبر رمز ارز ایرانی استفاده کنید؛ صرافی ارز دیجیتال والکس، به‌عنوان یکی از معتبرترین صرافی‌های کشور در حوزه کریپتوکارنسی، امکان خرید ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم کرده است.

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر