|
کدخبر: 282233

اتصال ربات معامله‌گر به صرافی‌های ارز دیجیتال چگونه است؟

امروزه ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرند. حضور در بازارهای ارز دیجیتال می‌تواند موجب شگفتی‌های بسیاری در وضعیت مالی شما شود، زیرا اتفاقات این جهان الکترونیک غیرقابل‌پیش‌بینی هستند. یکی از شگفتی‌های موجود در بازارهای ارز دیجیتال، ربات ارز دیجیتال است. به‌طورکلی هر فناوری و نوآوری در این عرصه، با هدف آسان‌تر شدن معاملات و امور انجام می‌شود. پول‌های الکترونیک دارایی‌های پرنوسانی محسوب می‌شوند که معاملات با آن برخلاف بعضی از بازارهای سنتی، به ساعات خاصی از شبانه‌روز محدود نیست و امکان دارد که کاربران نتوانند به‌موقع در برابر تغییرات قیمت ارز دیجیتال واکنش مناسبی نشان دهند، ازاین‌رو ربات تریدر یا ربات معامله‌ گر ارزهای دیجیتال به‌منظور کمک به سرمایه‌گذاران خلق شده‌اند. کاربران با استفاده از قوانین مشخص در این ربات، می‌توانند معاملات خود را انجام دهند.

تبادلات مالی در این ربات‌ها به‌صورت خودکار انجام داده می‌شود و برای کاربران شرایطی را ایجاد می‌کند که به‌جای صرف وقت برای رصدکردن بازار، به مسائل دیگر زندگی بپردازند. کاربران با استفاده از این ابزارهای نوین، می‌توانند شرایط بهتری را در این بازارها تجربه کنند.

مزایای ربات ارز دیجیتال

ربات ارز دیجیتال (Trading Bot) دارای مزایایی بسیاری است که می‌تواند کاربران را برای استفاده از آن متقاعد کند، این مزایا عبارت‌اند از:

  1. مدیریت ریسک

ربات‌های معامله‌گر ارزهای دیجیتال بسیار هوشمند هستند و کاربران می‌توانند قوانین مشخصی را برای معاملات خود مشخص کنند و درصورتی‌که حتی یکی از این قوانین انجام نشود، ربات سفارش‌ها را لغو و متوقف می‌سازد. مدیریت ریسک توسط ربات ارز دیجیتال، موجب می‌شود تا کاربران برای انجام معاملات اشتباه، سرمایۀ خود را از دست ندهند. علاوه‌بر این موضوع افرادی که نمی‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی قیمت‌ها و رشد بازارهای ارز دیجیتال را رصد کنند، با کمک این ربات‌ها با کم‌ترین ریسک معاملات را انجام دهند.

عده‌ای از کاربران برای کاهش ریسک سبد سرمایه‌گذاری، چندین ربات معاملاتی را مورداستفاده خود قرار می‌دهند. با انجام این کار، سرمایۀ کاربران در برابر سقوط بازار حفظ خواهد شد، زیرا در صرافی‌ها، دارایی‌ها با استراتژی‌های مختلفی مبادله می‌شوند.

  1. آزمایش استراتژی‌های معاملاتی

کاربران با استفاده از ربات‌های ترید یا همان ربات‌های معامله‌گر می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی خود را بررسی و آزمایش کنند، یعنی کاربران در ابتدا می‌توانند بدون ازدست‌دادن سرمایه، در بازاری شبیه‌سازی‌شده معامله انجام دهند. پس از حضور در این بازار شبیه‌سازی‌شده، معامله‌گران می‌توانند این پارامترها را بهینه‌سازی کنند و تنظیمات حاصل‌شده را به‌حساب کاربری اصلی خود انتقال دهند. در پایان نیز می‌توانند با سرمایۀ اصلی‌ای که در اختیار دارند به بازار ارز دیجیتال وارد شوند.

  1. استفاده آسان از ربات‌های ارز دیجیتال

برخلاف تصوری که اغلب مردم از ربات ارز دیجیتال دارند، استفاده از آن‌ها بسیار ساده و آسان است و برای استفاده از این ربات‌ها، به علم برنامه‌نویسی احتیاجی نیست. برای استفاده از ربات‌های معامله‌گر فقط به فهرستی از دارایی‌هایی که قصد دارید ربات با آن‌ها به معامله بپردازد و همچنین شرایط ورودی یا خروجی و تعداد دفعاتی که باید از استراتژی‌های مشخص‌شده استفاده کنید نیاز دارید. ربات در ابتدا هیچ‌گونه برنامۀ مشخصی برای فعالیت ندارد و تمام این امور را کاربر برای ربات مشخص می‌کند. این ربات‌ها قابلیت استفاده به‌صورت هم‌زمان در چندین صرافی را دارند و درصورتی‌که شما در حوزۀ ارزهای دیجیتال فعال هستید و زمان زیادی را برای جابه‌جایی دارایی‌تان میان صرافی‌های گوناگون صرف می‌کنید، این ربات‌ها موجب صرفه‌جویی شما در وقت و انرژی شما می‌شوند.

  1. عدم مراقبت شبانه‌روزی از سبد دارایی

نکتۀ بسیار مهمی که وجود دارد این است که کاربران می‌توانند ربات‌های معامله‌گر را با استراتژی‌های معاملاتی خود تنظیم کنند و نیازی نیست که به‌صورت 24ساعته در طول روز برای رصد تغییرات قیمت، مراقب سبد دارایی خود باشند، زیرا ربات این کار را برای کاربران انجام می‌دهد و معامله‌گران دیگر دغدغه‌ای از این منظر نخواهند داشت.

  1. شفافیت ربات‌های ارز دیجیتال

اکثر ربات‌های فعال در حوزۀ ارزهای دیجیتال، متن‌باز هستند. این ویژگی امکان بررسی کد آن‌ها را برای هر شخصی ایجاد می‌کند. کاربران با استفاده از این کدها متوجه می‌شوند که ربات تریدی که در اختیار دارند به انجام چه‌کارهایی مشغول است و همچنین هیچ هزینۀ پنهان یا مکانیسم عجیب و مرموزی برای آن‌ها وجود ندارد که معامله‌گران را سردرگم و گیج کند.

در حقیقت بات معامله‌ گر قادر است که با تنظیم قوانینی از انجام معاملاتی که برای شما سودی دربر ندارند جلوگیری کند. تمام این مزایا در کنار یکدیگر باعث صرفه‌جویی در زمان و افزایش میزان سود سرمایه‌گذار در طول زمان می‌شود. با تمام این احوالات و مزایا نمی‌توان به‌طور کل این ربات‌ها را جایگزین معاملات دستی کرد.

اتصال انواع ربات ارز دیجیتال به صرافی‌ها

صرافی‌ها نیز از بهترین ربات ارز دیجیتال برای انجام امور ترید استفاده می‌کنند؛ بعد از اتصال ربات معامله‌ گر ارز دیجیتال به صرافی‌ها، این ربات کار خود را آغاز می‌کند و به‌صورت شبانه‌روزی به خریدوفروش ارز دیجیتال در بستر صرافی‌ها مشغول می‌شود. مسئله‌ای که در این بخش وجود دارد، چگونگی اتصال ربات ارز دیجیتال به صرافی‌ها است. صرافی‌ها برای استفاده از ربات‌های ارز دیجیتال باید از طریق API یا اپلیکیشن رابط برنامه‌نویسی اقدام کنند؛ این اپلیکیشن ابزاری برای ارسال و دریافت اطلاعات محسوب می‌شود. با استفاده از این نرم‌افزارها، کاربر می‌تواند بدون نیاز به واردکردن اطلاعات کاربری و رمز عبور، ربات تریدر خود را به‌حساب صرافی متصل کند. ربات‌هایی که از شما برای ورود اطلاعات می‌خواهند، اعتباری ندارند و نباید از آن‌ها استفاده کنید.

صرافی‌ها با اتصال به این ربات‌ها می‌توانند سریع‌تر به کاربران خود خدمت‌رسانی کنند و کاربران نیز در هر ساعتی از طول شبانه‌روز می‌توانند معاملات خود را با آسودگی خیال انجام دهند.

سخن پایانی

جهان امروز جهان بسیار هوشمندی است که تکنولوژی و فناوری‌های نوین در آن حرف اول را می‌زنند؛ جهان همواره در حال تغییر و تکامل است و زندگی انسان‌ها را به سمت راحتی بیشتر سوق می‌دهد. ارزهای دیجیتال یکی از ابتکاراتی به شمار می‌آیند که جهان را دستخوش تغییرات بسیاری کرده‌است. در بازارهای ارز دیجیتال کاربران با تکنولوژی و فناوری‌های جدید می‌توانند آسان‌تر فرایند ترید را انجام دهند و به سودهای فراوانی دست پیدا کنند. ربات ارز دیجیتال ازجمله فناوری‌های نوینی هستند که موجب سهولت فرایند معاملات رمز ارزها شده‌است. درمورد استفاده از این ربات‌ها، باید گفت قطعاً ربات‌ها نمی‌توانند همچون انسان‌ها فکر و عمل کنند، اما با برنامه‌ریزی‌هایی که بر روی آن‌ها انجام می‌شود، می‌توانند مزیت‌ها و سودهای فراوانی را برای شما خلق کنند. شما هرگز نمی‌توانید این ربات‌ها را جایگزین فکر و عمل خود کنید، بلکه تنها باید از آن‌ها کمک دریافت نمایید.

باتوجه‌به مزایایی که این ربات‌ها دارند، استفاده از آن‌ها می‌تواند ریسک انجام معاملات را به حداقل برساند و از هدررفت سرمایۀ شما جلوگیری کنند؛ این بدان معنی است که شما با استفاده صحیح و تنظیم اصولی ربات‌های معامله‌گر ارز دیجیتال می‌توانید در کنار فکر و عمل خود، درصد خطا را کاهش و درصد سودتان را افزایش دهید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها