|
کدخبر: 284622

چطور صرافی ارز دیجیتال مناسبی برای سرمایه گذاری پیدا کنیم؟

با پیشرفت علم و تکنولوی، سرمایه‌گذاری نیز تغییرات زیادی کرده‌است و امروزه شاهد معاملات ارز دیجیتال به‌صورت آنلاین هستیم. به دلیل سود خوبی که از خرید و فروش ارز ‌دیجیتال به‌دست می‌آید، افراد زیادی به آن علاقه‌مند شده‌اند. شایان ذکر است که برای خرید ارز دیجیتال، باید از صرافی ارز دیجیتال استفاده کرد. صرافی‌های ارز دیجیتال بسترهای آنلاینی هستند که معاملات مربوط به ارزهای دیجیتال در آن‌ها انجام می‌شود. گفتنی است که باتوجه‌به محبوبیت ارزهای دیجیتال در بین سرمایه‌گذاران، صرافی‌های زیادی به‌وجود آمده‌است که هرکدام دارای یک‌سری ویژگی هستند. به همین دلیل فردی که به‌تازگی می‌خواهند وارد بازار سرمایۀ ارزهای دیجیتالی شود، ممکن است در انتخاب صرافی مناسب دچار مشکل شود. انتخاب صرافی تأثیر بسیار زیادی بر روی سود و زیان حاصل از خرید و فروش ارزهای دیجیتالی دارد. به همین دلیل نیز باید قبل از انتخاب، فرد اطلاعات دقیقی درمورد انواع صرافی ارز دیجیتال داشته باشد. در ادامۀ این مقاله قصد داریم انواع صرافی‌های ارز دیجیتال را بررسی کنیم، پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

صرافی ارز دیجیتالی چیست؟

صرافی ارز دیجیتال به پلتفرم‌های آنلاینی گفته می‌شود که برای خریدوفروش انواع ارزهای دیجیتال مانند اتریم، بیت‌کوین و... طراحی شده‌است. این صرافی‌ها یک مکان فیزیکی در بیرون نیستند، بلکه به‌صورت یک سایت یا اپلیکیشن موبایل طراحی شده‌اند. برای استفاده از این صرافی‌ها، ابتدا کاربران باید در آن‌ها ثبت‌نام کنند و برای خود یک اکانت شخصی درست کنند، سپس می‌توانند شروع به خریدوفروش انواع ارز دیجیتال کنند. سرمایه‌های به‌دست‌آمده از معامله ارز دیجیتال، در کیف‌پول‌های دیجیتالی ذخیره و نگه‌داری می‌شوند. شایان ذکر است که صرافی‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند و هرکدام از آن‌ها دارای یک‌سری ویژگی خاص هستند، به همین دلیل فردی که می‌خواهد وارد بازار سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال شود، ابتدا باید با انواع صرافی و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شود تا بتوانند مناسب‌ترین صرافی را انتخاب کند.

معرفی انواع صرافی ارز دیجیتال

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، صرافی ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد و هرکدام از آن‌ها دارای یک‌سری ویژگی و مزیت‌های خاصی هستند. انتخاب یک صرافی مناسب تأثیر بسیار زیادی در سود و زیان حاصل از معامله ارز دیجیتال دارد. به همین دلیل تریدرها ابتدا باید با انواع صرافی‌ها آشنا شوند و سپس باتوجه‌به مزایا و ویژگی‌های آن‌ها، یکی را انتخاب کنند.

انواع صرافی ارز دیجیتال عبارت است از:

  • صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال

یکی از انواع صرافی‌های ارز دیجیتال، صرافی متمرکز است؛ صرافی متمرکز به آن دسته از صرافی‌ها گفته می‌شود که به‌عنوان یک واسطه عمل می‌کنند. درواقع این نوع صرافی‌ها مانند صرافی‌های سنتی عمل می‌کنند و به تریدرها این امکان را می‌دهند که با خیال راحت به خریدوفروش ارز دیجیتال بپردازند و سرمایه‌های خود را ذخیره کنند. از ویژگی‌های خوب صرافی ارز دیجیتال متمرکز می‌توانیم به قابل‌اعتماد بودن آن برای تریدرها اشاره کنیم. شایان ذکر است که این نوع از صرافی‌ها در برابر هک‌شدن بسیار آسیب‌پذیر هستند و امکان هک‌شدن اکانت افراد در این صرافی‌ها وجود دارد. باوجوداین بازهم افراد زیادی به دلیل قابل‌اعتماد بودن، آن‌ها را برای معاملات خود انتخاب می‌کنند.

از ویژگی‌های خوب صرافی‌های متمرکز می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. در این صرافی‌ها نمودار و قیمت ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
  2. صرافی‌های متمرکز واسطه‌های قابل اعتمادی برای تریدرها هستند.
  3. یکی از ویژگی‌های خوب صرافی‌های متمرکز این است که از معامله جفت‌ارزها پشتیبانی می‌کند. برای مثال تریدرها می‌توانند ارز بیت‌کوین را بر پایه ارز اتریوم خریداری کنند.
  4. تمامی خرید و فروش‌های ارز دیجیتال انجام شده در این نوع صرافی‌ها به‌صورت رمزنگاری‌شده انجام می‌شود.

  • صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز به آن دسته از صرافی‌ها گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران بدون واسطه به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند. استفاده از این صرافی‌ها به دلیل ویژگی‌های خوبی که دارند، در چند سال اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرده‌اند. این صرافی‌ها برای مدیریت و نگه‌داری سرمایۀ تریدرها به هیچ واسطه‌ای نیاز ندارند. به عبارتی دیگر معاملات در آن‌ها به‌صورت همتابه‌همتا انجام می‌شود. یعنی فروشندگان و خریداران ارزهای دیجیتال بدون واسطه و به‌صورت مستقیم با یکدیگر در ارتباط هستند. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب صرافی‌های غیرمتمرکز، امنیت بالایی آن‌ها در برابر هک‌شدن است. از معایب این صرافی‌ها نیز می‌توانیم به نقدینگی و حجم پایین معاملات در آن‌ها اشاره کنیم.

  • صرافی‌های ترکیبی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال ترکیبی همان‌طور که از اسم آن پیداست، ترکیبی از هر دو صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز است. تریدرها می‌توانند در این صرافی‌ها انواع ارزهای دیجیتال را خریدوفروش کنند. هدف از طراحی صرافی‌های ترکیبی، افزایش راحتی کاربران و انجام معاملات ارزی با امنیت بیشتر است. درواقع در این صرافی‌ها سعی شده‌است تا مزیت‌های خوب صرافی‌های متمرکز مانند قابل‌اعتماد بودن، عملکرد و نقدینگی و امنیت بالای صرافی‌های غیرمتمرکز در کنار هم قرار بگیرند.

معرفی صرافی ارز دیجیتال والکس

صرافی آنلاین والکس یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است. این صرافی به زبان فارسی است و برای کاربران داخل ایران طراحی شده‌است. رابط کاربری صرافی ارز دیجیتال والکس بسیار ساده‌است و به همین دلیل همۀ افراد می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. این صرافی از رمز ارزهای بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل این امکان را برای کاربران ایرانی فراهم کرده‌است که با خیال راحت و در بستری امن اقدام به خرید ارز دیجیتال کنند.

خلاصه

همان‌طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، صرافی ارز دیجیتال به بسترهای تحت وب مانند سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های گفته می‌شود که تریدرها برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال از آن‌ها استفاده می‌کنند. صرافی‌ها انواع مختلفی دارند و به همین دلیل افرادی که قصد دارند وارد بازار ارز دیجیتال شوند، ابتدا باید با انواع صرافی‌ها آشنا شوند، سپس با بررسی ویژگی‌های آن‌ها یکی را انتخاب کنند. صرافی آنلاین والکس جزو صرافی‌هایی است که برای کاربران ایرانی طراحی شده‌است. این صرافی از محبوبیت زیادی در بین کاربران ایرانی برخوردار است. رابط کاربری این صرافی به زبان فارسی است و به همین دلیل استفاده از آن برای کاربران ایرانی بسیار آسان است. همچنین این صرافی از رمز ارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند به همین دلیل کاربران انتخاب‌های زیادی برای معامله دارند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها