|
کدخبر: 235222

هشدار/ بیت کوین ۳۸ هزار دلار می شود

در توئیتی اخیر، مایک نووگراتز(Mike Novogratz)، مدیرعامل گلکسی دیجیتال(Galaxy Digital)، هشداری نزولی درباره ارزهای دیجیتال و شاخص بازار سهام نزدک کامپوزیت(Nasdaq Composite) صادر کرد و مدعی شد که تا زمانی که نرخ‌ها بالاتر بروند، این ارزها تحت فشار خواهند بود.

بیت کوین این سه شنبه نزولی بوده است و اوایل دیروز به پایین ترین حد روزانه، ۴۱۶۵۰ دلار سقوط کرد.

این ارز دیجیتال پرچمدار مطابق با بازار سهام ایالات متحده معامله می شود. در زمان نگارش این مطلب، S&P ۵۰۰ و Dow به ترتیب ۱.۷ درصد و ۱.۶ درصد، افت کردند.

به نظر می رسد فروش خزانه داری، مقصر اصلی اصلاحات جاری بازار سهام باشد. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری، که گسترده ترین نرخ پیگیری شده است، اخیراً به ۱.۸۵۷ درصد، به اوج خود در دو سال گذشته رسیده است. نووگراتز می‌گوید که ۲ درصد برای او هدف منطقی به نظر می‌رسد، به این معنی که می‌تواند برای ارزهای رمزنگاری شده، تاثیر منفی بیشتری داشته باشد.

همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، نووگراتز پیش بینی کرد که بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۲ (زمستان ۱۴۰۰) به دلیل ضعف بازار سهام، ضعیف عمل خواهد کرد.

فدرال رزرو(Federal Reserve) با اتخاذ یک لحن فزاینده جنگ طلبانه، بازارها را به وحشت انداخته است. غول بانکی گلدمن ساکس(Goldman Sachs) انتظار دارد بانک مرکزی در سال جاری حداقل چهار بار نرخ بهره را افزایش دهد تا با تورم پایدار مبارزه کند. چنین چرخشی تهاجمی، احتمالاً بازارها را در حالت سکون نگه می دارد.

جیمی دیمون(Jamie Dimon)، مدیرعامل جی‌پی مورگان(JPMorgan) اخیراً گفت که فدرال رزرو می‌تواند تا هفت بار نرخ بهره را افزایش دهد، اما او به جدول زمانی خاصی اشاره نکرد.

نووگراتز اخیرا پیش بینی کرده بود که بیت کوین در سطح ۳۸۰۰۰ دلار خواهد رسید.

این ارز دیجیتال پس از رشد ۶۰ درصدی در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰)، امسال بیش از ۹ درصد کاهش یافته است.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها